Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #1 Del Skrevet 4. mars 2004 Dett er et spøsmål til både gutta og jenter som har silikon. Mange gutter påstår hårdnakket at de ikke liker silikon. Men ser jo at de liker å se på dem. Hvordan reagerer gutta egentlig når silikonet først er der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 5. mars 2004 #2 Del Skrevet 5. mars 2004 Tror det har vært en laang tråd om dette tidligere.... ?? Men jeg har silikon, og min erfaring er at gutta syns det er helt ok! Uansett hva mange mener, så gjør de fleste av oss dette for vår egen del (ja, det er helt sant...!!), og for å føle oss bedre og mer vel med egen kropp! Når det da i tillegg heter seg at det er det indre som teller, så kan vel en gutt neppe rettferdiggjøre at han eventuelt misliker en jente fordi hun har silikon!!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 5. mars 2004 #3 Del Skrevet 5. mars 2004 Tror meningene er nokså forskjellige.. Noen er veldig imot silikon, andre syns at jo mer jo bedre, og noen er fornøyde så lenge jenta er fornøyd selv. Men velger man å legge inn silikon syns jeg man bør gjøre det for sin egen del, ikke for å tekkes andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. mars 2004 #4 Del Skrevet 5. mars 2004 En kamerat av meg har kjæreste med silikon (men det er svært så beskejdent, så man ser det ikke). Han fortalte meg det på fylla en gang, og så hvisket han "De er fine å se på, men jeg syens de er ganske ekle å ta på. Ikke noe gode." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 5. mars 2004 #5 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har ikke noe til overs for silikon. Det er falskt. Og det gjør personen falsk. Plastikkdukke med personlighet, hvis dere skjønner. Er vel noe med det evige peset om å være perfekt. Men for de som velger det, viser det seg at det hjelper psyken deres. Det gjør det lettere å komme seg forbi de små "feilene" de måtte ha, istedenfor å bare akseptere det, å forbli normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Susanne G. Skrevet 5. mars 2004 #6 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg lurer på det samme, men synes ikke svarene som ble gitt her svarer på en grei måte. For her svarer folk på FOR eller IMOT silikon og det er ikke poenget! Poenget er: når silikonet er på plass, hva synes gutta om det? Da snakker vi ikke om hva synes de OM fenomenet silikon (det ER jo der allerede), men hva de synes om det å føle på/ta på puppene til en jente som har fått lagt inn litt silikon- det behøver ikke nødvendigvis være enorme mengder med silikon! Phuuu...blir det bedre svar nå tro? 1) Er silikon-pupper annerledes å ta på enn vanlige pupper? 2) Hvordan da? 3) HVA er det som føles så annerledes isåfall? 4) Er silikonbryst harde og kan man kjenne klumper i de? 5) Er det slik at en mann kan kjenne med en gang at "oj, dette må være silikon, ja!" eller kan man lure folk til å tro at de er ekte hvis man ikke sier noe? Noen konkrete svar her??Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 5. mars 2004 #7 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg lurer på det samme, men synes ikke svarene som ble gitt her svarer på en grei måte. For her svarer folk på FOR eller IMOT silikon og det er ikke poenget! Poenget er: når silikonet er på plass, hva synes gutta om det? Da snakker vi ikke om hva synes de OM fenomenet silikon (det ER jo der allerede), men hva de synes om det å føle på/ta på puppene til en jente som har fått lagt inn litt silikon- det behøver ikke nødvendigvis være enorme mengder med silikon! Phuuu...blir det bedre svar nå tro? 1) Er silikon-pupper annerledes å ta på enn vanlige pupper? 2) Hvordan da? 3) HVA er det som føles så annerledes isåfall? 4) Er silikonbryst harde og kan man kjenne klumper i de? 5) Er det slik at en mann kan kjenne med en gang at "oj, dette må være silikon, ja!" eller kan man lure folk til å tro at de er ekte hvis man ikke sier noe? Noen konkrete svar her??Takk! Jeg har ikke noe til overs for silikon. Det er falskt. Og det gjør personen falsk. Plastikkdukke med personlighet, hvis dere skjønner. Er vel noe med det evige peset om å være perfekt. Men for de som velger det, viser det seg at det hjelper psyken deres. Det gjør det lettere å komme seg forbi de små "feilene" de måtte ha, istedenfor å bare akseptere det, å forbli normal. Jeg for min del besvarte spørsmålet med oppfatningen min. Hvis det er feil, så er det i så fall oppfatningen min du reagerer på. Ikke besvarelsen. Men for all del. 1) Er silikon-pupper annerledes å ta på enn vanlige pupper? Ja, både fysisk og psykisk (if you catch my drift) 2) Hvordan da? Fysisk; De blir "hardere". Liker de bedre myke, vanlige. Psykisk; Du vet de er falske. Litt av intimiteten faller bort. 3) HVA er det som føles så annerledes isåfall? Brystene. (lurer på om ikke resten ble besvart ovenfor) 4) Er silikonbryst harde og kan man kjenne klumper i de? Silikonputa blir nok kjennbar. Men klumper? :-) 5) Er det slik at en mann kan kjenne med en gang at "oj, dette må være silikon, ja!" eller kan man lure folk til å tro at de er ekte hvis man ikke sier noe? Jeg, for min del, har til dags dato til gode å ikke legge merke til det. Herre, i ekstreme tilfeller kan du se det før sinletten kommer av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme fatale Skrevet 5. mars 2004 #8 Del Skrevet 5. mars 2004 Typen min liker silikon puppene mine veldig godt, så hva resten av gutta tenker bryr jeg meg ikke noe om. De er ikke harde og ser ikke "fake" ut heller. Men jeg kan godt tenke meg at noen gutter absolutt ikke liker silikon, det er jo ikke ekte pupper. Men at jeg lissom nå er en "plastikkdukke med personlighet" fordi jeg har silikon? Da sier jeg en ting: !! Snakk om generalisering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. mars 2004 #9 Del Skrevet 5. mars 2004 For ordens skyld: min kamerat sa jo selvfølgelig til kjæresten sin at han likte puppene hennes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme fatale Skrevet 5. mars 2004 #10 Del Skrevet 5. mars 2004 Så nå skal jeg lissom begynne å tvile på om typen min snakker sant til meg eller ikke? Dette er noe jeg gjorde for min egen skyld, og typen min er glad for at jeg føler meg bedre utseendemessig og seksuelt . Hvis han synes de føles litt "rare" å ta på, vel, det er hans problem. han elsker meg for den jeg er, harde pupper eller ikke..(de er ikke harde, da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Susanne G. Skrevet 5. mars 2004 #11 Del Skrevet 5. mars 2004 Manji, jeg er ikke fornøyd med svarene dine i det hele tatt. Jeg respekterer din mening selvfølgelig, men synes fortsatt at du ikke besvarer spørsmålsstillingen. Hva du mener om silikon generelt ("bra/dårlig/falskt") er revnende likegyldig i DENNE settingen. Du svarer nokså kort og lite utfylende på spørsmålene, noe som får meg til å lure på hvor mye erfaring du EGENTLIG harmed å ta på ulike type r av silikon-bryster... Du påstår at du merker det med en gang? Du sier også at du faktisk kan kjenne innlegget??? Kanskje dette er fakta? Men jeg vil helst få det bekrefet fra andre gutter også..stoler ikke 100% på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mars 2004 #12 Del Skrevet 5. mars 2004 Nå har ikke jeg lagt inn silikon, men det er et emne jeg har diskutert med mange gutter/menn. Meningene om silikon er utrolig delte. Noen synes det er ok, andre ikke. Noen synes silikonpupper er gode å ta på og at det kjennes ut som vanlige bryster, andre synes det er ekkelt. Noen sier at saltvannspupper er bedre å ta på, noen bryr seg ikke i det hele tatt om det er silikon i puppen eller ei. Mange gutter har poengtert at naturlige pupper er forskjellige å ta på alt etter hvilken jente som har de. Det er forskjell på store og små pupper. Noen gutter liker ikke juksepupper, fordi de har fått det for seg at de ikke skal like de. Ei veninne av meg la inn en beskjeden mengde silikon i sine tomme ammepupper. Jeg fikk æren av å kjenne på hvordan de føltes, og jeg kan ikke si at jeg kjente noen silikonpute. :-? Hvilken type protese som brukes og hvordan/hvor den legges og hvor mye en legger inn kan jo kanskje ha noe å si for om en kjenner den eller ei? Ikke vet jeg. Gutta jeg har pratet med ble ikke enige om et svar hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Susanne G. Skrevet 5. mars 2004 #13 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei Saeria takk for svar, interessant å høre.. Klart, skal vel mye til for at alle blir enige og har 1 preferanse på dette, men det må jo være mulig å si om silikon.puten kan kjennes eller ikke. Slik du sa, at du ikke kunne kjenne den, mens gutten over her mener hardnakket at han kunne kjenne innleggene...Hva skal jeg tro, liksom. Selv i saltvannsprotesene er det litt silikon. Men bare litt.. Jeg synes beste markedsføring for større pupper må være å selv få SE andre damers arr, og ta på ulike pupper med innlegg, for selv og vurdere hvor naturlig dette er/ser ut! Bildene som er på nettet hos Fornebuklinikken og andre steder er jo mørke og skyggelagte og tatt frs helt spesielle fordelaktige vinkler..slik at arrene ikke synes osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mars 2004 #14 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei Saeria takk for svar, interessant å høre.. Klart, skal vel mye til for at alle blir enige og har 1 preferanse på dette, men det må jo være mulig å si om silikon.puten kan kjennes eller ikke. Slik du sa, at du ikke kunne kjenne den, mens gutten over her mener hardnakket at han kunne kjenne innleggene...Hva skal jeg tro, liksom. Selv i saltvannsprotesene er det litt silikon. Men bare litt.. Jeg synes beste markedsføring for større pupper må være å selv få SE andre damers arr, og ta på ulike pupper med innlegg, for selv og vurdere hvor naturlig dette er/ser ut! Bildene som er på nettet hos Fornebuklinikken og andre steder er jo mørke og skyggelagte og tatt frs helt spesielle fordelaktige vinkler..slik at arrene ikke synes osv. Bare koselig å kunne være litt til hjelp. :D Jeg vurderer selv å legge inn saltvannsinnlegg i mine bryster, men jeg vil vente til jeg har råd. Nye pupper er ikke akkurat førsteprioritet når jeg er student. Selv kommer jeg til å operere meg i Bergen, og da vil jeg få lagt inn innleggene via armhulen og under brystmuskelen. Mener å ha hørt her inne at det er mest vanlig å legge saltvannsproteser under muskelen. Saeriamannen støtter meg på dette området. Han har ikke noe i mot at jenter legger inn litt ekstra, bare det ikke blir ekstremt. (les: Lola) Så mye har ikke jeg planer om å legge inn. Saeriamannen er glad i de puppene jeg har, men han sier at hvis innlegg kan hjelpe meg med å føle meg bedre med meg selv så synes han det er helt greit. Tror han er litt nyskjerrig på hvordan jeg vil se ut med større bryster også da. Siden jeg slutta å røyke, har jeg fått bittelitt mer pupp. Både han og jeg syntes det var stas, selv om det ikke er mer enn at bare vi kan se det/kjenne det. Det er nå gått ca. et og et halvt år siden min veninne opererte seg, og hun sier arrene ikke er så veldig synlige. Hun har arrene under puppen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Susanne G. Skrevet 5. mars 2004 #15 Del Skrevet 5. mars 2004 Ja jeg forstår at når du e rstudent er ikke dette det første du tenker på..nok annet å bruke penger på da, enn pupper. Selv er jeg ferdigutdannet nå, så..jeg må vel vente litt selv. MEN: nå nevnte du noe helt nytt som jeg aldri har hørt om før: å operere inn via armhulene og BAK brystmusklene. Det høres jo glimrende ut! Da blir jo arrene under armene istedenfor under brystene? ! Må være myye bedre.. Og i Norge har jeg hørt at de opererer helst foran brystmusklene, men det høres bedre ut det du sier, fordi da vil man kjenne brysten som ens eget når man tar i det, mens det "kunstige" liksom ligger bakerst. Og da er ikke sikkert ting vil henge, som hvis det kunstige lå og tynget foran i "det myke"! For du tror arrene din da vil ligge ved/under armhulene? Sant? Og ikke på brsytene? Isåfall drar jeg til Bergen også, men da får du tipse meg om hvilken klinikk/lege som gjør dette så pent..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mars 2004 #16 Del Skrevet 5. mars 2004 nå nevnte du noe helt nytt som jeg aldri har hørt om før: å operere inn via armhulene og BAK brystmusklene. Det høres jo glimrende ut! Da blir jo arrene under armene istedenfor under brystene? ! Må være myye bedre.. Og i Norge har jeg hørt at de opererer helst foran brystmusklene, men det høres bedre ut det du sier, fordi da vil man kjenne brysten som ens eget når man tar i det, mens det "kunstige" liksom ligger bakerst. Og da er ikke sikkert ting vil henge, som hvis det kunstige lå og tynget foran i "det myke"! For du tror arrene din da vil ligge ved/under armhulene? Sant? Og ikke på brsytene? Isåfall drar jeg til Bergen også, men da får du tipse meg om hvilken klinikk/lege som gjør dette så pent..? Hvorfor norske plastikkkirurger foretrekker å legge implantatet foran brystmuskelen vet jeg ikke, men jeg har hørt at når det gjelder saltvann så fortrekker kirurgen å legge de bak. Jeg tenker litt som deg, at det må være ok å legge de bak muskelen for da er implantatet bakerst. Siden arret legges i armhulen vil det ikke bli så synlig. På den klinikken som jeg en gang skal opereres, som heter Fana medisinske senter legger de stort sett inn saltvannsimplantat, men en kan få silikon også. Grunnen til at de tilbyr å legge implantatet bak muskelen er for å minske faren for kapseldannelse ytterligere. Faren er jo ikke kjempestor, men det er greit alikevel. :D På siden deres som jeg linket til finner du mere info. Grunnen til at jeg velger saltvannsimplantat er at hvis det skulle begynne å lekke, så foretrekker jeg at det lekker saltvann fremfor silikon. Jeg vet at silikonet i dag ikke er av typen som "vandrer" rundt i kroppen sånn som det gjorde før, men jeg vil ikke utsette meg for den lille risikoen det kan være å ha silikon løst i puppen. (Om du skjønner hva jeg mener) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme fatale Skrevet 5. mars 2004 #17 Del Skrevet 5. mars 2004 Husk at saltvannsinnlegg skal føles mye hardere ut enn silikon. På amerikanske forum som omhandler proteser i brystene er det mange som har saltvann og som ønsker seg silikon i stedet fordi det ikke liker at brystene er så harde. Når det gjelder å ta operasjonen gjennom armhulen så er vist dette en ganske komplisert operasjon, skal vist være høyere risiko for komplikasjoner senere. Og hvis man trenger å bytte protesene etter en stund så må man alikevel gjøre dette ved snitt under brystet. Er det jeg har hørt,da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Susanne G. Skrevet 5. mars 2004 #18 Del Skrevet 5. mars 2004 Dette innlegget rett over mitt her nå, som sier at ved saltvannsinnlegg via armhulen er hardere... Jeg får ikke følgende til å stemme: 1) saltvannsinnleggene settes inn via armhulene. So far so good. 2) Så sier du at når man må bytte ut disse innleggene, da kan man plutselig ikke gå inn via armhulene mer, men tevert imot , da må man plutselig gå inn via selve brystene slik at det blir arr likevel? Hvis kirurgen kan sette dette inn via armhulene 1.ste gang, da kan hun vel for søren gjøre det 2.dre og 3.dje gang også? Jeg ser ikke umiddelbart logikken her..Opplys meg gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme fatale Skrevet 5. mars 2004 #19 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei igjen. tror kanskje jeg formulerte meg litt vanskelig, skal prøve å forklare bedre. først: saltvannsinnlegg føles hardere enn silikon. Altså blir brystet hardere å mer unaturlig å ta på. Det positive er at du ikke behøver å bekymre deg for at det skal lekke ut i kroppen, siden saltvann er ufarlig. Jeg husker å ha lest et eller flere steder at når man tar snittet via armhulen så kan det være vanskelig å få det ut samme veien, altså blir det slik at man kanskje må ta det ut via snitt under brystet. Men jeg er ikke 100% sikker på dette, du burde spørre legen din om det.En flink doktor klarer sikkert å bruke det samme arret. Grunnen til at jeg ikke ville ha snittet under armhulen var at da måtte jeg ta full narkose, og jeg var redd for å ikke våkne igjen. Sikkert gansk teit, men.... :oops: . Jeg foretrakk ihvertfall lokal bedøvelse, tar man snittet under brystet blir det en enklere operasjon og sjansen for å få et dårlig resultat er vist ganske liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 5. mars 2004 #20 Del Skrevet 5. mars 2004 Manji, jeg er ikke fornøyd med svarene dine i det hele tatt. Jeg respekterer din mening selvfølgelig, men synes fortsatt at du ikke besvarer spørsmålsstillingen. Hva du mener om silikon generelt ("bra/dårlig/falskt") er revnende likegyldig i DENNE settingen. Du svarer nokså kort og lite utfylende på spørsmålene, noe som får meg til å lure på hvor mye erfaring du EGENTLIG harmed å ta på ulike type r av silikon-bryster... Du påstår at du merker det med en gang? Du sier også at du faktisk kan kjenne innlegget??? Kanskje dette er fakta? Men jeg vil helst få det bekrefet fra andre gutter også..stoler ikke 100% på dette. Pft. Du er bare pissed pga jeg kalte deg plastikkdukke. (... antar Susanne har eller tenker på å ta silikon ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå