Gå til innhold

I-siste-liten-inbydelser

Gjest anonym

Kan vi invitere folk to dager før et bryllup?  

1 stemme

1. 1. Kan vi invitere folk to dager før et bryllup?

• Ja, de blir nok glade for å bli invitert.
      12
    • Nei, de vil bli lei seg fordi de ikke ble invitert før.
      11

Anbefalte innlegg

Gjest Fighter

Hei!

Vi gifter oss om to dager og gleder oss veldig. Alt er sort sett klart, MEN vi har fått noen avbud nå helt mot slutten(det var en som sa hun ikke kunne komme idag :o ). Ettersom vi i utgangspunktet ikke ville ha noe kjempestort bryllup er det da folk vi ikke har invitert. Det er alltid vanskelig å sette en grense for hvem man kal invitere og hvem om ikke skal inviteres. Er det dumt å invitere noen av de vi var usikre på om skulle inviteres nå to dager før? Tror dere de kommer til å bli glad for invitasjon uansett eller tror dere de blir lei seg for å ikke ha blitt invitert før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si...

Jeg hadde blitt overrasket og glad hvis en av mine venninner ringte to dager før og sa at vi kunne få komme, vel og merke hvis jeg hele tiden hadde vist om bryllupet og vist at grunnen til at vi ikke var invitert var at det skulle være ett lite bryllup med kun de nærmeste etc.

Men jeg vet også om de som har takket nei til innbydelse flere måneder i forveien fordi de har vist at første runde med innbydelser hadde gått noen uker før, og at de dermed ikke var med i "første runde".

Du kjenner dine venner best. Jeg tror du bør være ganske sikker på deres reasksjon før du skal invitere dem nå så sent, men er det folk dere kjenner godt som forstår situasjonen tror jeg at jeg ville satset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Det er snakk om folk som har visst om bryllupet lenge og hvordan vi har prioritert og hvorfor. Tror de vil bli glade, men det er litt vanskelig også synes jeg. Må tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det er snakk om folk som har visst om bryllupet lenge og hvordan vi har prioritert og hvorfor. Tror de vil bli glade' date=' men det er litt vanskelig også synes jeg. Må tenke mer på det.[/quote']

Da ville jeg blitt glad. Men det er kanskej best å ta en telefon og forklare fremfor å sende i posten?

(Men ser jo har inne at folk blir sure for mye mht bryllup)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal ringe dem. Selv ble vi i siste liten invitert til middag i steden for kaffe i et bryllup - takket selvfølglig ja og synes det var veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ringe dem. Selv ble vi i siste liten invitert til middag i steden for kaffe i et bryllup - takket selvfølglig ja og synes det var veldig hyggelig.

Helt enig med Frosken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt så glad for et brev i posten, men om det er noen dere jkjenner godt ville jeg ringt eller besøkt dem og invitert dem da. Det hadde jeg bare syntes var hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg bor sammen med har fått det for seg at han har "glemt" å invitere to vennepar. Jeg syns det er tullete å invitere dem nå snart en måned etter at vi sendte ut de andre invitasjonene, og et halvt år etter at vi sendte forhåndsvarsler.....

Men den klokeste må jenke seg mest heter det, så det spørs om ikke jeg må spørre a mor om hun kan hoste opp to invitasjoner til. Men jeg syns det er fjollete.

Jeg ville ha lurt dersom jeg ble invitert i bryllup to dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å ha dem der: Inviter dem! Kanskje må de si nei, men da har de ihvertfall hatt muligheten. De vet jo allerede at de ikke er invitert, så det kommer jo ikke som et sjokk at de ikke fikk være med på første listen!

Jeg hadde ihvertfall ikke blitt sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden blitt sur dersom det var meg som hadde fått innbydelsen kun et par dager før bryllupet. Vet jo meget godt selv, at det ikke alltid er like enkelt å ha råd til å be alle og enhver. Hadde blitt kjempe glad jeg, og beæret over at jeg ble bedt allikevel.

Smålig og typisk jenter å reagere negativt på noe sånt spør du meg. :evil:

Men jeg hadde nok ringt istedet for å sende brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex: Er det fjollete og tullete å invitere noen en heeeeel måned etter de andre? Det er jo fortsatt 3 måneder til dere gifter dere da, så jeg skjønner ikke problemet.

La nå mannen din få invitere de han vil...selv om de får invitasjonen litt etter de andre. De får den jo ihvertfall i god tid før bryllupet.

Som svar på hovedinnlegget:

Jeg hadde overhodet ikke blitt sur om jeg hadde blitt invitert samme uken som bryllupet. Hadde synes det var hyggelig. Vet jo at ikke alle har anledning til å invitere alt som kan krype og gå av kjente, og at man gjerne vil "etterfylle" med gode venner dersom man får avbud.

Problemet er jo kanskje at man ikke har anledning til å komme på så kort varsel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tex: Er det fjollete og tullete å invitere noen en heeeeel måned etter de andre? Det er jo fortsatt 3 måneder til dere gifter dere da, så jeg skjønner ikke problemet.

La nå mannen din få invitere de han vil...selv om de får invitasjonen litt etter de andre. De får den jo ihvertfall i god tid før bryllupet.

Ja jeg syns det virker utrolig vinglete og useriøst å ikke klare og komme frem til en endelig gjesteliste før man sender ut invitasjoner. Det er da tross alt ikke et bursdagsselskap heller.

Og om du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at jeg sier at han får bestemme det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slengt på en uke før ifjor sommer, til et par jeg knapt kjenner. Mannen har jobbet med brudgommen. Jeg syntes ikke noe om det, og hadde ikkeno lyst til å gå. Men fant ikke noen god måte å si "Nei" på, ettersom de maste sånn. Jeg syntes hele opplegget var helt merkelig, men klok som jeg er så jenket jeg meg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slengt på en uke før ifjor sommer' date=' til et par jeg knapt kjenner. Mannen har jobbet med brudgommen. Jeg syntes ikke noe om det, og hadde ikkeno lyst til å gå. Men fant ikke noen god måte å si "Nei" på, ettersom de maste sånn. Jeg syntes hele opplegget var helt merkelig, men klok som jeg er så jenket jeg meg :tunge1:[/quote']

Skjønner godt hva du mener.

Jeg tror jeg hadde hatt fryyyyktelig vondt i hodet den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg syns det virker utrolig vinglete og useriøst å ikke klare og komme frem til en endelig gjesteliste før man sender ut invitasjoner. Det er da tross alt ikke et bursdagsselskap heller.

Og om du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at jeg sier at han får bestemme det selv.

Ja da jeg har lest innlegget ditt, og vet at han får bestemme, men det virker som om du ikke akkurat er positiv, og du har sikkert sagt ettertrykkelig fra hva du mener???(dumt, fjollete, vinglete, useriøst etc.)

Vi har også hatt noen gjester vi har vært litt frem og tilbake på, så om vi en stund etter invitasjonene var sendt bestemte oss for likevel å invitere et par til, så synes jeg ikke det hadde vært noe problem.

Jeg synes bare ikke det er noe problem, thats it ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du har sikkert sagt ettertrykkelig fra hva du mener

Selvfølgelig har jeg sagt hva jeg mener, det hadde ikke vært mye å bygge et ekteskap på om jeg ikke kunne si min ærlige mening om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slengt på en uke før ifjor sommer, til et par jeg knapt kjenner. Mannen har jobbet med brudgommen.

Jepp, det samme skjedde meg oss. Riktignok ble vi litt overrasket over at vi ble bedt, men det var jo kjempehyggelig!! Syntes ikke det gjorde noe at vi ble bedt så sent, det var flott å ta del i den store dagen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...