Gå til innhold

Uggen smak i munnen...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 14 og er heldigvis ikke så veldig kvalm.

Men noe som er plagsomt er at jeg ofte får en sånn sur-smak i munnen!

Litt sånn emmen smak. Gjør at jeg føler meg litt mer uvel, og følger (kjipern) for å stappe noe i munnen for å få bort smaken.

Går bort en liten stund ved tannpuss og tyggis, men så er det tilbake igjen...

Noen andre som er plaget med dette...?

Anonym poster: 022df1029e7f7cc6d1f932e4a4ab6aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid i uke 14 og er heldigvis ikke så veldig kvalm.

Men noe som er plagsomt er at jeg ofte får en sånn sur-smak i munnen!

Litt sånn emmen smak. Gjør at jeg føler meg litt mer uvel, og følger (kjipern) for å stappe noe i munnen for å få bort smaken.

Går bort en liten stund ved tannpuss og tyggis, men så er det tilbake igjen...

Noen andre som er plaget med dette...?

Anonym poster: 022df1029e7f7cc6d1f932e4a4ab6aa3

Jeg hadde det akkurat likt..... En slags sur-smak som jeg fant ut ble verre dersom jeg spiste eller drakk melkeprodukter (av en eller annen grunn...).

I svangerskap 1 varte det hele tiden ut, i 2 sv.sk. periodevis.

Har også vært plaget med "plysj" på tennene, selv kort tid etter tannpuss, veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette bare et resultat av halsbrann? Man kan ha halsbrann ganske langt ned i brystet, og bare merke denne smaken i munnen.

Anonym poster: 9aaa09c7959c2abfe975ac152ddf528e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette bare et resultat av halsbrann? Man kan ha halsbrann ganske langt ned i brystet, og bare merke denne smaken i munnen.

Anonym poster: 9aaa09c7959c2abfe975ac152ddf528e

Ikke for min del ihvertfall da jeg er gastric bypass-operert og har ikke magesyre i magesekken lengre. Den kommer først inn lengre ned i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med at jeg misliker smaken i munnen gjennom hele svangerskapet, og har det slik fremdeles.... og jeg føder snart.

Har slitt med kvalme, og den ekle smaken hjelper ikke på akkurat, og som du sier, så er det egentlig ingenting som hjelper. Det hjelper i noen minutter, så er den tilbake. Og dette startet lenge før jeg fikk halsbrann og sure oppstøt.

Har dessverre ikke noe råd om hvordan bli kvitt det, for jeg har som sagt slitt med det i over ett halvt år nå, uten å finne som som faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må gå konstant m noe friskt i munnen fordi det er så slitsomt "ett eller annet". Klarer ikke beskrive hva d er.nesten som en tørsthet og kjedelig smak som aldri gir seg. Må ha fishermans friend i munnen for å få sove bl.a...

Anonym poster: 259762562ba0cffe5c415fd154f7ab41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg iallefall... Og at det da ikke er unormalt.

Ja, får det også spesielt ille når jeg drikker melk.

Får kjøpe inn et arsenal av tyggis og pastiller....

Og nei, har ikke spist pinjekjerner.... Men da lar jeg være det en stund fremover også tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg levde på Doc Eucalyptus i et par uker, for jeg hadde så fæl smak i munnen. Ble kvalm om jeg kjente smaken av min egen munn :fnise: Men det gikk over samtidig med kvalmen omtrent, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...