Anglofil Skrevet 19. november 2012 #41 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Nei, jeg betaler for levering, derfor tipser jeg ikke. Å levere er deres jobb. Jeg kan tipse, men da må det være en ekstremt god grunn for det. Og enda har jeg ikke opplevd en slik veldig god grunn. Forøvrig, jeg jobber i kundeservice, og jeg vil si jeg strekker meg ganske mye for mine kunder. Selvsagt får jeg ikke noe ekstra for det, ingen tipser meg for dette. Akkurat som hun som står bak kassa på Rimi heller ikke får tips eller ekstra betalt hvis hun strekker seg litt lengre for kundene sine. Vi har såpass greit lønnsnivå i Norge at jeg ikke ser grunnen til å tipse generelt. Mvh Yvonne Endret 19. november 2012 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #42 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg tipser ikke pizzabudet i Norge, da jeg som regel må betale 50 kr ekstra for å få den levert på døra. I andre land, blant annet USA, har ansatte i restaurantbransjen minstelønn tilsvarende 30 kr timen og der tipser jeg. Anonym poster: c346bef170c488bb85cfbc251a4bfdaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #43 Del Skrevet 19. november 2012 Synd for deg at du har telefonangst, men man kan da jammen ikke bli sint på pizzabudet av den grunn. Jeg ville foretrukket at pizzabudet ringte om han ikke fant fram, fremfor at han skulle bruke 10 minutter ekstra. Skal pizzabudet la vær å ringe meg fordi jeg kan være en med telefonangst??? For min del er det ingenting et pizzabud kan gjøre for å få tips, jeg tipser nesten aldri, enten det gjelder pizzabud eller restaurant. Om jeg skulle tipse er det som regel et resultat av dårlig tid/at jeg ikke gidder å vente på veksel. Selvfølgelig er det synd for meg. Sier ikke at de skal la være å ringe folk fordi det kan sitte en tulling med telefonangst der, men de skal da ikke ringe og bli veileder fram til døren. Er ikke mitt ansvar at ikke de klarer jobben sin. Anonym poster: 7504fe7e30030a3d917a0c46b93e89fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå