Gå til innhold

Er det vanlig at bruden holder tale?

Gjest gjest1

Skal du holde tale?  

3 stemmer

1. 1. Skal du holde tale?

• JA!
      23
    • Nei!
      11
    • Nei, har kun sang
      4
    • Ja, har sang i tilegg
      1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Lurer på om det er vanlig at bruden holder tale? OG vist det, skal det kun være rettet til brudgommen, eller kan det også være litt rettet mot foreldre osv..

HAr aldri opplevd en brud som holder tale, så jeg trenger noen tips! (har bare vært i et bryllup og da var jeg 10..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe fasit på hvordan en tale fra bruden skal være! At du takker foreldrene din og hans foreldre er bare positivt, så lenge resten av talen er rettet KUN mot din kjære!

Selv skal jeg holde tale til min tilkommende, og den er KUN rettet mot han! Regner med at han takker foreldre etc, for det er nemlig ganske vanlig! Lykke til Becca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke noe krav om at bruden holder tale, men jeg har ihvertfall nesten bestemt meg for å si noen ord.

Jeg vet at mannen gruer seg veldig til sin tale, og når han skal presse seg til denne talen, så skal jammen jeg si litt også.

Til alle som synes det høres skummelt ut å tale:

Man trenger jo ikke å si så mye. Lange taler blir som regel fryktelig kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også holde tale. Gruer meg veldig, men føler at dette er en fin annledning til å fortelle han og andre hvor mye han betyr for meg. Tror jeg kommer til å angre dersom jeg ikke gjør det.....

Talen er rettet mest mot han, men skal samtidig takke foreldre for god hjelp til pass av barn sånn at han og jeg har fått pleie kjærligheten oss i mellom :-) Skal også takke forlovere, "gave-oppakkere" og andre som har bidratt til å gjøre denne dagen slik vi ville ha den (forhåpentligvis :wink: ). Skal også takke alle gjester for at de ville komme. Men dette nevnes bare på slutten. Mest av alt er talen til min kjære. :hjerte:

Kan også nevne at jeg har vært i 2 bryllup, og der holdt begge taler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske vanlig att bruden holder tale ja. Dette er så mye brudens dag, att dette er en fin måte og sette fokuset litt på brudgommen. Det fortjener han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale :-)

Jeg skal gifte meg med verdens flotteste mann, og DET har jeg tenkt å fortelle alle som er tilstede i vårt bryllup.

Min kjære er IKKE spesielt glad i å snakke i forsamlinger, og må nok kjempe en god del med seg selv for gjennomføre sin tale.

Da skulle det bare mangle om ikke jeg også reiser meg og sier noen ord.

Vi gifter oss 1 gang. Vi har bare 1 bryllupsdag. Jeg kan selvsagt fortelle ham og alle andre hva han betyr for meg når som helst, men jeg får bare denne ene sjansen til å gjøre det på denne helt speielle dagen.

DEN sjansen vil jeg ikke la gå fra meg.

PS: Det trenger slett ikke være spesielt langt, morsomt eller velformulert. Det at det kommer fra hjerte er det som gjør inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal absolutt holde tale!

Det synes jeg kjæresten min fortjener, jeg vet at han kommer til å arbeide masse med talen til meg.

Det betyr ikke at jeg ikke gruer meg litt, men jeg tror løsningen blir å kunne talen veldig godt og øve masse på forhånd.

Jeg har vært i fire bryllup i mitt liv, i tre av dem vet jeg at bruden holdt tale. I det siste var jeg bare på festen etterpå så jeg er ikke sikker, men jeg tror hun gjorde det.

Jeg har ihvertfall inntrykk av at det er ganske vanlig at bruden gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale. Både fordi jeg synes at min kjære fortjener at jeg sier noe ord til han og fordi jeg vet at han blir skuffet hvis jeg ikke gjør det.

Som han så kjekt sier det - du skal ikke ha det noe bedre enn meg :) Han gruer seg nok mer enn meg stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ikke tale. Følte ikke for det, og viste at middagen ville bli mer enn lang nok uansett. Mange andre som sa så mye annet fint, følte at jeg ikke trengte å si noe mer.

Tror uansett at mannen og de andre så hvor glad og lykkelig jeg var, og hvor høyt jeg elsker mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det hadde blitt feil om jeg ikke skulle holde tale. Så jeg skal si noen velvalgte ord. Det er jo ikke bare brudens dag, gleder meg til å gi min kjære den oppmerksomheten han fortjener.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg absolutt. Hadde blitt veldig unaturlig om jeg skulle "holde kjeft" denne ene dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ja, det skal jeg absolutt. Hadde blitt veldig unaturlig om jeg skulle "holde kjeft" denne ene dagen :-)

:Nikke: Ja, du sier noe der... Og jeg som aldri holder kjeft... Hmm.. Må vel prøve å si noen ord.. kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holdt en veldig kort og personlig tale til min mann når vi giftet oss. Han visste ikke om det og satte stor pris på at jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale. I de 8 bryllupene jeg har vært i har ikke brudene holdt tale, men så kommer jeg var en ekstremt lite taletrengt familie også... Jeg bryter trenden (Litt skravlete... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...