Gå til innhold

Hvordan finne egen stil?

KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må du ha en bestemt stil da? Selv kler jeg meg etter humøret, og det varierer hele tiden. Er jo på en måte en stil det også? Har også tenkt mange ganger at jeg skal "binde" meg til en stil, som liksom er varemerket mitt. Men det blir bare tull for meg. En dag kan jeg synes at en genser i skapet er dritkul, mens dagen etter er det bare "herregud, hva tenkte jeg når jeg kjøpte denne genseren??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, bare å kutte ut vann da ;)

Anonym poster: 2b6bc3ff7aca75e5ff43daa6bd8d6a32

Høres ut som at fordøyelsen din er elendig. Jeg har et forslag (er nyutdannet kostholdsveileder):

Kutt ut melk og korn i 2 uker (for å se om du reagerer på det, dette er veldig vanlig)

Spis 3 store måltider der du tar 1 kapsel med enzymer og 2 stk saltsyretabletter til hvert måltid (få i deg nok fett så holder du deg mett og blodsukkeret blir stabilt).

Hvis du spiser snacks utenom måltid spis en av hver kapsel til.

Drikk vann enten 1/2 time før eller 2 timer etter måltid (ta piller med litt vann, ikke mye!)

Ta 5 g Glutamin (i vann) og 1 kapsel probiotika om kvelden før du legger deg og noen timer etter siste måltid.

Etter 2 uker kan du teste melk og korn igjen, men forsiktig og se om du reagerer.

Jeg har lagt merke til deg her på forumet en stund, og helst skulle jeg hatt deg inn til konsultasjon, men det blir kanskje litt vanskelig siden vi bor langt fra hverandre. Du har en interessant case, og jeg får veldig lyst til å hjelpe deg! (Har hatt mye av det samme som deg).

Grunnen til at du blir oppblåst av vann kan være fordi du mangler magesyre og enzymer så maten du spiser blir liggende lenge i systemet. Så drikker du vann og skyller vekk det lille som er av syre, og da blir det enda værre..

Alle pillene kan kjøpes på iherb.com (billigere), eller på apotek+helsekost (dyrt). Her er linker:

http://www.iherb.com/Now-Foods-Betaine-HCI-575-mg-120-Capsules/398

http://www.iherb.com/Garden-of-Life-O-Zyme-Ultra-Ultimate-Digestive-Enzyme-Blend-90-Veggie-Caps/5432

http://www.iherb.com/Enzymatic-Therapy-Pearls-Elite-High-Potency-Probiotics-30-Once-Daily-Capsules/23943

http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-L-Glutamine-500-Grams-17-6-oz-500-g-Powder/11251

Sorry for off topic, men kanskje hvis du fikser magen så blir det lettere å finne klær? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten du er vase, mener jeg så et bilde av deg i undertøyet (gad så stalker jeg virker nå) :fnise:, magen kan ikke regnes med hvis den kommer av oppblåsthet og intoleranser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler nok ikke magesyre nei, jeg har faktisk for mye magesyre og sliter med masse sure oppstøt osv. Legen mistenker at jeg har refluksøsofagitt, men jeg nekter å ta gastroskopi så de får det ikke bekrefta. Hehe.

Men takk for tips.

Vase, ja. Trodde vel det jeg også frem til jeg leste at om det var 20 cm forkjell på mål rundt midje og hofte/bryst så var jeg timeglass.

Målene mine er 91 - hofte, 92- bryst og 70 - midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten du er vase, mener jeg så et bilde av deg i undertøyet (gad så stalker jeg virker nå) :fnise:, magen kan ikke regnes med hvis den kommer av oppblåsthet og intoleranser. ;)

Forresten tror jeg alt løser seg bare magen blir fikset, men den virker unfixable. :(

Har du noen andre tips til hvordan fikse når jeg har for mye syre?

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mangler nok ikke magesyre nei, jeg har faktisk for mye magesyre og sliter med masse sure oppstøt osv. Legen mistenker at jeg har refluksøsofagitt, men jeg nekter å ta gastroskopi så de får det ikke bekrefta. Hehe.

Men takk for tips.

Vase, ja. Trodde vel det jeg også frem til jeg leste at om det var 20 cm forkjell på mål rundt midje og hofte/bryst så var jeg timeglass.

Målene mine er 91 - hofte, 92- bryst og 70 - midje.

Dette høres kanskje sært ut, men sure oppstøt er et av de vanligste symptomene på for lite magesyre! Oppstøtene kommer av svak lukkemuskel, og fordi maten blir liggende for lenge i magesekken, pga nettopp at du har så lite magesyre at den ikke blir brutt ned etter planen. Du har tydeligvis prøvd masse styr med leger og sånn, og ingenting virker? Hva med å kjøpe 1 boks med Betain HCL (på iherb, koster ikke stort), og prøve 2 stk til maten? Hvis du blir værre så har du nok magesyre, og hvis du blir bedre så virker tipsene mine? ;)

Veldig store deler av befolkningen har mangel på magesyre, og desverre tar nettopp mange av disse syrenøytraliserende, noe som fucker opp fordøyelsen dems enda mer.. :(

Endret av MarilynM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje sært ut, men sure oppstøt er et av de vanligste symptomene på for lite magesyre! Oppstøtene kommer av svak lukkemuskel, og fordi maten blir liggende for lenge i magesekken, pga nettopp at du har så lite magesyre at den ikke blir brutt ned etter planen. Du har tydeligvis prøvd masse styr med leger og sånn, og ingenting virker? Hva med å kjøpe 1 boks med Betain HCL (på iherb, koster ikke stort), og prøve 2 stk til maten? Hvis du blir værre så har du nok magesyre, og hvis du blir bedre så virker tipsene mine? ;)

Veldig store deler av befolkningen har mangel på magesyre, og desverre tar nettopp mange av disse syrenøytraliserende, noe som fucker opp fordøyelsen dems enda mer.. :(

Kan jo alltid prøve. Så jeg skal ta de tablettene hver gang jeg spiser? Og vil jeg merke om det hjelper på første måltidet eller må jeg bruke de en periode? Trenger jeg kjøpe noe av det andre du linket?

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo alltid prøve. Så jeg skal ta de tablettene hver gang jeg spiser?

Er det som er tanken. Hvis du prøver ut det jeg skrev i 2 uker (krever at du lager mye mat fra bunnen, og at du leser på etiketter etter melk og gluten), så tror jeg du vil bli bedre. Om du har intolleranser og lekk tarm (google evt leaky gut symdrome for mer info), så tar det lengere tid enn 2 uker å fikse alt, men du vil i hvertfall få et innblikk i om dette kan funke for deg. Det er jo i første omgang kun snakk om noen få hundre kroner og noen uker av livet ditt, og ingen mulige bivirkninger. Så sikkert verdt det?

Jeg har selv spist meg frisk fra en liste med sykdommer og plager så lang som armen min, blandt annet så hadde jeg samme problem som deg, nemlig at jeg ikke tålte hverken mat eller drikke uten å bli uvel/dårlig. Er 97% frisk idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som er tanken. Hvis du prøver ut det jeg skrev i 2 uker (krever at du lager mye mat fra bunnen, og at du leser på etiketter etter melk og gluten), så tror jeg du vil bli bedre. Om du har intolleranser og lekk tarm (google evt leaky gut symdrome for mer info), så tar det lengere tid enn 2 uker å fikse alt, men du vil i hvertfall få et innblikk i om dette kan funke for deg. Det er jo i første omgang kun snakk om noen få hundre kroner og noen uker av livet ditt, og ingen mulige bivirkninger. Så sikkert verdt det?

Jeg har selv spist meg frisk fra en liste med sykdommer og plager så lang som armen min, blandt annet så hadde jeg samme problem som deg, nemlig at jeg ikke tålte hverken mat eller drikke uten å bli uvel/dårlig. Er 97% frisk idag. :)

Så jeg kan eta kornprodukter, bare uten gluten? Jeg har jo vært på koloskopi og de fant ingenting. Tarmtotter og alt inntakt.

Men jeg skjønner ikke helt hva som er hva av det du linket meg, du kunne ikke sagt hva jeg skal ta ved navn? :P Skjønte kun hva glutaminet var av det du mente jeg skulle ta.

Problemet med dette nå er jo at jeg ikke har noe kjøkken å lage mat på, for menn er så jævla trege og klarer ikke å gjøre seg ferdig med noe som helt noen gang. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...