AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #21 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg synes det er ubehagelig å spørre andre om penger. Jeg er så redd for at jeg ikke skal klare å betale tilbake, og jeg VIL så gjerne klare meg selv uten å være avhengig av hjelp fra andre for å få det til å gå rundt. Anonym poster: 239f13e47e5300fb4f10cb5e268d7a82 Men du får 18 000 av lånekassa i januar!!!!!! DU klarer fint å betale tilbake et lite lån. Anonym poster: 12f25e80c99174bda7b5934eb3030779 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shady Lady Skrevet 22. november 2012 #22 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har sparekonto og kredittkort, MEN jeg er redd jeg ikke skal klare å betale tilbake Regner med ting kommer til å hope seg opp neste måned, og jeg vil helst unngå å bruke penger jeg "ikke har" om noen forstår. Anonym poster: 239f13e47e5300fb4f10cb5e268d7a82 Du har sparekonto og kredittkort så kan du ikke sitte her og klage på at du bare har 62kr igjen til så og så langt ut i desember. Hva vil du oppnå med å sitte her og spørre etter råd? Du har sparekonto, den har du spart på i tilfelle du kommer i krise. Dette her er krise. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #23 Del Skrevet 22. november 2012 Du tar litt penger fra sparekontoen og kjøper deg busskort og mat. Din økonomi går ikke ad undras av et lite innhugg i sparepengene. Du der i mot kan ikke leve på 62 kr i mat, og burde ikke hinke på krykker to timer til og fra skolen hver dag. Anonym poster: 87674fd47ee758e1f3939ed8efa48e03 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #24 Del Skrevet 22. november 2012 Du har sparekonto og kredittkort så kan du ikke sitte her og klage på at du bare har 62kr igjen til så og så langt ut i desember. Hva vil du oppnå med å sitte her og spørre etter råd? Du har sparekonto, den har du spart på i tilfelle du kommer i krise. Dette her er krise. Enig. Får inntrykk av at TS kanskje er en 18-19 åring som har begynt å studere for første gang, og så gjerne vil klare seg på det lille lånekassen gir hver måned, og være helt selvstendig uten hjelp fra foreldre. Men du opplever en liten realitycheck, TS! Ofte skjer ting i livet som gjør at man må bruke litt av sparekontoen, eller at man må låne litt av noen. Dette går som oftest bra, man får betalt tilbake igjen senere, og man kan også skaffe seg jobb i sommerferiene, og i helgene for å få litt mer å tygge på enn det lånekassen gir. Men du kan ikke regne med et perfekt økonomisk liv som student, man må ofte gjøre om litt for å få ting til å gå rundt. Velkommen til studentlivet ;P Ellers så får du bare gå 1 time til skolen hver dag, og spise havregrøt da, ikke noe mer råd å gi deg iallfall. Det får bli ditt valg. Anonym poster: e3d7f9d6eb2d10523ed97ebe404aece2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #25 Del Skrevet 22. november 2012 Nei, for jeg går på universitet så da gjelder ikke de reglene lengre. Er hvertfall det skolen sa da jeg begynte. klart jeg har sparekonto, men av div grunner vil jeg ikke bruke av den Anonym poster: 239f13e47e5300fb4f10cb5e268d7a82 Hva forventer du av oss? Penger? Sympati? Du HAR jo penger. Studentliv er studentliv. Anonym poster: fab8f6567b756177667697097bbda38e 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 22. november 2012 #26 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Jeg har også sett meg nødt til å tappe inn på sparekontoen når pengene ikke strekker til. Det er selvsagt dritsurt der og da, man tenker jo at "det bør jo gå an å leve på stipendet/lånet", og at sparekontoen liksom er en sånn hellig greie, men det å se seg nødt til å ta litt sparepenger nå og da er faktisk helt vanlig. Grunnen til at man har en sparekonto er jo for å ha penger i slike tilfeller, eller hur? Ærlig talt, du kan helt fint trekke en tusenlapp eller to nå - å tro at du kan humpe frem og tilbake på krykker resten av måneden (tenk om det blir glatt og du faller, eller om du blir kald og syk i eksamenstida f.eks.) blir for dumt, det ser du sikkert selv også. Kjøp deg månedskort og fyll opp kjøleskapet ditt du, det kommer du ikke til å angre på! Endret 24. november 2012 av Strixvaria 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myr Skrevet 22. november 2012 #27 Del Skrevet 22. november 2012 Ikke kredittkort!! Kommer til å brenne lenge. I forhold til transport, kanskje du kan ha rett på hjelp til transport hos NAV så du kommer deg til skolen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 22. november 2012 #28 Del Skrevet 22. november 2012 De fleste kreditkort har en 1-2 mnd rentefri. Så om du får penger på nyåret så er dette en grei måte om du har lite penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #29 Del Skrevet 22. november 2012 Ikke kredittkort!! Kommer til å brenne lenge. I forhold til transport, kanskje du kan ha rett på hjelp til transport hos NAV så du kommer deg til skolen? TS trenger jo ikke vurdere kredittkort engang, da han/hun har kontanter på en sparekonto som han/hun kvier seg for å bruke en 1000-lapp av, for så å betale tilbake i januar Luksusproblem! Anonym poster: e3d7f9d6eb2d10523ed97ebe404aece2 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 22. november 2012 #30 Del Skrevet 22. november 2012 Hadde du håpet at noen her skulle tilby seg å gi deg penger TS? Er jo flere som har fått tilbud om det i lignende tråder. Dersom du har sparekonto og kredittkort er det virkelig ikke synd på deg. Det jo nettopp slike tilfeller de er til for. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 22. november 2012 #31 Del Skrevet 22. november 2012 Du er ikke den første studenten som har måttet låne av sparekontoen, må man så må man . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 22. november 2012 #32 Del Skrevet 22. november 2012 Bruk fra sparekontoen. Å være blakk er å ikke ha penger. Du har penger du ikke VIL bruke. Ingen sympati fra meg. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #33 Del Skrevet 22. november 2012 Haha, dere altså! Nei det er ikke synd i meg, det er jeg fullt klar over. Har ikke håp om at noen skal gi meg penger heller, har jeg ikke sagt at jeg vil klare meg selv? Jeg er nok en 18-19 åring som så gjerne vil få det til å gå rundt, er nok for sta til å heller bite i det sure eplet for å bruke en 1.000-lapp fra sparekontoen.. Men, men... Anonym poster: 239f13e47e5300fb4f10cb5e268d7a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #34 Del Skrevet 22. november 2012 Bruk fra sparekontoen. Å være blakk er å ikke ha penger. Du har penger du ikke VIL bruke. Ingen sympati fra meg. Ja, det er akkurat det! Det er stor forskjell på å være blakk som ei kirkerotte, og å ha penger man helst ikke skulle sett seg nødt til å bruke. Skulle gjerne hatt 10 millioner på konto jeg, men må man bruke det man har, så må man Og du har jo brukt det på legetimer osv, dette er ting man må kunne bruke av sparekontoen til. Tannlege koster, frisør osv. Du har jo ikke akkurat reist til syden for 20.000. Nei, get real TS. Dette er en fantastisk dårlig grunn til å ikke ville bruke av sparekontoen. Anonym poster: e3d7f9d6eb2d10523ed97ebe404aece2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shady Lady Skrevet 22. november 2012 #35 Del Skrevet 22. november 2012 Haha, dere altså! Nei det er ikke synd i meg, det er jeg fullt klar over. Har ikke håp om at noen skal gi meg penger heller, har jeg ikke sagt at jeg vil klare meg selv? Jeg er nok en 18-19 åring som så gjerne vil få det til å gå rundt, er nok for sta til å heller bite i det sure eplet for å bruke en 1.000-lapp fra sparekontoen.. Men, men... Anonym poster: 239f13e47e5300fb4f10cb5e268d7a82 Dette er ikke sunt, dette er gjerrig og hysterisk sparing! Du vil heller humpe på krykker 1 time til skolen og 1 time hjem fremfor å låne en 1000lapp fra sparekontoen? Er noe som heter å spare seg fant. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #36 Del Skrevet 22. november 2012 "Jeg er nok en 18-19 åring som så gjerne vil få det til å gå rundt, er nok for sta til å heller bite i det sure eplet for å bruke en 1.000-lapp fra sparekontoen.. Men, men..." I mine øyne er du i en hårfin linje mellom å være veldig sta og å være dum (vil være bedre for helsa di/det ødelagte beinet å ta buss fremfor å ha noen ekstra hundringser på sparekontoen) Men jeg forstår deg, det er kjedelig å fire på standardene man har satt for seg selv. Får se om det varer dersom du skal studere i 5-6 år Situasjoner dukker opp rett som det er! Anonym poster: e3d7f9d6eb2d10523ed97ebe404aece2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. november 2012 #37 Del Skrevet 22. november 2012 Tråden er ryddet for oppfordring til ulovlige handlinger samt svar til disse innleggene. Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 22. november 2012 #38 Del Skrevet 22. november 2012 Skjerp deg, TS. Ta ut 600kr fra sparekontoen din. Kjøp busskort. Kjøp billig mat du kan leve på de neste ukene. Sett inn 600kr ekstra neste gang du har penger (f.eks. etter juleaften eller når du får stipend eller etter du har jobbet i juleferien og får lønn). Det er en tynn linje mellom å være sta og å være idiot. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #39 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har sparekonto og kredittkort, MEN jeg er redd jeg ikke skal klare å betale tilbake Regner med ting kommer til å hope seg opp neste måned, og jeg vil helst unngå å bruke penger jeg "ikke har" om noen forstår. Anonym poster: 239f13e47e5300fb4f10cb5e268d7a82 Eeeh... Du HAR jo penger, så hvorfor syter du så j****g? I forhold til veldig mange andre har du det ufattelig godt som faktisk har en sparekonto! Hadde du håpet at noen her skulle tilby seg å gi deg penger TS? Er jo flere som har fått tilbud om det i lignende tråder. Dersom du har sparekonto og kredittkort er det virkelig ikke synd på deg. Det jo nettopp slike tilfeller de er til for. Mistenker også at TS ville seile på gavmildheten til enkelte her inne... Bruk fra sparekontoen. Å være blakk er å ikke ha penger. Du har penger du ikke VIL bruke. Ingen sympati fra meg. Anonym poster: 8d502ab7bf202c7bdc4bb57503808bcf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 22. november 2012 #40 Del Skrevet 22. november 2012 Så sinnsykt retard... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå