Jane F. Skrevet 20. november 2012 #1 Del Skrevet 20. november 2012 Leverte meldekort som vanlig denne helgen. Jeg går på dagpenger og venter på svar på søknad om AAP. Får et brev i posten. Tror det er vedtaket på AAP som har kommet. Men nei da. "vedtak om stans av dagpenger under arbeidsløshet". Jeg holdt på å svime. Gikk inn på meldekortsiden på nav og så at det stod "ikke beregnet" som status. Etter en halvtime når jeg har fått roet meg ned igjen tar jeg opp brevet og ser at det står at dagpengene er stoppet 5/11, altså første dag i siste meldekortsperiode. Det står også at grunnen er at jeg ikke får dagpenger fordi jeg får fulle arbeidsavklaringspenger eller attføringspenger. Men jeg har jo ikke fått godkjent noe vedtak ang AAP. Hentet selvsagt posten så sent at det ikke var tid til å ringe nav før de stengte men skal ringe de i morgen. Er det noen flere som har vært borti det samme? Å få stanset en stønad før man har fått vedtak om en ny? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #2 Del Skrevet 20. november 2012 Leverte meldekort som vanlig denne helgen. Jeg går på dagpenger og venter på svar på søknad om AAP. Får et brev i posten. Tror det er vedtaket på AAP som har kommet. Men nei da. "vedtak om stans av dagpenger under arbeidsløshet". Jeg holdt på å svime. Gikk inn på meldekortsiden på nav og så at det stod "ikke beregnet" som status. Etter en halvtime når jeg har fått roet meg ned igjen tar jeg opp brevet og ser at det står at dagpengene er stoppet 5/11, altså første dag i siste meldekortsperiode. Det står også at grunnen er at jeg ikke får dagpenger fordi jeg får fulle arbeidsavklaringspenger eller attføringspenger. Men jeg har jo ikke fått godkjent noe vedtak ang AAP. Hentet selvsagt posten så sent at det ikke var tid til å ringe nav før de stengte men skal ringe de i morgen. Er det noen flere som har vært borti det samme? Å få stanset en stønad før man har fått vedtak om en ny? Jepp, og jeg fikk ikke beskjed en gang! ( De manglet skattekort for å kunne skrive ut nytt vedtak - og det er visst jævlig vanskelig å ta en telefon!!! ) Så der sto jeg uten penger til husleie, strøm og mat Anonym poster: 401db6932d478f109fa508ed39c00e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #3 Del Skrevet 20. november 2012 Ytelsene samordnes, men det er selvsagt en forutsetning at skattekort/ kontonummer er på plass. Det er det sikkert siden du har mottatt dagpenger uten problemer. Anonym poster: 780a0a1bcd249c78cbfb5377b56d3137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 20. november 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 20. november 2012 Vi staser på det, men fyttikatta som jeg ble red da jeg leste STANS AV DAGPENGER! Trodde jo alt kom til å gå på tverke.. Har en del regninger som jeg har utsatt til 25 nov og det er kjipt om de ikke får ut fingeren til da..Siden dette er regninger jeg allerede har utsatt en til to ganger før:/ Siden jeg uansett skulle ha fått penger denne uka tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #5 Del Skrevet 20. november 2012 Alt er sikkert som det skal. Disse vedtaka dems kan virke litt skumle og rett og slett krasse til tider. Ikke alltid man skjønner hva de skriver en gang, og at ingen har skrevet under gjør ikke saken enklere. Ville uansett tatt en telefon, s¨nn i tilfelle ( har en del dårlig erfaringer med dem ) de fraskriver seg jo alt ansvar i vedtaket ; Hvis brukeren burde ha skjønt at det var feil blabla..''. Håper det ordner seg for deg! Anonym poster: 401db6932d478f109fa508ed39c00e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 20. november 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 20. november 2012 Ja jeg MÅ ringe i morgen.. Har ringt hver tredje dag de siste to ukene siden fristen for behandlingstid gikk ut for ca 14 dager siden og alle har sagt "det er rett rundt hjørnet". Så at de får en telefon til fra meg denne uka er jo nesten vane Men jeg må si jeg blir litt oppgitt over noen av de som jobber på telefonsentralene til nav. Noen er jo helt fjærne og svarer ikke på det man spørr om en gang. Jeg traff på ei her før helga og hun sa nesten ikke noe og klarte å motsi seg selv tre ganger før jeg ga opp og la på.. Ringte på nytt tre min etterpå og fikk en hyggelig litt eldre dame tror jeg og hun ramset opp alt som stod der og jeg fikk mer informasjon på de få minuttene jeg pratet med henne enn jeg hadde fått alle de forrige samtalene og til og med noen møter til sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 20. november 2012 #7 Del Skrevet 20. november 2012 Mest sannsnylig er vedtaket på aap godkjent og sendt ut, men ikke kommet i postkassen din ennå. Så vil tro du får aap på neste utbetaling i stedet for dagpenger. Ringer du i morgen finner du ut av det ganske kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #8 Del Skrevet 20. november 2012 Ja jeg MÅ ringe i morgen.. Har ringt hver tredje dag de siste to ukene siden fristen for behandlingstid gikk ut for ca 14 dager siden og alle har sagt "det er rett rundt hjørnet". Så at de får en telefon til fra meg denne uka er jo nesten vane Men jeg må si jeg blir litt oppgitt over noen av de som jobber på telefonsentralene til nav. Noen er jo helt fjærne og svarer ikke på det man spørr om en gang. Jeg traff på ei her før helga og hun sa nesten ikke noe og klarte å motsi seg selv tre ganger før jeg ga opp og la på.. Ringte på nytt tre min etterpå og fikk en hyggelig litt eldre dame tror jeg og hun ramset opp alt som stod der og jeg fikk mer informasjon på de få minuttene jeg pratet med henne enn jeg hadde fått alle de forrige samtalene og til og med noen møter til sammen. helt enig med deg TS det blir jeg og ofte noen bare leser fra nav sine side og detkunne jeg også selvfølgelig gjort hehe men men .. Anonym poster: ca574e662901b36d626c377a3c2277c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #9 Del Skrevet 22. november 2012 Ja jeg MÅ ringe i morgen.. Har ringt hver tredje dag de siste to ukene siden fristen for behandlingstid gikk ut for ca 14 dager siden og alle har sagt "det er rett rundt hjørnet". Så at de får en telefon til fra meg denne uka er jo nesten vane Men jeg må si jeg blir litt oppgitt over noen av de som jobber på telefonsentralene til nav. Noen er jo helt fjærne og svarer ikke på det man spørr om en gang. Jeg traff på ei her før helga og hun sa nesten ikke noe og klarte å motsi seg selv tre ganger før jeg ga opp og la på.. Ringte på nytt tre min etterpå og fikk en hyggelig litt eldre dame tror jeg og hun ramset opp alt som stod der og jeg fikk mer informasjon på de få minuttene jeg pratet med henne enn jeg hadde fått alle de forrige samtalene og til og med noen møter til sammen. Du er ikke alene. De bruker unødvendig mye tid og gnål før de evner å setter deg over til de som har med saken/vedtaket ditt å gjøre. Anonym poster: 401db6932d478f109fa508ed39c00e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #10 Del Skrevet 22. november 2012 Leverte meldekort som vanlig denne helgen. Jeg går på dagpenger og venter på svar på søknad om AAP. Får et brev i posten. Tror det er vedtaket på AAP som har kommet. Men nei da. "vedtak om stans av dagpenger under arbeidsløshet". Jeg holdt på å svime. Gikk inn på meldekortsiden på nav og så at det stod "ikke beregnet" som status. Etter en halvtime når jeg har fått roet meg ned igjen tar jeg opp brevet og ser at det står at dagpengene er stoppet 5/11, altså første dag i siste meldekortsperiode. Det står også at grunnen er at jeg ikke får dagpenger fordi jeg får fulle arbeidsavklaringspenger eller attføringspenger. Men jeg har jo ikke fått godkjent noe vedtak ang AAP. Hentet selvsagt posten så sent at det ikke var tid til å ringe nav før de stengte men skal ringe de i morgen. Er det noen flere som har vært borti det samme? Å få stanset en stønad før man har fått vedtak om en ny? Jupp, det sto akkurat det samme i mitt brev, og jeg ble like vettskremt som deg. Alt er nok som det skal Forklaringa jeg fikk var at de stopper dagpengene når du har fått vedtak om aap, De er bare ikke så kjappe på seg å få sendt ut vedtakene i posten. Om de hadde klart å sende ut begge brevene i samme konvolutt tror jeg de kunne spart seg for mange fortvilte telefoner gitt.... Anonym poster: 7be28c4a1cdce28d57c50d32c314935b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 23. november 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Når jeg ringte fikk jeg vite at hun som behandlet AAPsøknaden ikke kunne gjøre den helt ferdig før hun visste at dagpengene var blitt stoppet. Og når de som stoppet dagpengene ikke sa ifra til henne lå søknaden min der i en skuff og ventet en hel uke før avdelingene snakket sammen(kun fordi jeg ringte). Men nå blir det bra:) hun kunne ikke love at jeg fikk pengene før helga men på mandag burde de være der. Så nå logger jeg inn på nettbanken i tide og utide for å få vite om vi kan spise ute på søndag:) for vi har ikke gjort det siden før jeg ble syk. Slik ar kan feire at jeg endelig har kommet ett steg nærmere en tilpasset vei ut i arbeid igjen:) Endret 23. november 2012 av Jane F. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 23. november 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 23. november 2012 Uff små taster på telefon og en dose søvnmangel er ikke bra kombo ser jeg:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #13 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg skjønner ikke greia med NAV og skattekortet. Overalt står det at skattekortet IKKE skal leveres til NAV. Jeg har ( og har alltid hatt ) frikort. Jeg har blitt trekt 50% i skatt siden jeg fikk vedtaket for 3 mndr siden. Anonym poster: a9a2d791f0e8e6712f47c81a405f08f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #14 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg skjønner ikke greia med NAV og skattekortet. Overalt står det at skattekortet IKKE skal leveres til NAV. Jeg har ( og har alltid hatt ) frikort. Jeg har blitt trekt 50% i skatt siden jeg fikk vedtaket for 3 mndr siden. Anonym poster: a9a2d791f0e8e6712f47c81a405f08f7 Ring NAV Da har de nok ikke skatteopplysninger om deg. Siden det er nytt vedtak så kan det være at du er nødt til å levere skattekort første gangen? Men når det kommer nytt skattekort skal de få opplysningene tilsendt automatisk fra skatteetaten. Anonym poster: 7be28c4a1cdce28d57c50d32c314935b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #15 Del Skrevet 23. november 2012 Spise ut ja, for å feire? Jisses! Anonym poster: df0c0d324bee1d6e538384d5d5bf1433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #16 Del Skrevet 23. november 2012 Når jeg ringte fikk jeg vite at hun som behandlet AAPsøknaden ikke kunne gjøre den helt ferdig før hun visste at dagpengene var blitt stoppet. Og når de som stoppet dagpengene ikke sa ifra til henne lå søknaden min der i en skuff og ventet en hel uke før avdelingene snakket sammen(kun fordi jeg ringte). Men nå blir det bra:) hun kunne ikke love at jeg fikk pengene før helga men på mandag burde de være der. Så nå logger jeg inn på nettbanken i tide og utide for å få vite om vi kan spise ute på søndag:) for vi har ikke gjort det siden før jeg ble syk. Slik ar kan feire at jeg endelig har kommet ett steg nærmere en tilpasset vei ut i arbeid igjen:) Nææ-ææ.. Det var sjokkerende!! Anonym poster: 401db6932d478f109fa508ed39c00e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #17 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg skjønner ikke greia med NAV og skattekortet. Overalt står det at skattekortet IKKE skal leveres til NAV. Jeg har ( og har alltid hatt ) frikort. Jeg har blitt trekt 50% i skatt siden jeg fikk vedtaket for 3 mndr siden. Anonym poster: a9a2d791f0e8e6712f47c81a405f08f7 Dette er egentlig bare tull fra NAV sin side, da disse etatene ''liksom'' skal samarbeide. Dessuten koster det dem ingenting å gi deg en beskjed! Opplysningsplikten ( som de så fint kaller det ) gjelder visst ikke begge veier. Anonym poster: 401db6932d478f109fa508ed39c00e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 23. november 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 23. november 2012 Spise ut ja, for å feire? Jisses! Anonym poster: df0c0d324bee1d6e538384d5d5bf1433 Hehe ja i dette tilfellet er det det. For så lenge denne mølja har holdt på så er det først nå etter 2 år at det går framover istedet for bakover. Jeg har fått en bra saksbehandler og vi har satt opp et kjempe bra opplegg og jeg er mye nærmere å komme meg ut i jobb nå enn for 6 mnd siden. Er ikke det verdt en tur på restaurant så vet ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 23. november 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg skjønner ikke greia med NAV og skattekortet. Overalt står det at skattekortet IKKE skal leveres til NAV. Jeg har ( og har alltid hatt ) frikort. Jeg har blitt trekt 50% i skatt siden jeg fikk vedtaket for 3 mndr siden. Anonym poster: a9a2d791f0e8e6712f47c81a405f08f7 Ja det er kjipt når de ikke får med seg all info. Om det er en ting jeg har lært så er det at man kan aldri ringe for ofte når det er snakk om nav. Det positive er jo at det jobber så mange på kundesenteret at man aldri snakker med samme person flere ganger. Så man får ikke den "åh er det deg igjen" hehe. Håper det ordner seg for deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå