Gå til innhold

Er det vanlig at bruden holder tale?

Gjest gjest1

Skal du holde tale?  

3 stemmer

1. 1. Skal du holde tale?

• JA!
      23
    • Nei!
      11
    • Nei, har kun sang
      4
    • Ja, har sang i tilegg
      1

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at noen hater å tale i forsamlinger etc., og har selvsagt forståelse for at man helst vil slippe dersom man er super-nervøs for dette.

Men jeg er bare nysgjerrig på en ting:

Dere som er fast bestemt på å ikke si noe. Hvordan ville dere reagert dersom deres tilkommende hadde samme innstilling, og sa at han ikke kom til å si noe på bryllupsdagen?

Ville dere blitt lei dere?

Ville dere bli såret?

Hadde det vært OK om mannen ikke holdt tale??

Er det fortsatt sånn at han MÅ holde tale (eller ihvertfall blir møtt med mye negativitet om han lar være) mens jenta kan slippe å si noe om hun ikke vil, bare fordi det er tradisjon? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Enig med Frøken Snurp.

Hovedgrunnen til at jeg har bestemt meg for å si noen ord er da også at jeg vet at mannen kommer til å grue seg sånn til sin. da er det ikke rettferdig at jeg skal "slippe unna".

Jeg synes ikke det er noe gøy å snakke i forsamlinger, men denne gang skal jeg gjøre det. Man trenger jo ikke å snakke lenge. Og det er jo bare folk man kjenner som er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frøken Snurp.

Hovedgrunnen til at jeg har bestemt meg for å si noen ord er da også at jeg vet at mannen kommer til å grue seg sånn til sin. da er det ikke rettferdig at jeg skal "slippe unna".

Jeg synes ikke det er noe gøy å snakke i forsamlinger, men denne gang skal jeg gjøre det. Man trenger jo ikke å snakke lenge. Og det er jo bare folk man kjenner som er tilstede.

Enig med deg, mange damer forventer at mannen skal holde tale, men kunne ikke drømme om å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde tale for å takke for at mannen min har hittil stått ved min side itykt og tynt og alle gjestene for at de kommet og hjulpet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt tale!

Ville fortelle alle, litt om de menneskene som har betydd mest for meg under oppveksten min og takke min nye familie etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag da hele slekta er samla, forhåpentligvis er alle glade,

en mulighet for å fortelle høyt og tydelig til de man er glad i at man bryr seg om dem?

Jeg hadde ikke betenkt meg et sekund!

Men nå liker jo jeg å preike, da!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...