AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #1 Del Skrevet 19. november 2012 Hei. Er det noen her som har greie på om det går an å ta opp forbrukslån (10-15 000) når man går på aap ? (minstesats) Det skal blandt annet gå til noen regninger. Er en del som er på mindre beløp, vil få betalt ned de og få det samlet. Regningene er ikke av den "viktige" typen (strøm, skatt, bolig...men noe abonnent som ikke gikk helt som planlagt) Har samlet sammen alt av regninger, og det ligger på 10 000 kr. Men dette er ikke noe man behøver å opplyse om i søknaden? Har ikke lån fra før, ikke betalingsanmarkning. Jeg er helt ny på dette med aap, og vet ikke hva inntekten er? Jeg tenkte å søke etter lån over internett. Hvilke steder er det best mulighet å få lån fra uten høy inntekt? Takk for svar:) Anonym poster: fd4017080f3c0355dbdd86a3642afc40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 19. november 2012 #2 Del Skrevet 19. november 2012 Tror nok sjansene dine er veldig dårlige om du har minstesats. Har selv sjekket ut muligheter for lån og uten en medlånetaker så hadde jeg ikke sjans. Sats heller på å ringe de du skylder penger, avtal en nedbetalningsplan. Det tror jeg du vil tjene mer på i lengden siden de fleste pleier å väre flinke til å möte en på halvveien og droppe renter og gebyrer om man bare holder seg til avtalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 19. november 2012 #3 Del Skrevet 19. november 2012 Og for all del, ikke bruk disse "få lån på dagen bare du betaler skyyyyyhöy rente"-lånene. Det kan du brenne deg skikkelig på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #4 Del Skrevet 19. november 2012 Men hvordan skal du klare å betale ned et lån på 15 000 med 20% rente uten inntekt? Anonym poster: c01be7e064e5e6fd46434227603f91cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 20. november 2012 #5 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) 10 000 - 15 000 er ikke så mye å ha utestående. Minstesats for AAP er litt over 10 000 utbetalt hver måned om du har vanlig skattetrekk(enslig, uten barn) om du setter opp et budsjett med alle utgifter og finner ut hva du har til overs kan du ringe rundt og ordne en avbetalingsplan med de du skylder penger. Har du 500 kr til overs er det det tallet du må oppgi. Jeg går på AAP nå og man er nødt til å micromanage alt. Her er alt delt opp og vi følger nå er veldig strengt regime når det gjelder økonomien. Vi sliter litt siden vi i starten gjorde som du tenker nå. Bruke kreditt. Har et kredittkort som vi betaler ned på. Har ikke sjangs til å betale ned mer enn minste beløpet og derfor vil vi betale på kortet i ca 18 måneder. Hadde vi kommet i samme klemma nå hadde vi heller valgt å ringe rundt. For å bruke. Kreditt på regninger er ikke lurt. Det er mange steder der man kan utsette betalingen i flere måneder. Jeg har ringt flere inkassofirma og avtalt nedbetaling på opptil 6 mnd og det på beløp under 1000 kr. Men har man ikke råd til å betale mer enn 120 kr i mnd til akkurat de så må man gjøre det slik. Husk også å notere det navnet på den du snakker med så blir det lettere om du feks ser at budsjettet ditt er litt for stramt og du må endre på det i ettetid:) Lykke til. Prøv å ringe litt rundt for det lønner seg. Endret 20. november 2012 av Jane F. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå