Gå til innhold

Enkel og grei gavehandel? Synes det er et slit

79kreps

Anbefalte innlegg

To store problemer her.

1) Jeg aner ikke hva jeg skal gi til folk. Hverken barn, søsken, forreldre, samboer eller noen andre. Hva gir dere til de forskjellige og handler dere på nett?

2) Jeg hater denne type shopping. Aller helst skulle jeg hatt ett kjøpesenter på nett, og ikke bare en nettbutikk. Fått alt levert samlet fra samme sted ferdig innpakket med navnelapper, klare til å levere ut der de skal:-)

Ingen andre som missliker denne type shopping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Spør om ønskeliste fra alle sammen. De som ikke kommer med ønskeliste kan få en god flaske vin i gave. Så velger du ting fra ønskelisten som passer din lommebok, og har en plan på hva du skal kjøpe.

2. Amazon er f.eks en nettbutikk som har det meste. I fjor kjøpte vi halvparten av gavene på èn nettbutikk, og det var da både til store og små. Alt fra bøker til CDer, leker og klær.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var play.com vi brukte i fjor. Der får du kjøpt mer enn bare bøker og spill. Om de sender alt i en pakke kommer vel an på hvor mye det er snakk om, samt om alt er på lager når du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg syntes det var så kjipt med julegaver hadde jeg rett og slett droppet det til alle andre enn barna - det er jo ikke noe man må gjøre. De årene jeg ikke har syntes det har vært stas med gavehandling og innpakning har jeg droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cdon.no har jo masse musikk, film og spill, noe bøker litt småelektronikk, og litt annet småtteri. Prisene er ikke så ille heller, verdt en kikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, er enig i at det kan være litt stress med alle pakkene, særlig når man ikke vet hva man skal kjøpe:P Derfor pleier jeg å spørre mange om en ønskeliste rett og slett:) Og det får jeg som regel:)

Ellers lager jeg mye selv, personlige gaver er jo digg:)Bedre enn gavekort på det lokale kjøpesenteret. Er praktisk, for all del, ønsket meg det selv mange ganger, men ikke kjempespennende akkurat.

Du kan jo tenke på hva som definerer personen det er snakk om. F.eks. min far eeelsker å lese og gamle dippedutter. Derfor tenkte jeg å kjøpe to vinyl plater, smelte dem i kokende vann og bøye dem i en rett vinkel for å bruke som bokstøtter:)

Hos mine venninner går det ofte i litt mer interne ting; har ei venninne som har dilla på en karakter fra en bok, så jeg har fått printet en flott illustrasjon av ham på et putevar som hun kan kose med:P

Broren og kjæresten min er uber-nerder, så da blir det ofte spill, data-utstyr eller noe slikt. Får gjerne også ønskeliste på dette, for de er ofte litt nøye på sorten. (PSSST! Kjenner du en nerd, gå på thinkgeek.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!. Kutt ned på antall personer du kjøper gaver til. Med venninner kan man vel enes om at man ikke trenger å kjøpe til hverandre? Samme med søsken, ihvertfall om alle har egne barn. Eventuellt bare kjøpe en flaske vin el.

2. Legg deg på samme linje til alle så langt det lar seg gjøre. Hvis du har mange barn å kjøpe til kan du feks kjøpe hettegenser til alle sammen - eller bøker, DVD... etc. etc. Da trenger du ikke innom så mange forskjellige butikker.

3. Planlegg så langt det lar seg gjøre hva du skal kjøpe før du går i butikken. Da går det mye fortere nr du først skal handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt begrenset antall gaver som skal kjøpes, så for meg og samboer blir det:

- 5 søsken. Tenker vi er gjør det enkelt og gir alle gavekort. Kjedelig, praktisk og veldig enkelt.

- 3 barn, 2,6 og 10 år.

- Begges foreldre, som alle er skilt og fått seg ny kone/mann

- Til hverandre

I tillegg så har to av barna og samboer bursdag rett rundt jul.

Får lese litt i de andre trådene her om hva folk ønsker seg/kjøper og se om jeg får litt inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...