Snabelsnuppa Skrevet 8. mars 2004 #21 Del Skrevet 8. mars 2004 Sønnen min er for liten enda til å si noe som kan gjøre meg flau, så jeg får heller videreformidle en historie jeg er blitt fortalt. (Det kan godt hende det er en røverhistorie altså, men den er iallefall morsom!): Far og sønn sto i kø ved kassen i en butikk (det er visst der det ofte skjer ), og foran dem sto en meget omfangsrik dame. Så begynner det å pipe i personsøkeren hennes, og sønnen tar faren i armen og utbryter høyt: " Nå må du passe deg, pappa, for nå skal damen rygge!" Og denne vet jeg er sann: Min svigerinne skulle ha med seg datteren i kirken, og sa fra på forhånd at det var ikke sikkert alt som skjedde der var like spennende, men hun måtte prøve å sitte stille og følge med. Med det resultat at datteren kom med følgende spørsmål under prekenen: "Er det nå vi skal begynne å kjede oss, mamma?" Svigerinnen min ble iallefall litt hektisk rød i kinnene... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kane Skrevet 8. mars 2004 #22 Del Skrevet 8. mars 2004 I forbindelse med byturer, når min bror og jeg var små, kjørte vi alltid forbi fengselet i byen - og min mor sa alltid " er dere ikke snille setter vi dere igjen her".. Så var det en gang min far skulle på vinmonopolet - og der tar man ikke med barn ( på 70 tallet ) derfor ble mor og vi ungene satt av på cafe sammen med mors veninne - når far er på vei ned trappen løper min bror etter.. Far tar ham bestemt med tilbake til bordet og gir beskjed om å holde seg der.. Min bror ser meget irritert ut da han glir ned av stolen titter på min mor og utbryter; "Når min pappa kommer att fra fengsel mamma skal jeg pisse han i øret" - mor blir sprutrød, og prøver hysje på ungen.. Det hele topper seg da veninnen spruter ut i latter og mor må le med.. Mange rare blikk, og historen lever for alltid - stakkar bror.. Visst har mor historier om da jeg var liten - jeg skulle høre alt.. Så mor og veninnen prøvde stave seg igjennom ordene.. Jeg satt med store ører selvsagt.. Og så måtte jeg på do en gang - da benyttet de jo annledningen til å prate vanlig da - hvorpå den lille sier ; nå skjønner jeg alt dere sier altså! En av mine veninner måtte ta sønnen opp på fanget på ringbussen en gang det var fullt.. Guttunger sitter som kjent svært sjelden stille - så min veninnne tar tak i ham og heiser han opp på fanget idet han forsøker gli ned.. Den lille krabaten på tre år roper ut : Slutt å ta meg på tissen mamma, jeg liker det ikke...... Jeg hat selv to barn nå - og flau over dem har jeg nok vært ja.. Det er ikke grenser for hva de kan finne på å si - og volumknapp har de ikke utviklet begrep om.. Men verst var nok den jeg hørte fra en jeg kjenner for langt tilbake.. Han sto i kø på rimi, foran en liten gutt på tre år som sitter i handlevognen til sin mor. Hun ser både trøtt og sliten ut, og gutten styrer og skal ha av det som er innenfor rekkevidde.. Men mannen holdt på å svelge tungen da gutten utbryter i det moren gjesper - "hadde du sovet om natten mamma i stedenfor å sutte på tissen til pappa ville du ikke vært trøtt nå....." :oops: :o :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #23 Del Skrevet 8. mars 2004 Så greit at flere har historier å fortelle - og at de fleste i ettertid ser det morsomme i det som skjedde.. Og så bra at det er lov å bli flau også over de små.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :-) anna (ikke innlogga) Skrevet 8. mars 2004 #24 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg vet om en liten gutt som var i begravelse for første gang. I det kirkeklokkene begynner å ringe lyser ungen opp og roper "isbilen!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 8. mars 2004 #25 Del Skrevet 8. mars 2004 Isbilen ja!! Det var dagens!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 8. mars 2004 #26 Del Skrevet 8. mars 2004 Masse morsomme historier Kom til å tenke på den gangen vi var i en dyrepark sammen med mammas venninne og hennes to sønner. Den eldste var vel rundt seks år gammel. Det stod masse mennesker utenfor bjørneinnhegningen, og da vi kom dit så vi jo hvorfor; Der stod bjørnefar og parret seg med ei binne - han presset binna hardt mot gjerdet, og det så alt annet enn behagelig ut... Da kommer det høyt og klart fra seksåringen; "gjør pappa sånn med deg, mamma?" Tror nok mammaen ble noe rød :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 8. mars 2004 #27 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg var på visning med mamma som liten. Jeg var ikke så gammel, kanskje 3 år? Vi går rundt i leiligheten og titter, og småprater med eieren som var en ganske gammel dame. Etter en stund utbryter jeg plutselig: - Nei komma mamma nå går vi, det lukter så vondt her! Da ble mamma ganske flau, det ble ikke noe kjøp den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2004 #28 Del Skrevet 8. mars 2004 Fikk meg en god latter nå ja. Så mye morsom lesing! Jeg kunne vel være rundt 4 år kanskje. Vi skulle i kirken på gudstjeneste. Mamma hadde forklart alt om presten og Jesus og sånne ting. Men lille meg forsto ikke helt forskjellen mellom presten og Jesus. Det var helt stille i kirken før gudstjenesten, og jeg sier HØYT; Mamma, når kommer Jesus? Mine småbrødre og pappa sto i kø på Narvesen. Foran dem sto en stor mann. Lillebror ble lei av å vente, klappet mannen på rompa og sa; Flytt deg tjukken! Lillebror var 4 år, sto i kø på Esso sammen med pappa. Han står i dype tanker...og sier plutselig at han pleier å ha "stram tiss". Pappa strever med å holde masken, men svarer; Å? Sier du det? Ja, sier lillebror, SPESIELT når jeg ser pene damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå