Gå til innhold

Samboerens lange ettermiddagslurer

Turte

Anbefalte innlegg

Jeg unner min samboer å legge seg litt nedpå sofaen eller i senga etter en slitsom dag, det er ikke det. Men det skjer veldig ofte, nesten daglig.

Han sover flere timer, og jeg må mase på han hele tiden om å stå opp. Han blir sur på meg fordi jeg maser. Noen ganger la jeg han bare sove, men da går hele ettermiddagen/kvelden og vi får ingen tid sammen. Og når jeg da er trøtt og vil legge meg, er han lys våken fordi han har sovet hele kvelden.

Når han begynner å si at han skal legge seg nedpå, prøver jeg å si at han ikke bør gjøre det fordi han ikke kommer til å klare å stå opp igjen. Han blir irritert og spør om hvorfor jeg ikke unner han å slappe av etter en slitsom dag, og at han vil komme sterkere tilbake i løpet av kvelden hvis han bare får en halvtime på øyet.

Noen som kjenner problemet, eller har råd å gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He,he... Det er akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv! Jeg kjenner meg så altfor godt igjen, og vet veldig godt hvordan du har det. Helt håpløst.

Samboeren min er nesten alltid lys våken når jeg skal legge meg fordi han har sovet på ettermiddagen. Så holder han meg våken med å prate og å se på TV inne på soverommet.

Det nytter ikke hva jeg sier, han blir bare irritert uansett...

Turte, dette var jo ikke akkurat noe godt råd slik du ba om, men jeg ville bare fortelle deg at du slettes ikke er alene med å ha det slik. Jeg tar i likhet med deg, også i mot råd med takk!

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turte, jeg er like ille som sambissen din. icon_wink.gif

Nå bor jeg alene, så det er heldigvis ingen som irriterer seg over meg...

Det er sikkert en grunn til at han er så trøtt?

Jeg har masse å gjøre og tenke over om dagen, og det gjør at jeg kan sovne på gulvet om ettermiddagen, og sove i flere timer. Jeg trenger det!

Hadde noen kommet og klaget over at jeg burde ta meg sammen, hadde det nok ikke blitt godt mottatt.

Med andre ord - sympati til din kjære i denne saken.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan si at du har lyst ti lå gjør noe sammen med ham, foreslå noe feks... i stedet for å bare si/mase på at han ikke må sove

Da er det lettere å si ja, han hører at du vil bruke tid med ham, ikke at du forteller ham hva han skal gjøre...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få han på en ginseng-kur. Da blir han nok litt mer opplagt og våken på ettermiddagene.

Det er også viktig at man ikke legger seg på soverommet, for da blir det alltid en lang ettermiddagslur. Faktisk så er 5-10 min nok for å bli mer opplagt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe ginseg er fint! Får du den skikkelig sterke typen virker det utrolig på potensen også, og da vil han gjøre andre ting enn å sove

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ikke så greitt når den ene alltid er mer sliten enn den andre. Det med Ginseng har jeg prøvd. Funka ikke.

Synes dere at jeg bare skal la det være som det er og la han sove utover hele kvelden, eller synes dere jeg skal mase for å få han opp hver ettermiddag?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig sur og irritert hvis dette skjedde hver dag.

Jeg synes helt klart at du må si i fra om dette, og at du skal finne på egne morsomme ting utenfor huset når han ikke vil stå opp.

Vekk han en gang, og hvis han ikke står opp da, så drit i han og kom deg ut, eller inviter folk hjem til dere, slik at det blir veldig flaut for han å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde samme problem med eksen (men det var ikke derfor forholdet sprakk!) ... proev aa finne paa ting aa gjoere mens han sover bort ettermiddagen. For det foerste vil du ha det koselig og for det andre vil han nok reagere etter en stund etter aa ha vaaknet flere ganger til en liten lapp paa stuebordet: "Er paa kino. Kommer hjem rundt kl 23", "Gaar en tur. Snart tilbake".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med han om det, og nå har vi blitt enig om at jeg skal vekke han etter en time. Har ikke troen på bare å overse heller....

Utrolig hva man får til med god kommunikasjon!

Får se hvor lenge det varer. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...