FantasDick Skrevet 22. november 2012 #21 Skrevet 22. november 2012 Jeg tror egentlig det er noen problemer med innstilling og holdning her; du må bare ta deg sammen. Om du kan sitte å sette sammen en slik pusle-klokke, bryte den opp for å rive ut batteriene osv for så å gå å legge deg igjen, så kan det vel ikke være fordi du er så i ørska at du ikke får med deg hva du gjør? Hvis jeg tar helt feil her, så hadde jeg hørt med legen om han har noen råd. 5
Rosalie Skrevet 23. november 2012 #22 Skrevet 23. november 2012 Wake up light: http://www.philips.no/c/light-therapy/38730/cat/#/cp_tab1
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. november 2012 #23 Skrevet 23. november 2012 Jeg er motsatt av alle andre jeg. Bråvåkner jeg får jeg bare enda mer lyst til å legge meg igjen. Har måttet gi opp et par vekkeklokker fordi jeg ikke fikk satt volumet lavt nok til at jeg fikk en behagelig oppvåkning :gjeiper: Jeg har forresten hatt god hjelp av alarm som bare lar meg trykke slumre 3 ganger. Når jeg gjør det igjen så er alarmen slått av, hjernen min oppdager det etter ti nye min, og plutselig er jeg lys våken. Jeg har tydeligvis en indre klokke bare jeg lytter til den
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2012 #24 Skrevet 23. november 2012 Kjøp deg en radioklokke og sett den langt unna . Jeg har samme problemet som deg og slumrer bare om vekkerklokka står på nattbordet. Med radioklokka begynner radioen å spille kvart på åtte og da må jeg reise meg for å skru den av. ligger å synger og traller i et par minutter før jeg står opp blid som ei sol.
absinthia Skrevet 23. november 2012 #25 Skrevet 23. november 2012 Jeg brukte en gang slagborremaskina ( uten borr i) som jeg koblet til et sånt tidsur som du setter i kontakten, som vekkerklokke. Funket fantastisk! Jeg sto i senga før jeg fikk våknet ordentlig hver eneste morgen når den satte i gang å duer der den lå på tregulvet et stykke unna senga. Har også hatt hell med å skifte ringelyder med jevne mellomrom, da jeg bruker mobilen eller iPaden som vekkerklokke.
Lutetium 71 Skrevet 23. november 2012 #26 Skrevet 23. november 2012 metoden funker garantert. Bare det at den krever mannskap, og.. det blir rimelig vått.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #27 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det utenkelig at det finnes øvelser man kan gjøre? Tror dere ikke jeg har prøvd å tvinge meg opp? Ta meg sammen? Jo, greit det, men hvordan lære kroppen til å slutte med slumring? Når ingenting hjelper når klokkene ringer om morgenen, så må det da gå an å øve det inn på en eller annen måte på dagtid. Jeg er kjempetakknemlig for AB#13 sitt tips, håper det etterhvert vil hjelpe. Uansett om jeg våkner til radio, cd, uansett alarm fra vekkerklokker, skrur jeg dem av og sover videre. Har jeg dem for langt fra, lar jeg de bare skrike og ignorerer de. De jeg har snakket med mener at om jeg virkelig vil opp og virkelig ikke vil slumre, er det bare å ta seg sammen, ha alarmen høyt på, langt fra sengen, bare ha en alarm osv, har googlet etter tips, men finner bare slike tips om plassering, typer, antall, volum på alarmer. Er volumet for lavt, hører jeg den ikke, jeg må ha den på høyt for å kunne registrere at den ringer. At jeg slumrer er så "inngrodd" at jeg gjør det uansett, eneste muligheten for at jeg skal få slutt på slumringen slik jeg ser det, er å finne ut øvelser jeg kan gjøre på dagtid for å øve kroppen på å lære den at når klokka ringer, skal man stå opp umiddelbart, uansett! Jeg har til nå bare fortalt om problemet (bla lege), og fått tips, til hvordan jeg skal gjøre det om morgenen. Men på morgenen gjør jeg det jo helt automatisk, tenker sjelden noe i det jeg slumrer, jeg bare står opp minimum 5 minutter før jeg må gå, hiver på meg noe og kommer meg avgårde. Rekker alltid det jeg skal, og derfor er det ikke alltid alle helt skjønner problemet, da får jeg høre, hvorfor ikke godta slumringen da når ikke noe hjelper, du rekker jo det du skal uansett. Men all slumringa gjør meg trett! Og jeg vil opp med en gang slik at jeg får litt tid før jeg må ut av døra. Nå tenker vel kanskje noen, sett klokka på 5 minutt før du må gå, så kommer du deg opp. Nei, det funker ikke. Men jeg har aldri spurt noen om de har tips til øvelser, men det skal jeg etterhvert gjøre. Jeg har ingen slagborremaskin, men den ideen var jo helt genial, får se om det er noe annet jeg klarer å finne på å koble på et tidsur, men det må lage høy lyd, ikke lav durrelyd. Vet ikke hvor kraftig lyd slagborremaskin lager jeg. Men vet ikke helt om det hadde funket i lengen kanskje de første morgenene kanskje, er jo bare å legge seg til under dyna igjen når den er skrudd av. Nei, jeg takker hjertelig for at AB#13 las og svarte i tråden min jeg, og som er den eneste som har kommet med forslag på en øvelse. Flere som har tips til ØVELSER jeg kan gjøre? TS Anonym poster: 8d3e4e3008f9dbdeaf8d958a5821e8a9
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. november 2012 #28 Skrevet 23. november 2012 Det finnes jo også vekkeklokker som vibrerer, ofte berehnet på hørselshemmede, som er vanskelige å ignorere.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #29 Skrevet 23. november 2012 Jeg har ingen øvelser å gi TS. Jeg har noe av det samme problemet. Det jeg har gjort er å sette klokka ekstra tidlig på rammel. Jeg har forresten to klokker. Når jeg endelig klarer å slepe meg opp av senga så har det fort gått nesten en time siden den første klokka begynte å kime. Altså. Ekstra tidlig kiming er min løsning. Anonym poster: 647ad366c3a74389604386dc8922f9ae
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #30 Skrevet 25. november 2012 Hvor får jeg tak i vekkerklokker som vibrerer? Og hva er ca pris på slike? Men vet ikke om det er verdt å prøve, men jeg har litt tro på det også, men det jeg tror er at jeg kommer til å stoppe den mens jeg er i senga og sove videre, slik jeg pleier, så vet ikke om det er vits å prøve. Først skal jeg øve i flere uker på AB#13 sitt råd. Skulle ikke det rådet fungere, skal jeg heller se om jeg prøve en slik som vibrerer. Jeg har alltid klokka på ekstra tidslig, hvis ikke blir det forsoving. Skulle ønske jeg fant ut flere øvelser jeg kunne gjort, men ser ikke ut til at det kommer til å dukke opp her. TS Anonym poster: 8d3e4e3008f9dbdeaf8d958a5821e8a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå