Gå til innhold

Bursdagsgjester som ikke vil leke..

Fremhevede innlegg

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Du misforstår: en anonym skrev lenger opp at det er mye utfrysing nå blant barn, p åsms, facebook, skole etc. Og at noen kanskje derfor er usikre og ikke vil være med.. Så svarte ts at det ikke er barna som evt blir utfryst som nekter å være med, snarere de som fryser ut. Bare for å illustrere at det ikke dreier seg om sjenanse etc, antakelig...

Anonym poster: 6cbc368353cfa066ef033135787c56bb

Neida, jeg var nok bare uklar. ;)

Utfrysning var et sidespor. Selv uten det høres det på meg ut som to forskjellige situasjoner.

1: Noen foretrekker å ikke leke, hvem dette er varierer. De som ikke leker snakker, spiser snacks og bruker mobilen.

2: De som ikke vil leke er ufine, prøver å ta over og er generelt ufine.

Slik har jeg oppfattet de to beskrevne situasjonene.

I mine øyne er første helt grei, alle må ikke være med på alt, og det burde man i mine øyne ha lært når man er ti.

Situasjon to, der prøver noen å ødelegge for andre når de ikke får viljen sin.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, jeg var nok bare uklar. ;)

Utfrysning var et sidespor. Selv uten det høres det på meg ut som to forskjellige situasjoner.

1: Noen foretrekker å ikke leke, hvem dette er varierer. De som ikke leker snakker, spiser snacks og bruker mobilen.

2: De som ikke vil leke er ufine, prøver å ta over og er generelt ufine.

Slik har jeg oppfattet de to beskrevne situasjonene.

I mine øyne er første helt grei, alle må ikke være med på alt, og det burde man i mine øyne ha lært når man er ti.

Situasjon to, der prøver noen å ødelegge for andre når de ikke får viljen sin.

Definitivt en viktig forskjell ja. Enig!

Skrevet

I alle dager da... husker når jeg var i barnebursdag-alder så var det ikke alltid jeg ville være med på alle lekene heller, da så jeg heller på mens jeg koste meg med litt kake eller noe sånt og jeg syntes det var helt ok. Hadde jeg blitt tvunget til å leke av en sur kjerring så ville jeg vel blitt så lei meg at jeg ville vært skeptisk til å dra i barnebursdag igjen, heldigvis opplevde jeg ikke noe sånt.

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke jeg hadde kommet mer på besøk til deg. Ikke fordi jeg må sitte med mobilen når jeg er borte (gjør det svært sjeldent), men fordi jeg ikke hadde taklet at en annen voksen skulle bestemt slik over meg.

Anonym poster: 3f2d41fce089de072def8a65a9f30339

Nå er det ikke slik at jeg tvinger noen til å gjøre det, men sier ifra at jeg foretrekker det. Alminnelig folkeskikk ser ut til å ha forduftet hos enkelte, og da jeg så en slik løsning hos en venninne valgte jeg å innføre det samme hjemme. De fleste ler litt og syns det er en artig greie, og jeg har enda ikke vært borti noen som har nektet å gjøre det.

Dessuten vil jeg ikke ha besøk av dem som ikke klarer seg uten sin kjære mobil i et par timer. Da kan vi heller meldes et par ganger i uken og si oss fornøyd med slik kontakt.

Skrevet

Mange barn er sjefete og arrogante, og trenger faktisk å få slipt kantene sine i interaksjon med andee mennesker. For noen skjer ikke denne nødvendige prosessen før de er voksne. Så helt greit om de i barneårene må lære seg dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...