snilla Skrevet 15. november 2012 #1 Del Skrevet 15. november 2012 Som julegave har jeg (blant annet) kjøpt en veldig fin minnepinne til min kjæreste som er grafisk designer. Har tenkt til å fylle den med ett eller annet, men trenger litt tips! Han er en skikkelig skrifttypenerd, så vurderer å fylle den med fonter. (Disse for eksempel: http://www.awwwards.com/100-greatest-free-fonts-collection.html ) Er det noen grafiske desginere/kreative folk her som har noen tips? Hva hadde du blitt glad for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eld Skrevet 18. november 2012 #2 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg ser ikke helt hensikten i å fylle minnepinnen med gratis fonter annet enn at tanken selvfølgelig er veldig fin. Jeg hadde blitt glad for å få skissebok (burde være forbruksvare for alle grafiske designere og kreative mennesker), kanskje med en personlig hilsen inni, gjerne i comic sans En slik fordi det er en kul greie. Jeg hadde blitt superglad for slike fordi det er så "internt". F.eks. denne eller denne boken. Titlene er jo ganske morsomme Hansker som fungerer på smarttelefonen selv når man har dem på. Disse! Og da spesielt ID, AI og PS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 18. november 2012 #3 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Hva med et bilde? http://cdnimg.visualizeus.com/thumbs/33/1e/design,graphic,humor,poster,typography-331e8f84ac114706b682c18048ffd3ce_h.jpg Endret 18. november 2012 av Antlers 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. november 2012 #4 Del Skrevet 18. november 2012 Hva med et bilde? http://cdnimg.visual...048ffd3ce_h.jpg Forferdelig kerning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edna Mode Skrevet 18. november 2012 #5 Del Skrevet 18. november 2012 For meg ville noe av poenget vært at minnepinnen var tom. Det er jo hele moroa, endelig litt tom lagringsplass. Ikke en skissebok som noen allerede har skrevet full (om enn med blyant). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. november 2012 #6 Del Skrevet 18. november 2012 Som julegave har jeg (blant annet) kjøpt en veldig fin minnepinne til min kjæreste som er grafisk designer. Har tenkt til å fylle den med ett eller annet, men trenger litt tips! Han er en skikkelig skrifttypenerd, så vurderer å fylle den med fonter. (Disse for eksempel: http://www.awwwards....collection.html ) Er det noen grafiske desginere/kreative folk her som har noen tips? Hva hadde du blitt glad for? Jeg hadde blitt mye gladere for et sett med kjøpefonter. Gratisfonter kan man jo laste ned når som helst, men de er ganske begrensede og mangler ofte æøå bl.a. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belle_ Skrevet 18. november 2012 #7 Del Skrevet 18. november 2012 Syns du skal legge inn masse nakenbilder og andre drøye bilder av deg selv, det setter han nok mer pris på 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. november 2012 #8 Del Skrevet 18. november 2012 For meg ville noe av poenget vært at minnepinnen var tom. Det er jo hele moroa, endelig litt tom lagringsplass. Ikke en skissebok som noen allerede har skrevet full (om enn med blyant). Lol. Du vet at de kan tømmes og fylles...og tømmes og fylles....og tømmes og fylles. Til evig tid. Man BRENNER ikke minnepinner....bare pinner :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edna Mode Skrevet 18. november 2012 #9 Del Skrevet 18. november 2012 Lol. Du vet at de kan tømmes og fylles...og tømmes og fylles....og tømmes og fylles. Til evig tid. Man BRENNER ikke minnepinner....bare pinner :D Eh, ja? Det gjør det ikke mer inspirerende eller fresht at de er fylt med gratisfonter. Og du vet at man kan viske ut blyant med viskelær, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myosotis Skrevet 18. november 2012 #10 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg ville heller gitt han en fancy minnepinne med masse lagringsplass på, kanskje med en spesiell lenke/kjede/tøy-lenke-ting (husker så klart ikke hva de heter nå, hjerneteppe!) eller en intern nøkkelring formet som en pantone/font/emblem som han kan henge på. Gratisfonter er litt cheesy. Og også veldig jobbrelatert. Når jeg har fri vil jeg helst ikke se på fonter i det hele tatt, selv om jeg ellers synes det er super interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 18. november 2012 #11 Del Skrevet 18. november 2012 Er det ikke litt sært å gi folk verktøy til jobben i julegave? Blir snekkere hoppende glade for ny tommestokk og en pakke spiker? Men hvis han er ung, kanskje under utdannelse og egentlig designer mest som hobby, ja da ser jeg poenget med en sånn type gave. Men da aller helst som gavekort på fonter eller sånt, ikke gratisfonter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 18. november 2012 #12 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg, som er grafisk designer, hadde hoppet i taket av glede hvis jeg hadde fått en minnepenn med fonter - fonter som jeg ønsket meg. Det finnes ekstremt mange forskjellige, og det er langt i fra alle som er like spennende. Gratisfonter hadde jeg holdt meg unna, de kan han jo bare finne selv. Nå vet ikke jeg hvilken type kjæresten din er, men jeg, som er en tegnenerd, hadde satt pris på ordentlige blyanter, fargeblyanter eller tusjer, en god tegneblokk, eller annet tegnemateriell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. november 2012 #13 Del Skrevet 18. november 2012 Eh, ja? Det gjør det ikke mer inspirerende eller fresht at de er fylt med gratisfonter. Og du vet at man kan viske ut blyant med viskelær, ikke sant? En fyllt minnepenn er uansett noe ekstra i tillegg til pennen i seg selv. Synes ditt resonnement mangler logikk. I det minste har giver lagt tid og engasjement utover det å bla opp en hundrings for en minnepenn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edna Mode Skrevet 23. november 2012 #14 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) En fyllt minnepenn er uansett noe ekstra i tillegg til pennen i seg selv. Synes ditt resonnement mangler logikk. I det minste har giver lagt tid og engasjement utover det å bla opp en hundrings for en minnepenn. Mitt resonnement mangler logikk? Utifra hva da? At vi er like? (noe vi tydeligvis ikke er) Jeg skrev at JEG ville satt mer pris på en tom minnepenn. (Og så kanskje noe annet med personlig preg i tillegg.) TS må jo bare finne ut hva hennes kjæreste foretrekker, men det ser ihvertfall ut som alle i denne tråden er enige om at kjøpefonter er bedre enn de du finner gratis på internett. Endret 23. november 2012 av Edna Mode 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 24. november 2012 #15 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg er ikke grafisk designer men jeg ville nok heller kjøpt en font eller to istedet for å finne gratisfonter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå