Gå til innhold

Stonehenge

Julle

Anbefalte innlegg

Gjest Uanonymbruker

Siden de har funnet masse gamle graver og beinrester der så tror jeg at Stonehenge ble brukt som en slags kirke/rituelt sted. Steinene er jo bare en ørliten del av den opprinnelige konstruksjonen, så det kan jo ha blitt brukt til mye forskjellig opp igjennom, for den er jo shitgammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært å sett på Stonehenge, og så skuffet har jeg aldri vært ute på reise før. Det var ikke et urgammelt majestetisk mysterium, det var litt gammel stein. Ikke var de særlig store heller. Hvorfor det er så fantastisk at noen har klart å stable disse steinene oppå hverrandre forstår jeg ikke, det er da mange eksempler på fantastiske byggverk som er satt sammen før vår moderne teknologi. Machu Picchu feks, det er fasinerende.

Si ikke det. Du blir sikkert bare skuffa hvis du reiser dit, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å sett på Stonehenge, og så skuffet har jeg aldri vært ute på reise før. Det var ikke et urgammelt majestetisk mysterium, det var litt gammel stein. Ikke var de særlig store heller.

Folk som sier sånt kan ikke ha drevet og veltet steiner i oppveksten, sånn at de har et forhold til hvor mye stein faktisk veier og hvor store steiner trenger å være før de er omtrent umulige å flytte på, selv for mange personer. Hvis du hadde gjort det ville du ment at de er gigantiske.

Anonym poster: 5c88659bccb2c2f63f73850a138c804c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger vil jeg faktisk bare at "ting" skal fortsette å være det de er: mysterier!

Jeg får mye mere ut av å fundere på hva de muligens kan ha vært brukt til, av hvem

og hva de mente med det, enn å få svaret. Håper at de aldri helt finner det ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

machu-picchu.jpg

61295753_ef13f83c13.jpg

Jada, jada. Dramatisk fotovinkel. Det var jo sånn du ble lurt av Stonehenge, også. Den ser sikkert bare kjip ut på nært hold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...