Gå til innhold

Barselgave til 2,5 mnd prematur baby

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Når jeg leste innlegget mitt en gang til så så jeg at det så ut som om jeg mente at blomster var nok, og at det ikke var nødvendig med klær.

Det var ikke det jeg mente. Jeg ble kjempeglad for klær!! Og det er morsomt å ha noen prematurklær også. (Nå i ettertid blir jeg nesten på gråten når jeg ser hvor små de er)

Det er veldig lurt, som det ble sagt her, å la ting ligge en natt i fryseren, for å drepe bakterier. Det er noe som foreldrene ikke har så mye overskudd og tid til der og da. Og en god bok er supert!

Blomster eller en ballongbukett er også morsomt. Man får ikke ha det inne på prematur-avdelingen, men man får jo ha det hjemme eller på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kan f.ex lage en kurv med litt forskjellige småting som trengs etterhvert. Ex; Rangle, kopp, teppe, noe klær, bok, amme-te til mor (hvis hun skal prøve å amme da...), smekke etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Hvorfor skal man tenke anderledes mht. hva man kjøper til et prematurt barn og moren, enn ved en normal fødsel. Som sagt i tidligere innlegg, så var det kjempeforskjell i forhold til gaver og oppmerksomhet på min normalfødte og mitt banr som ble født 14 uker for tidlig. Og jeg synes dette var litt leit.

Når barnet er så gammelt, er det kjempesmå sjanser for at noe skal gå galt, med mindre de er født med tilleggssykdommer. Og hvis mor virkelig også skal ligge på sykehuset frem til termindato, er det kanskje slik i dette tilfellet? Jeg dro hjem etter 4 - 5 dager, mens barnet mitt ble liggene der i 3, 5 mnd. At babyen ligger på sykehuset til termindato er veldig vanlig.

Gave til mor er selvfølgelig kjempefint, Tex. Ellers laget prematur avdelingen (Ahus) et nydelig album til oss - kanskje du kan kjøpe et album til dette bruket hvis de ikke allerede har gjort det.

Jeg har samme erfaring som deg :-)Anna - når jeg tar frem de bittesmå klærne i str. 40 (som i begynnelsen var alt for stort!), er det så jeg ikke kan tro det er sant og blir helt rørt av situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita
Hvorfor skal man tenke anderledes mht. hva man kjøper til et prematurt barn og moren, enn ved en normal fødsel. Som sagt i tidligere innlegg, så var det kjempeforskjell i forhold til gaver og oppmerksomhet på min normalfødte og mitt banr som ble født 14 uker for tidlig. Og jeg synes dette var litt leit.

Det var dette jeg mente når jeg sa at alle barn bør få samme oppmerksomhet! Gir man klær til normalfødte, gir man klær til prematurfødte også. De jeg kjenner som har fått barn har fått i str 50, synes det er fint å gi noe som passer med en gang. Hvis jeg kjenner noen som får et prematurbarn vil jeg gi noe som passer med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest :-) anna ikke på,ogga

En annen ide kan jo være å tilby seg å springe noen ærender. Eller eventuelt å frakte mammaen/pappen rundt fra butikk til butikk i et par timer.

Det er nemlig veldig vanskelig å få ordna med alt som skal ordnes... Og ofte er man langt fra ferdig med forberedelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de ikke visste hva de ville ha eller trengte syntes jeg ideen din om noe til mor var en veldig god ide!

Hva med å lage en kurv til mor? Med noe godt å spise og drikke i, noen kremer etc, og noe lesestoff? Kanskje en bok om småbarn og småbarnstell, så blir gaven litt til begge foreldrene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir man klær til normalfødte' date=' gir man klær til prematurfødte også.[/quote']

Nå var det ikke hvorvidt en skulle kjøpe likt eller ikke, dette dreide seg om at noen kanskje visste noe jeg ikke visste, nemlig at det var ett eller annet fantastisk lurt en kunne kjøpe til prematurbarn- foreldre.

Ingen har vel noengang sagt at man "skal gjøre forskjell."

Jeg for min del ante ikke at en fex kunne få kjøpt prematurklær på H&M langt mindre at det var nødvendig med klær i str 40, i og med at de ikke kommer ut derfra før ungen er normalstr, og de har da klær på sykehuset....

For meg var det absolutt ikke opplagt å kjøpe klær. Jeg var bare interessert i å legge pengene mine i noe jeg vet blir satt pris på.

Tenker jeg kjøper en bok om spedbarnsstell, samt litt godsaker til mammaen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...