Gå til innhold

Julegave - kaffemaskin

kr4321

Anbefalte innlegg

Vi har bare en gammel, og da mener jeg gammel, kaffetrakter hjemme. Jeg drikker ikke kaffe selv, men det gjør samboern! Tenkte derfor jeg kunne kjøpe noe nytt og bedre til julegave i år. Er dette en kjedelig gave? Og ettersom jeg ikke drikker kaffe selv, vet jeg svært lite om hva som er bra og ikke bra.

Noen forslag? Er du fornøyd med din?

Har selv sett litt på disse kapselmaskinene - er disse og anbefale?

Han drikker kaffen sin svart.

Takk for hjelp og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt en moccamaster! Den lager kaffen svart, men mye bedre enn en billigtrakter!

Syns de nye maskinene virker styrete, jeg hadde iallfal ikke orket å bruke dem i lengden.. Noen av grunnene er at du må kjøpe disse kapslene, og at du bare får lagd en kopp i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Moccamasteren gir bedre smak enn de billige kaffemaskinene.

Fikk ny trakter her i høst, av merket Bodum. Den er overraskende god, men

termokanna kunne holdt kaffen varm noen timer til.

Endret av malebarisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kapselmaskin som jeg bruker på ukedagene når jeg bare skal ha en kjapp kopp kaffe før og etter jobb. I helgene bruker jeg trakter.

Kapselmaskin eller trakter avhenger litt av mengden kaffe som brukes, rett og slett, og kapselmaskin er et dårlig alternativ hvis flere enn to-tre personer skal ha kaffe.

:heks:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trakter, kaffekanne og presskanne selv. Har ulike kaffemaskiner på jobben, og venner og kolleger har forskjellige konfigurasjoner.

Hvis du må, kjøp sånn der senseoting, som ikke har kapsler men puter. Da får han ordentlig traktet kaffe, og ikke sånn essensgreie.

De som har både trakter og automat bruker trakteren når de skal være flere om kaffedrikkingen, eller når de fyller TV-kanna. Så bruker de automat når de bare skal ha en eneste kopp, for eksempel om morgenen, eller idet de kommer inn døra hjemme etter jobb, for å holde seg våken lenge nok til at kaffetrakteren skal bli ferdig...

Det tar nesten like lang tid å trakte en kopp med mokkamaster som med putemaskin. Nei, selv om jeg ser dem til etterhvert fornuftige priser, har jeg kjøkkenbenkeplassen min for kjær til å dra i hus enda en unyttig duppeditt.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte Tassimo, kapselmaskin i høst. Elsker den;-) Her i huset er det kun mannen min som drikker en kaffekopp en gang iblant. Ellers brukes den til mange typer te og kakao.

Har vi besøk av en person, serverer vi gjerne den type kaffe de ønsker fra maskinen. Kommer det mange, eller det er en skikkelig kaffedranker - trakter vi en kanne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han kun drikker svart kaffe ville jeg kjøpt moccamaster, om han også kan ta seg en cappuchino eller lignende en kapselmaskin. Det kommer også selvsagt an på hvor mye kaffe han drikker. Om det kun er 1 kopp daglig er en kapselmaskin super, men om han gjerne drikker et par kopper er det bedre med en kaffetrakter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring med kapselmaskiner. Hvis han er litt "kvalitetsbevisst", og opptatt av god kaffe, så ville jeg styrt unna dolce gusto og slik - siden han heller ikke drikker annet enn vanlig kaffe. Jeg ville godt for nespresso (Men jeg har som sagt ikke erfaring med annet enn kapselmaskiner og vanlige traktere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring med kapselmaskiner. Hvis han er litt "kvalitetsbevisst", og opptatt av god kaffe, så ville jeg styrt unna dolce gusto og slik - siden han heller ikke drikker annet enn vanlig kaffe. Jeg ville godt for nespresso (Men jeg har som sagt ikke erfaring med annet enn kapselmaskiner og vanlige traktere).

Hva er det for noe galt med DG mener du? Jeg har hatt en sånn maskin en stund og kaffen smaker veldig godt. Det som er skvip for ett menneske, er gull for en annen. Smak og behag...etc.

Det kjennes faktisk litt eksklusivt å lage èn kopp av gangen. Jeg liker å stå der og overvåke prosessen, mens jeg kjenner den gode nybryggede duften bre seg i rommet og ser den kremete fine konsistensen i koppen.

Jeg drikker faktisk en kopp her jeg sitter og har funnet min favorittkaffe som heter "Zoegas mollbergs blanding". 1,8 dl sort, ren nytelse i koppen. Alle melkeblandingene med kaffe/kakao smaker også godt. Er veldig fornøyd med den.

...men det er jo mulig at hvis jeg hadde fått testet alle typer maskiner en stund, så hadde favoritten vært en annen, men det går jo ikke an å tenke slik heller. Jeg sammenlignet en del produkter på nett, og gjorde et valg som jeg ikke har angret på.

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moccamaster_kbt741_brushed-14751532-frntl.jpg

(Også er den mer enn nok matcho for en manne mann

som synes kaffemaskiner/søtkaffe er femi.)

Denne har jeg forresten, og samboeren min (jeg drikker ikke kaffe) elsker den! Kjenner også flere som har den og den er virkelig genial. OG kaffen er ferdig traktet på 5 min ca ved 1 liter vann (?!) kjempe raskt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å holde seg langt unna kapselmaskiner. Det gir ikke i nærheten av like god kaffe som en skikkelig trakter gjør.

Kjøp denne, den er nå på ca halv pris og er en fantastisk maskin:-) Flere tester har den vunnet også, og om design har noe å si så synes jeg faktisk den er litt stilig. Den kommer også i en utgave med termokanne. Leser du erfaringer fra andre om denne så får den strålende kritikker over alt.

F576146.jpg

http://www.komplett....BE-9D52E5984D4D

Test:

http://www.tv2.no/un...re-3041024.html

Er han veldig glad i kaffe så kjøper du i tillegg en kaffekvern slik at han kan kverne kaffen selv i fra ferske kaffebønner.

Helt klart den beste løsningen:-)

Endret av 79kreps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...