Gå til innhold

Når far er fraværende...


xinnia

Anbefalte innlegg

Må komme med ett motsukk jeg...for jeg er så dritt lei av å lese om alle de slemme grusomme mødrene som bare lager helvete.. det har vært den samme reglen i 20 år nå..

men ingen kommer med hjertesukk for alle de stakkars barna som IKKE får se far, hvor far har mer enn nok med sin nye kone og deres felles barn, som eller ikke betaler barnebidrag...

er ikke lett å prøve og forklarer barna hvorfor pappa IKKE vil ha samvær.. at de ikke kan få bli med far og søskene på ferieturer... Når barna en sjelden gang er på besøk hos far.. så er de gjest .. hos sin egen familie.. grøss.

Å lese at faktisk 70 fedre i året velger å gå i fengsel kontra å forsørge for sine barn.. skummelt. ( og dette er bare ett fåtall som NAVI klarer å fange opp)

som mor- kunne jeg aldri ha stilt opp i media med dette hjertesukket.. det hadde gått utover barna mine... skolekamerater-naboer etc hadde kjent igjen meg og vi alle vet hvor slem bygdedyret kan være.. mens dersom far hadde stått frem så hadde kun ett fåtall vist hvem han var far til.

Av en eller annen grunn så gir ikke slike hjertesukk de samme overskriftene i media...

Barna fortjener 2 foreldre uansett ... og det er BEGGES ( både mor og far) ansvar å sørge for at barna ikke blir dratt inn i voksenproblematikken..

Dessverre er ikke verden og livet så rettferdig...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må komme med ett motsukk jeg...for jeg er så dritt lei av å lese om alle de slemme grusomme mødrene som bare lager helvete.. det har vært den samme reglen i 20 år nå..

men ingen kommer med hjertesukk for alle de stakkars barna som IKKE får se far, hvor far har mer enn nok med sin nye kone og deres felles barn, som eller ikke betaler barnebidrag...

er ikke lett å prøve og forklarer barna hvorfor pappa IKKE vil ha samvær.. at de ikke kan få bli med far og søskene på ferieturer... Når barna en sjelden gang er på besøk hos far.. så er de gjest .. hos sin egen familie.. grøss.

Å lese at faktisk 70 fedre i året velger å gå i fengsel kontra å forsørge for sine barn.. skummelt. ( og dette er bare ett fåtall som NAVI klarer å fange opp)

som mor- kunne jeg aldri ha stilt opp i media med dette hjertesukket.. det hadde gått utover barna mine... skolekamerater-naboer etc hadde kjent igjen meg og vi alle vet hvor slem bygdedyret kan være.. mens dersom far hadde stått frem så hadde kun ett fåtall vist hvem han var far til.

Av en eller annen grunn så gir ikke slike hjertesukk de samme overskriftene i media...

Barna fortjener 2 foreldre uansett ... og det er BEGGES ( både mor og far) ansvar å sørge for at barna ikke blir dratt inn i voksenproblematikken..

Dessverre er ikke verden og livet så rettferdig...

Jeg er så enig, men ser at som vanlig er det ingen reaksjon fra andre på dette. For dette er den virkeloigheten altfor mange barn og mødre opplever. Men det spiller vel ingen rolle, så lenge far får sin rett...... Det rare er og at forteller man som mor at situasjonen er som beskrevet her,så blir man stort sett ikke trodd. Mens far kan klage sin nød om den grusomme mora som nekter han samvær og flår han økonomisk, samtidig som han verken følger opp samvær eller bidrag, og få full sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, men ser at som vanlig er det ingen reaksjon fra andre på dette. For dette er den virkeloigheten altfor mange barn og mødre opplever. Men det spiller vel ingen rolle, så lenge far får sin rett...... Det rare er og at forteller man som mor at situasjonen er som beskrevet her,så blir man stort sett ikke trodd. Mens far kan klage sin nød om den grusomme mora som nekter han samvær og flår han økonomisk, samtidig som han verken følger opp samvær eller bidrag, og få full sympati.

Ja, jeg kjenner dette provoserer meg også, Hvorfor hisser ikke menn seg generellt opp over at slaskene gir faen?

De skal liksom ha i både pose og sekk, velge å ta ansvar eller gi faen.Ettersom hvordan det passer. Ikke blir de konfrontert med det heller fra de menn som syns de har det samme "eierskap" til barn som kvinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste fedre som forteller om disse forferdelig grusomme kvinnemennesker de engang laget barn med.. og som nå har blitt cruella de vill. de har ny kone og nye barn....

wonder why?

Det skrikes opp om likestilling.. selvsagt skal far ha like stor rett til å ha samvær med sine barn som mor.. man er 2 voksne mennesker som setter ett nytt menneske til verden og da skal man være 2 til å fostre de opp også, men man kan ikke tvinge noen til å ha samvær dersom de ikke vil.. Hvor er likestillingen enn da?

I det samme innlegget som TS linker til- kan man lese om hvor mange fedre ( ja det står at det e r mest fedre) som IKKE er med på å forsørge sine barn- dersom de ikke vil betale er de da villige til å ha samvær? .. så jeg lurer, er alle disse mødrene egentlig så ille som de blir fremstilt, eller er det ett skalkeskjul for å slippe å ta ansvar?

Hvem mann vil stå frem og si at "Nei- de barna, de får jammen klare seg selv.. jeg har nok med min nye familie"?

De eneste som blir tråkket på i dette systemet er barna!!

Kanskje en forklaring på hvorfor så mange unge som er såkalt drop outs.. som sliter med psykiske problemer. For det er en psykisk påkjenning for disse barna å vokse opp i ett slikt hjem med mine,dine og våre barn....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men systemet er helt grunnleggende bygd opp i favør kvinner slik at det først og fremst er fedre som kommer veldig uheldig ut av det.

De som kommer uheldig ut av dette er BARNA!!

Og jeg som kvinne og mor til barn med en far som har sabortert samvær fra dag en,opplever at systemet er lagt opp slik at de fritt kan løpe fra sitt ansvar som foreldre..

Uansett om det er mor som saborterer eller far- det er barna som får lide for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget må vel være at forsørgerplikten går begge veier, og det er helt feil at NAV engasjerer seg kun den ene veien. Det er like ille for barna når mor ikke tar sin del av byrden og attpåtil forteller ungene at det er pappas skyld. At han ikke betaler nok!

Jeg ser frem til dagen den første norske alenemoren kommer i fengsel for å nekte å jobbe og sabotere samvær for å få mer bidrag.

"Mor overlot forsørgerbydren til far. Dømt til 90 dagers fengsel for å unndra seg forsørgerplikten og for å forhindre samvær for egen vinnings skyld"

Jeg ser fram til tilsvarende straffesjanksjoner for fedre som unndrar seg forsørgerplikten og som nekter samvær! Mon tro hvem det blir flest av i Undragelsesfengselet?

Jada, jeg vet at TS og en til er ihuga stemødre som snakker sine menns sak. Og det kan jeg forstå, har vært der selv siden jeg måtte forsørge min mann da han hadde så stor bidragsbyrde at han ikke kunne bidra til husholdningen. Og i tillegg hadde moren bestemt at han ikke fikk se barna sine.

Men for å være ærlig så kjenner jeg ikke så mange som er i tilsvarende situasjon. Man trenger derimot ikke kjenne så mange for å høre den motsatte historien!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn skal ikke he mere retter i lvet enn kvinner. Men kvinner skal ikke ha flere retter enn menn.

Kvinner har flere retter enn menn i livet når det gjelder rettigheter opp mot omdrådet barn ved samliv og etter samlivsbrudd.

Dette må endres, noe annet er feil.

Jeg ber deg lese " Ytringen. De glemte fedrene " og se progremmet brennpunkt nrk nett tv.

Les gjerne boken "far og barn i moderlandet"

Hva mente du med den uthevede setningen da? Det med at det ligger i menns natur å tilfredstille sine behov?

Og de programmene du nevner, det lukter "laget av menn for menn" lang vei. Og den ulike praksisen vi ser er en konsekvens av at menn historisk sett ikke har hatt den samme tilknytningen til sine barn som kvinner har. Og etter mitt syn, burte menn heller vende raseriet sitt mot de som bidrar til at dette er en oppfatning som fremdeles holdes i hevd. Nemlig de menn som gir faen i barna sine, og heller bruker sin energi på å unndra seg forsørgeransvaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med den uthevede setningen da? Det med at det ligger i menns natur å tilfredstille sine behov?

Og de programmene du nevner, det lukter "laget av menn for menn" lang vei. Og den ulike praksisen vi ser er en konsekvens av at menn historisk sett ikke har hatt den samme tilknytningen til sine barn som kvinner har. Og etter mitt syn, burte menn heller vende raseriet sitt mot de som bidrar til at dette er en oppfatning som fremdeles holdes i hevd. Nemlig de menn som gir faen i barna sine, og heller bruker sin energi på å unndra seg forsørgeransvaret!

"Laget av menn for menn", skal det liksom frata programmet all kredibilitet. Herre min hatt for et mannesyn du har. Mon tro hva folk hadde sagt hvis jeg avskrev voldetkstatistikker og diskrminering som "nei, dette lukter laget av kvinner for kvinner, la oss drite i det". Grunnen til at menn ikke har hatt samme tilknytning historisk er jo at de måtte jobbe, mens kvinnene var hjemme med barna. Dette var ikke noen frivillig ordning, mange sleit ræva av seg for å fø på hjemmeværende kone og unger. For mange menn er det en kamp å få se barna sine, ved at mor gjør det vanskelig, og dette rammer faktisk BÅDE BARNET OG FAREN. Jeg er glad alle kvinner jeg kjenner og omgås med til daglig ligger langt unna deg og dine meningsfeller. Grøss og gru!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Laget av menn for menn", skal det liksom frata programmet all kredibilitet. Herre min hatt for et mannesyn du har. Mon tro hva folk hadde sagt hvis jeg avskrev voldetkstatistikker og diskrminering som "nei, dette lukter laget av kvinner for kvinner, la oss drite i det". Grunnen til at menn ikke har hatt samme tilknytning historisk er jo at de måtte jobbe, mens kvinnene var hjemme med barna. Dette var ikke noen frivillig ordning, mange sleit ræva av seg for å fø på hjemmeværende kone og unger. For mange menn er det en kamp å få se barna sine, ved at mor gjør det vanskelig, og dette rammer faktisk BÅDE BARNET OG FAREN. Jeg er glad alle kvinner jeg kjenner og omgås med til daglig ligger langt unna deg og dine meningsfeller. Grøss og gru!

Vel, det lukter ikke når disse kvinnene ligger på sykehus med brudd på skallen. Hvis man da ikke oppfatter det er det i tillegg en sans til som mangler.

At mor er hjemme med barnet? Er spent på hvordan du skulle løst dette på en annen måte. Finne opp en pille slik at det grodde bryster og instinkt hos menn? Del gjerne dine tanker med oss...

Og du er ikke mer saklig enn at du nærmer deg personangrep? Hmm, du kjenner ikke meg, det er nå hvertfall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med ett motsukk jeg...for jeg er så dritt lei av å lese om alle de slemme grusomme mødrene som bare lager helvete.. det har vært den samme reglen i 20 år nå..

men ingen kommer med hjertesukk for alle de stakkars barna som IKKE får se far, hvor far har mer enn nok med sin nye kone og deres felles barn, som eller ikke betaler barnebidrag...

er ikke lett å prøve og forklarer barna hvorfor pappa IKKE vil ha samvær.. at de ikke kan få bli med far og søskene på ferieturer... Når barna en sjelden gang er på besøk hos far.. så er de gjest .. hos sin egen familie.. grøss.

Å lese at faktisk 70 fedre i året velger å gå i fengsel kontra å forsørge for sine barn.. skummelt. ( og dette er bare ett fåtall som NAVI klarer å fange opp)

som mor- kunne jeg aldri ha stilt opp i media med dette hjertesukket.. det hadde gått utover barna mine... skolekamerater-naboer etc hadde kjent igjen meg og vi alle vet hvor slem bygdedyret kan være.. mens dersom far hadde stått frem så hadde kun ett fåtall vist hvem han var far til.

Av en eller annen grunn så gir ikke slike hjertesukk de samme overskriftene i media...

Barna fortjener 2 foreldre uansett ... og det er BEGGES ( både mor og far) ansvar å sørge for at barna ikke blir dratt inn i voksenproblematikken..

Dessverre er ikke verden og livet så rettferdig...

De menneskene som er så på hugget etter fars rettigheter (les fars nye kone) snakker aldri om slike realiteter. Veldig beleilig utelatt.

De som driver lobbyvirksomhet for "stakkars far" er kun opptatt av hans rettigheter. Til slutt får de viljen sin med millimeterlovverk for skilte foreldre. Og barna som en ting i mellom dem.

Hører dem aldri snakke om barna overhodet. Alt handler om far og hans rettigheter

Jeg er så enig, men ser at som vanlig er det ingen reaksjon fra andre på dette. For dette er den virkeloigheten altfor mange barn og mødre opplever. Men det spiller vel ingen rolle, så lenge far får sin rett...... Det rare er og at forteller man som mor at situasjonen er som beskrevet her,så blir man stort sett ikke trodd. Mens far kan klage sin nød om den grusomme mora som nekter han samvær og flår han økonomisk, samtidig som han verken følger opp samvær eller bidrag, og få full sympati.

Merkelig hvordan alle skal sikre menns rettigheter. Helt sykt.

Ja, jeg kjenner dette provoserer meg også, Hvorfor hisser ikke menn seg generellt opp over at slaskene gir faen?

De skal liksom ha i både pose og sekk, velge å ta ansvar eller gi faen.Ettersom hvordan det passer. Ikke blir de konfrontert med det heller fra de menn som syns de har det samme "eierskap" til barn som kvinner.

Nok av menns skit nu.

De fleste fedre som forteller om disse forferdelig grusomme kvinnemennesker de engang laget barn med.. og som nå har blitt cruella de vill. de har ny kone og nye barn....

wonder why?

Det skrikes opp om likestilling.. selvsagt skal far ha like stor rett til å ha samvær med sine barn som mor.. man er 2 voksne mennesker som setter ett nytt menneske til verden og da skal man være 2 til å fostre de opp også, men man kan ikke tvinge noen til å ha samvær dersom de ikke vil.. Hvor er likestillingen enn da?

I det samme innlegget som TS linker til- kan man lese om hvor mange fedre ( ja det står at det e r mest fedre) som IKKE er med på å forsørge sine barn- dersom de ikke vil betale er de da villige til å ha samvær? .. så jeg lurer, er alle disse mødrene egentlig så ille som de blir fremstilt, eller er det ett skalkeskjul for å slippe å ta ansvar?

Hvem mann vil stå frem og si at "Nei- de barna, de får jammen klare seg selv.. jeg har nok med min nye familie"?

De eneste som blir tråkket på i dette systemet er barna!!

Kanskje en forklaring på hvorfor så mange unge som er såkalt drop outs.. som sliter med psykiske problemer. For det er en psykisk påkjenning for disse barna å vokse opp i ett slikt hjem med mine,dine og våre barn....

Har alltid mistenkt slike menn (og deres nye koner) for en økonomisk agenda her ja.

Selvsagt ikke, men systemet er helt grunnleggende bygd opp i favør kvinner slik at det først og fremst er fedre som kommer veldig uheldig ut av det.

Nå nei du. I det nye bidragsystemet av 2003 så har det økonomiske ansvaret blitt overlatt til bostedsforelder og skattebetalerne. Den som er BY slipper glatt unna pga samværsfradraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet fra brennpunkt : " Norske fedre - for det er nesten bare fedre - skylder over tre milliarder kroner i ubetalte barnebidrag"

Dette er helt sikkert fedre som mer enn gjerne vil være far!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet fra brennpunkt : " Norske fedre - for det er nesten bare fedre - skylder over tre milliarder kroner i ubetalte barnebidrag"

Dette er helt sikkert fedre som mer enn gjerne vil være far!!

... eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet fra brennpunkt : " Norske fedre - for det er nesten bare fedre - skylder over tre milliarder kroner i ubetalte barnebidrag"

Dette er helt sikkert fedre som mer enn gjerne vil være far!!

Hvorfor tar ikke menn opp det her?

Jo, fordi du i ett innlegg lirer av deg noe om at bare diskuterer på generelt nivå, og i et annet innlegg legger du tydelige føringer om at 'fars nye kone' ikke har rett til å uttale seg. Selv om du diskuterer på generelt nivå greier du å lire av deg dette i et svar til Løvetanten:

Poenget ditt er at jeg skulle gitt blanke i å tiltale den debattøren som jeg anser som sterkeste representant for "de stakkars fedrene" her, når vedkommende er totalt på bærtur?

... eller ikke.

Du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tar ikke menn opp det her?

Poenget ditt er at jeg skulle gitt blanke i å tiltale den debattøren som jeg anser som sterkeste representant for "de stakkars fedrene" her, når vedkommende er totalt på bærtur?

Du har rett.

Nei, jeg lurer på det samme jeg. Hvorfor er du totalt uinteressert i å ta opp urett som begås menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lurer på det samme jeg. Hvorfor er du totalt uinteressert i å ta opp urett som begås menn?

For jeg ser det ikke som en urett begås menn. Jeg ser på menn som handlekraftige vesener som klarer å ordne opp i ting selv på en skikkelig måte hvis det er en virkelig urett begått mot dem. Uten å syte om barnebidrag eller snakke skit om eksen.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg ser det ikke som en urett begås menn. Jeg ser på menn som handlekraftige vesener som klarer å ordne opp i ting selv på en skikkelig måte hvis det er en virkelig urett begått mot dem. Uten å syte om barnebidrag eller snakke skit om eksen.

Men du stiller ikke de samme kravene til kvinner.. Skjønner! Så det er egentlig kvinner du ser på som mindreverdige. Fy skam!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har såpass tiltro til menneskeheten at både menn og kvinner flest setter barna i sentrum. Men dette gjøres ikke i prakis, mor overkjører far. Og du argumenterer for at de skal fortsette å gjøre det, mange ganger på tross av barnas ønsker. Hvorfor gjør du dette?

Du glemmer så beleilig det at mange menn bare skaffer seg ny familie og gir blanke i den gamle, de vil ikke en gang betale på barna sine, hvertfall ikke se dem.. Hva med bidragsgjelden som menn skylder? Når har du tenkt å snakke om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var relevant til diskusjonen generelt. At barn som fratas kontakt med far kan føle tomrom.

Det var mer en digresjon, poenget var et jeg vet hvordan det er å ikke ha far i nærheten. Uansett hva grunnen er.

Jeg klandrer ikke min mor, da hun gjorde VIRKELIG sitt beste for at jeg skulle få samvær med pappa. Hun fløy fram og til bake kun for å levere meg, og gjorde det samme for å hente meg. 1 times flytur hver veg, og det har vært både dyrt og tidkrevende.

Jeg klandrer heller min far. Han kommer fra et annet land, og hadde ikke noe nettverk å være igjen for da mamma flyttet. Han kunne ha flyttet etter om han virkelig var glad i meg og ville får et ordentlig forhold til meg.

Kanskje derfor det stikker litt ekstra, når jeg ser og hører fedre som faktisk ØNSKER å være med sine barn, som ønsker å ha samvær, som ønsker å bidra og å følge opp, men som ikke får lov fordi mor er egoistisk.

Jeg kan forstå mødre som flytter hjem til familie og nettverk etter å ha studert for eksempel. Som i min kjærestes tilfelle. Men det jeg ikke forstår er ekskludering. Det at mange mødre hverken ser på eller kommuniserer med fedre som en likeforelder. Som forventer at far skal reise og besøke DEM (med kostnader som følger med). Som forventer å ha barnet hver jul, påske, og andre høydager. Som tror det de kan avlyse samvær når det passer dem. Som ikke informerer far ved sykdom eller andre ting han kanskje vil ha innsikt i.

Hadde det skjedd med meg hadde jeg blitt KNUST.

Jeg er rimelig sikker på at ingen i denne debatten er FOR at mor skal holde barna skal holde barna unna sin far av grunner som ikke er riktige.

Jeg er lei for at du har hatt vondt fordi du ikke fikk være sammen med faren din så mye som du ønsket, og det er vel essensen i hvorfor tempraturen blir litt høy her. Noen mener fedre unndrar seg, andre mener det ikke stemmer og at vi har et diskriminerende system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener fedre unndrar seg, andre mener det ikke stemmer og at vi har et diskriminerende system.

Er det virkelig noen som mener at fedre generelt (antar at det er det du mener siden du ikke skriver noen fedre) unndrar seg? Og hvis det er noen fedre det er snakk om, er det virkelig noen som mener at det ikke stemmer. Hvilke debattanter mener du har disse meningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som mener at fedre generelt (antar at det er det du mener siden du ikke skriver noen fedre) unndrar seg? Og hvis det er noen fedre det er snakk om, er det virkelig noen som mener at det ikke stemmer. Hvilke debattanter mener du har disse meningene?

De som ikke vil snakke om den digre bidragsgjelden som menn står for.

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...