Dyregod Skrevet 1. september 2015 Forfatter #1161 Del Skrevet 1. september 2015 De har ikke tenk på melkeallergi da? bare en tanke.... Håper ihvertfall ting lysner litt snart! <3 Jo, vi lurer litt på det siden storesøster hadde det. Men hun reagerer ikke noe spesielt de få gangene hun har fått mme. Men skal fortsette å prøve, så blir vi vel henvist videre. Teit at historien gjentar seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 2. september 2015 #1162 Del Skrevet 2. september 2015 Jeg misunner dem som har babyer som lett tar flaske! Her er det vill vræling og brekninger når vi prøver, uansett hvilken flaske vi bruker - selv når vi prøver å gi henne nypumpet morsmelk. Håper dere finner ut av hva problemet er, det kjennes skummelt når de ikke går opp som de skal! Men pass på å ikke klandre deg selv! Det er veldig lett å tenke "det er noe galt med melken min". Med kolikkbarn har jeg av og til føltes som om jeg prøver å forgifte datteren min, siden hun ofte skriker ekstra mye i forbindelse med spising. Deprimerende, og ikke greit for selvtilliten. Men prøv å tenke på at det faktisk ikke er noe i veien med deg eller melken, og at du gjør ditt beste for at babyen skal ha det så godt som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 6. september 2015 Forfatter #1163 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg misunner dem som har babyer som lett tar flaske! Her er det vill vræling og brekninger når vi prøver, uansett hvilken flaske vi bruker - selv når vi prøver å gi henne nypumpet morsmelk. Håper dere finner ut av hva problemet er, det kjennes skummelt når de ikke går opp som de skal! Men pass på å ikke klandre deg selv! Det er veldig lett å tenke "det er noe galt med melken min". Med kolikkbarn har jeg av og til føltes som om jeg prøver å forgifte datteren min, siden hun ofte skriker ekstra mye i forbindelse med spising. Deprimerende, og ikke greit for selvtilliten. Men prøv å tenke på at det faktisk ikke er noe i veien med deg eller melken, og at du gjør ditt beste for at babyen skal ha det så godt som mulig! Tusen takk! Det er lett å klandre seg selv, men det hjelper jo ikke akkurat, så jeg må bare prøve å roe ned og forsøke alt jeg kan. To dager på rad har hun tatt flaske på kvelden ettee amming med 50 ml mme. Da har hun sovet lenge det må jeg innrømme var veldig deilig! Håper det fortsetter sånn. Jeg har fått beskjed av legenom at jeg har høyt stoffskifte. Det forklarer den uroen og hyperaktiviteten min. Det kan også forklare problemet med utdrivningsrefleksen siden jeg har mye stress i kroppen og det er ikke akkurat bra for den refleksen. Så nå skal jeg til en spesialist som kan hjelpe meg videre. Håper det ikke.blir kronisk, men jeg hadde visst litt høyere stoffskifte etter sist graviditet også,men hun legen jeg hadde da tok ikke dette på alvor så fikk aldri vite det. Jeg har også endel muskelsmerter som tydeligvis også kan være vanlig. Føler meg konstant støl overalt. Jaja, det skal bli spennende å høre hva som vil skje videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. september 2015 #1164 Del Skrevet 8. september 2015 Håper alt står bra til. Å slite med ammingen må være fryktelig frustrerende og særlig når det er så vanskelig å gå gitt henne MME. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 11. september 2015 Forfatter #1165 Del Skrevet 11. september 2015 Tenkte å oppdatere litt. Her går det veldig bra nå. Jeg har vært veldig trøtt denne uka pga to jenter som har våknet om hverandre hele natten... Men inatt gikk det bedre og mannen leverte i barnehagen så vi fikk litt ro på morgenen bare jeg og lillesøster. Lillesøster tar nå flaske! Både med mme og mm. Jeg har gått over til delamming siden det var eneste mulighet. Er så lettet over at hun tar flaske! Jeg ammer mest, men gir en flaske på natta etter amming og en på dag og en på kvelden. Jeg pumper meg 1-2 ganger om dagen for å ikke miste melk og det funker fint Når det kommer til søvn har også dette løsnet. Hun sover fremdeles ikke så mye på dagen, men jeg kan nå bare legge henne ned når jeg ser hun er trøtt også sovner hun! Det er bare helt fantastisk altså. Hun sover fra 15-60 min ca 3-4 ggr om dagen. Også legger vi henne i 20 tiden på kvelden, da sover hun til ca kl 1, får pupp eller flaske og sover til ca 3-4 tiden og får pupp og/eller flaske. Så pleier jeg å amme i 0630tiden før jeg står opp med storesøster og hun sover videre til ca 08. Det er så herlig med en rytme! Vi har egentlig ikke gjort så mye for det, men hun begynte med å sovne for kvelden 21.30 og våknet 10 hvis hun fikk sove så lenge. Jeg tror den rytmen er endret pga at jeg har måttet dra henne med for å levere storesøster i barnehagen, så da har klokkeslettet blitt forsøvet. Helt ærlig tror jeg på rutiner tidligere enn ved 3 mnd. Vi har hatt det med.begge våre og de har etterhvert funnet søvnen godt selv. Vi har selvsagt fulgt deres rytme og lager rutiner ut ifra det. Nå skal vi på babysang med barselgruppa, det blir nok kos! Det ble visst langt dette, måtte bare få ned alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 11. september 2015 #1166 Del Skrevet 11. september 2015 Så godt å lese at ting endelig begynner å løsne hos dere. Krysser fingrene for at det varer Kos dere masse i dag og gooood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 11. september 2015 #1167 Del Skrevet 11. september 2015 Så bra at hun tar flaske! Tenker meg at det gjør at situasjonen blir litt mindre frustrerende. Krysser fingrene for at vekta til lillesøster får en skikkelig boost nå Kos dere på babysang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. september 2015 #1168 Del Skrevet 11. september 2015 Godt å høre at der går bedre med amming og søvnen!! Kos deg på babysang! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 11. september 2015 Forfatter #1169 Del Skrevet 11. september 2015 Jaa det er virkelig deilig at hun tar flaske. Da kan jeg roe ned litt føler jeg. Hun virker også mye mer fornøyd. Babysang ble avlyst pga sykdom idag, så vi dro på en kafé. Utrolig hyggelige jenter altså! En super barselgruppe Idag skal storesøster overnatte hos svigers og vi skal nyte litt vin etter lillesøster er lagt. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. september 2015 #1170 Del Skrevet 14. september 2015 Super barselgruppe er gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 18. september 2015 #1171 Del Skrevet 18. september 2015 Så bra at du har en så fin barselgruppe. Damene i barselgruppa mi er veldig hyggelige, men de virker ikke veldig interessert i å treffes egentlig. Håper jeg tar feil, jeg skal i hvert fall fortsette å foreslå ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. september 2015 Forfatter #1172 Del Skrevet 26. september 2015 Litt stille fra meg for tiden. Har vært hektisk her i det siste. Heldigvis har lillesøster nå lagt godt på seg, hun veier 5,9 kg og er 61 cm Helt perfekt. Men nå har hun blitt syk og vi vet ikke helt hva som feiler henne. Det virker som det er noe med magen, men er heller ikke diaré. Hun har feber, så jeg blir jo litt bekymret siden det ikke er helt bra når de er så små. Hun er ikke seg selv og gråter hjerteskjærende. Det er vondt for mammahjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. september 2015 #1173 Del Skrevet 26. september 2015 Litt stille fra meg for tiden. Har vært hektisk her i det siste. Heldigvis har lillesøster nå lagt godt på seg, hun veier 5,9 kg og er 61 cm Helt perfekt. Men nå har hun blitt syk og vi vet ikke helt hva som feiler henne. Det virker som det er noe med magen, men er heller ikke diaré. Hun har feber, så jeg blir jo litt bekymret siden det ikke er helt bra når de er så små. Hun er ikke seg selv og gråter hjerteskjærende. Det er vondt for mammahjertet Uff det hørtes ikke noe godt ut! stakkars lille og stakkars mammahjertet Sender deg en god klem jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 26. september 2015 #1174 Del Skrevet 26. september 2015 Uff, god bedring til den lille <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. september 2015 Forfatter #1175 Del Skrevet 26. september 2015 Takk! Det har vært en grusom dag, lillesøster har grått hele dagen med noen pauser innimellom. Mannen har måttet jobbe idag, men heldigvis tok svigers storesøster idag. Jeg hadde ikke hatt sjans til å ha begge alene, jeg har så vidt kunnet gå på do idag. Syns det er så vanskelig, for vi var jo på legevakten igår, da var crp under 5 så antagelig virus. Nå fikk jeg tlf om at mamma var blitt syk da, hun var med oss på torsdag så kan være de har det samme. Hun hadde vondt i hele kroppen, kvalm og veldig dårlig så kan jo være lille har det. Stakkars! Vi vurderte legevakta igjen,men hun har ikke noe særlig feber og er jo i grei form utenom at hun hylgriner konstant da... Hun fikk en paracet istad for da fikk jeg nok av at hun skulle ha så vondt. Hun sover nå så håper hun sover godt i natt! Vi vil ikke styre til legevakta hvis de uansett ikke får gjort noe. Vi ser ann til imorgen og ringer igjen hvis hun fremdeles gråter så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. september 2015 #1176 Del Skrevet 27. september 2015 Riktig god bedring til lillesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 27. september 2015 Forfatter #1177 Del Skrevet 27. september 2015 For en helg! ! Nå har mamma blitt alvorlig syk med nyresvikt og greier. Lillesøster er dårlig med høy feber. Håper det bare er en drøm (mareritt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 28. september 2015 Forfatter #1178 Del Skrevet 28. september 2015 Lillesøster er heldigvis bedre! Men mamma ligger i respirator... De håper hun blir frisk igjen, det skal hun!! Heldigvis har lillesøster sovet en lengre strekk idag så jeg har fått litt tid for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 28. september 2015 #1179 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Sender mange gode og varme tanker til mammaen din! Endret 28. september 2015 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. september 2015 #1180 Del Skrevet 28. september 2015 Huff, så leit med mammen din! Sender mange gode tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå