Gå til innhold

hvordan steller du deg på morgensdagen?

linny

Anbefalte innlegg

Om morgonen er eg eit kronisk vanemenneske. Opp kl 07.16 (jada, fryktelig logisk tidspunkt, eg veit det...) Klarer ikkje å tenke ein klar tanke før eg har vore på do, så det er første punkt. Dersom eg f.eks. er på hyttetur og må kle på meg før eg kjem meg på do, går alt i surr for meg og eg kjem ingen vei resten av morgonen. Etter do-tur er det rett i dusjen, så er det deo, p-pille, ansiktskrem og på med briller/evt linser. Så åpnar eg skapet og sukkar "eg har ingenting å ha på meg" før eg tek det første og beste som ligg fremst i skapet og er misfornøgd men gidd ikkje skifte. Koke te. Så er det to brødskiver med eit pålegg som krev lite tankevirksomheit, brunost er bra. Tygg i meg skivene framfor TV-en, og glømmer tida. Hårføhning, litt skum, tannpuss. Mascara om eg føler meg ekstra inspirert ein dag. Så på med fleecejakka, vindjakka, hua, skjerefet, hanskane og støvlettane før eg småspring dei 70 metrane bort til skulen, der eg må kle av meg alt sammen igjen og ikkje anar kvar eg skal gjere av det resten av dagen. (Dette er sjølvsagt på vinterstid, men det er stort sett vinter her bestandig). Våknar gjer eg ikkje før i to-tida om ettermiddagen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hedda! For et HERLIG innlegg! Du høres litt ut som meg...

Jeg står opp så sent som det er overhodet mulig hvis jeg skal rekke det jeg MÅ rekke. Oftest litt før 8. Blir vekket av en litt engstelig mann, som er morgenfugl og oppe 7 (engstelig fordi han er redd for å få hodet bitt av av DRAGEN).

Sleper meg ut på toalettet der jeg sitter og glipper med øynene og leser tegneseriene i DN et kvarters tid.... Så dusj (med eventuell barbering), og etter det i stram rekkefølge: Linser, Dermatologica ansiktskrem, tannpuss, deo, underlagskrem med veldig transparent farge (men nok til å få meg til å gå fra død til halvdød, sånn rent utseendemessig), concealer for de blå ringene under øynene (mirakelpennen til YSL), pudder, øyenbrynsskygge, øyenskygge, maskara og bittelitt rouge. Leppestiften er stort sett lagt i veska, og når jeg kommer så langt som dit har jeg glemt hele leppestiften, så den blir stort sett lagt på foran speilet i heisen på jobb.... Håret vaskes sånn annenhver, tredjehver dag, og jeg føner det glatt hvis det er tørt vær ute, men lar krøllene få leve fritt hvis det er fuktig (da er glattføning dødfødt, lell).

Nå har det gått omtrent 30-40 minutter, hvorav halvparten er forsvunnet på mystisk vis (under øyen-glippingen på do, formodentlig), og jeg bruker 10 minutter på å finne noenlunde matchende klær, sko, væsker og andre viderverdigheter (som husnøkler). Nå er jeg gått fra halvt død til halvt levende, så hvis mannen vil snakke med meg kan han gjøre det nå. Hvis han prøver midt mellom tannpussen og deoen, fx., blir jeg überstresset og alt går i surr. (Og, som Hedda, hvis jeg for eksempel må kle på meg før jeg får kommet på badet, er dagen nærmest ødelagt).

Spaserer raskt (vel, det begynner å gå litt langsommere nå, med 6 måneders mage) 25 minutter til jobben, gjennom deilige, grønne og stille Frognergater, hører på fuglekvitter og er bortimot smørblid når jeg kommer på kontoret. Der spiser jeg frokost og leser avisen, og på en skikkelig god dag har kokken stekt vafler. Da er jeg lykkelig. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen piper 0700, eventuelt 15 min før hvis jeg skal dusje, som jeg gjør annen hver dag på grunn av varmtvannsmangel.

Snoooze 5 min.

Snoooze 5 min til.

Kvart over sju står man opp.

Først do. Alltid do. Jeg glemmer alltid at man ikke skal drikke masse før man legger seg.

Så vaske ansikt og nedentil og hender, deretter deo, mascara og farge på øyenbryna (som ellers ikke synes), før jeg farter ut etter to store glass melk og ei brødskive med jordbærsyltetøy og brunost.

Tilbake til soverommet. Finner klær, skifter. Finner nye klær.

Kikker gjennom alle mulige par sko, finner tre par ødelagte, to par for varme og et par som er fine men vonde. Tar sistnevnte.

Pakker skolesekken, slenger i mobil, lommebok med månedskort og nøkler før jeg vandrer til bussen klokken 0740. Kommer ned til byen akkurat tidsnok til å drikke en kopp kaffe fra automat før jeg må løpe til første time.

Er egentlig skremmende våken om morgenen. Det er resten av dagen jeg er trøtt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

begynner som regel på jobb godt utpå dagen, så jeg har god tid om morgenen.

våkner. som regel har pus manøvrert seg inntil meg i morgenens mørke. når det blir liv i meg kommer den og graver seg inn i armkroken, halsgropa e.l.

blir liggende og våkne en stund.

stavrer ned trappa, skjelven og kraftløs. ut på kjøkkenet, setter over espresso, åpner boksemat til pus. setter meg ned med en dobbel espresso, juice og røyk ved pc'en. sjekker mailen min, lager ny dobbel espresso og blir sittende til jeg føler at jeg kan stå på beina.

dusj. vasker håret et par-tre ganger i uka.

kliner meg inn med krem fra topp til tå etterpå, ellers flasser og klør det overalt. for øyeblikket er jeg midt i min årlige anti-cellulittkremflaske. der jeg ikke syns den trengs bruker jeg bodylotion fra rimi.

og ja, jeg bruker egen krem rundt øynene. den jeg bruker i resten av ansiktet er for fet hud med tendens til urenheter, og bruker jeg den rundt øynene får jeg flass der også.

pakker meg inn i morgenkåpe og dynetøfler med mindre det er 37 grader i huset som i dag morges.

setter meg ned med mer juice og napper øyenbryn. de gror som gress og jeg ser ut som frida kahlo etter en uke hvis jeg ikke gjør noe med det. jeg napper dem ikke smalere, bare rydder opp mellom og i underkant.

gjør litt andre ting. soser rundt i huset, henger opp en klesvask kanskje, nå på sommeren er jeg en del i hagen. skriver lister og tar telefoner hvis det trengs. går kanskje en tur på butikken.

sminker meg. foretrekker at det ikke syns så godt, men jeg bruker full krigsmaling hver dag med foundation, pudder, rouge, øyenbrynsgele, mascara, øyeskygge (pleier bare bruke en lys skygge med skimmer), eyeliner.

så pusser jeg tenner, kliner på lipbalm og littegranne leppestift eller lipgloss.

så tenker jeg at jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Klokken ringer 0545. Jeg velter meg ut av sengen, inn på badet. Der brekker jeg øynene fra hverandre, og klemmer inn en linse i hvert øye, før jeg går i klesarkivet (på gulvet på badet eller rett utenfor) og tar på t-skjorte, treningsbukse, sokker og så finner jeg joggeskoene. Finner lommeradio og bilnøkler og tar bilen opp til Oslo perle, Østensjøvannet. Får med meg fiskerimeldingar på vegen og synes det er bra med fisk på bankane om dagen.

En rask spasertur rundt vannet på 40-45 minutter, med masse rare tanker og P3 på øret. Mmm... nå er det spesielt deilig siden det er full sommer, men dette gjør jeg uansett vær (nesten).

Kommer tilbake til varm og koselig morgenkjæreste som spiser frokost og leser annonser (i disse avisstreiketider).

Så går han på jobb og jeg på badet. Dusjer med islandske spa-produkter og vasker håret med et eller annet gøgg som frisøren min mener er nærmere frelse enn jeg selv vet...

Smører meg med øyekrem, ansiktskrem og kroppskrem, håndkletørker håret og sprayer det, så er det frokost og annonser/aviser. Kaffebønner males, og mmm... deilig frisk kaffe. Så er det en dose med KG og mail (kontortid) før jeg løper avgårde til skolen, eller som nå, trekker ut på studieværelset som balkongen min er og leser til eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Min morgen:

Min sønn på 3 måneder våkner en gang mellom 05.00 og 06.30. Gnir søvnen halvveis ut av øynene før jeg henter ham opp i senga for litt pupp. Vi sovner stort sett igjen begge to.

Kl 08.00 begynner dagen. Da har gutten vært våken fra 07.30, men greier å underholde seg selv en liten halvtime mens jeg sniker meg til litt ekstra søvn. icon_wink.gif

Steller lillegutt, legger han under babygymmen sin mens jeg dusjer. Vasker hår, renser hud, smører meg med solkrem og ansiktskrem. I disse sommertider blir det lite sminke, men er avhengig av øyenbrynsblyant og blank mascara fra body shop. Bruker jeg mascara er det en fra YSL.

Lipgloss er et must!

Så leker vi litt, så er det tid for en liten lur for minsten, og dermed kan jeg sette meg ned med frokost og KG. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er min morgensdag:mobilen ringer

jeg tar en dusj,og så på med deoen ,bodylotion og shavingen på leggene.

og så føner jeg håret mitt.så tar jeg på meg klærne.og så er det tennenes tur til å bli klare.og så tar jeg på ralph lauren parfymen min.og så er det sminke.da tar jeg mascaren og børster vippene svarte,og så er det øyelineren som rammer øynene mine mørke.

og da trar jeg øyenskygge-kosten og stryker

øyelokket og under øyenbrynene litt med brun-mørk farge.så litt rød-rosa på min ansikt(rouge).og litt leppestift med naturlig farge.da er det håret igjen ,jeg setter det i hestehale gjerne med litt skum i.og så setter jeg litt gele i lyggen,for å få det litt framhevet.så setter jeg på kokevannet så finner jeg ba(bergensavisen).og så lager jeg is-te av kokevannet,bare putter is-biter i teen.

og så når jeg er ferdig med det ,legger jeg mine skolesaker i sekken min.og drar med bussen som går 08.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På morgenkvisten:

Kl. 06.45 hyler vekkerklokken. Får ett "god morgen" kyss av samboeren og etter 10 minutter er jeg på vei inn på badet og inn i dusjen. Tørker meg, føner håret, påfører lotion og sminker meg.

Det å finne klær er ett kapittel for seg selv icon_biggrin.gif

Kl. 07.50- Går ned på kjøkkenet, setter på vannkokeren og lager frokost (det varierer hvem som lager frokost her i huset, enten sambo eller meg) som vanligvis består av enten frokostblanding eller skive med eggerøre.

Spiser frokost og drikker te icon_smile.gif

Kl. 08.15- På med sko og jakke og løper til bussholdeplassen i full hast!

En nokså hektisk morgen icon_lol.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen til min kjære ringer en gang mellom 06.00 og 07.00. Jeg tror jeg registrerer den på omntrent 3. snooze. En av oss karrer oss på do først, så den andre, og så dusjer vi sammen. Hver morgen. Genialt å dele dusj med sin kjære! Han vasker håret mitt, og jeg hans, og så hverandre og det blir litt ekstra kose-kosing (som i ikke seksuellt, bare litt ekstra klemming, liksom) før man kommer ut i en kald verden.

Tar på deo og fuktighetskrem og tørker ferdig. Håret får som regel lufttørke. (Det er kort) Tar på klær. Litt avhengig av trøtthetsgrad, så begynner jeg med frokosten før ham. (Noen ganger bare dasser jeg rundt i halvsøvne.)

Som regel lager vi espresso / cappuchino, andre ganger te eller vannkakao. Og spiser brødskiver eller oppstekte rundtsykker, hvis vi er tomme for brød. (Alltid greit med det i bakhånd.) Leser Aftenposten, han får nesten alltid del 1, jeg leser de 3 andre. Jeg kommer garantert til å lese avisen på nettet i alle tilfelle.

Ferdig med frokost, og så er det inn på badet for å fikse halvtørt hår, og sminke meg hvis det trengs.

Så er det ut i bilen, og kjøre til jobb. Kjører over 1 time, så cappuchino er faktisk essensielt...

Catzy

- ingen morgenfugl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkeklokka ringer 5.45, skrur den av - bråvåkner 6.10 (hver dag!). Hiver på meg t-skjorte og joggings. Tusler ut på kjøkkenet, setter over kaffen. Vasker hender, smører matpakke til sønnen. Tar med meg en kopp kaffe ut på verandaen og drikker kaffe, røyker og forbanner hele verden. :evil: Begynner å få dårlig tid så jeg forter meg i dusjen, må vaske håret hver dag fordi jeg bruker så mye hårspray. Vurderer om jeg har tid til bodylotion - som regel ikke. Påfører øyenkrem, fuktighetskrem og deo mens jeg står i trusa. Tørker håret, kler på meg, sminker meg, ordner sveisen. Leter etter nøkler, veske, røyk og boka jeg skal lese på t-banen. Rekker en rask tur innom soverommet for å gi mannen min og sønnen min en kos og et kyss før jeg løper av gårde. Begynner å nærme meg 40, så jeg har "gleden" av å ha morratryne til lang ut på ettermiddagen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang mellom syv og åtte våkner jeg av en liten kar som sitter å synger i senga si inne på naborommet!

Står opp å henter han, hvor han nå hviner av fryd! En NY DAG!

Vi går på badet, jeg steller meg og han leker på gulvet.

Så er det hans tur. ny bleie og rene klær og en liten kattevask.

Frokost tid! Grøt til junior og frukt/brød til mamma.

Deretter leker han med bilene sine og jeg rydder,pusler, leser,slapper av...alt ettersom.

Blir sikkert mye mer moro om morgen nå som jeg begynner på jobb igjen....da skal det vel bli stress nok tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Nå er det heldigvis sommerferie (TAKK GUD!), men vanligvis er mine morgener omtrent slik:

Vekkerklokka på mobilen piper. Jeg forbanner den i mitt stille sinn, og lar den snooze 2-3 ganger før jeg finner ut at det er på høy tid å komme seg opp og ut. Fra senga går ferden rett til badet (med mindre det er opptatt der, da titter jeg kanskje litt på avisen først). Første stopp er do (ahhh...), og deretter hopper jeg i dusjen. Hvis jeg ikke får dusjen min blir jeg sur og grinete og våkner ikke skikkelig før ved middagstider :P

Etter dusjen er det på med linser slik at jeg kan se hvor jeg går, børster håret, sminker meg litt - bruker vanligvis foundation+pudder, rouge og mascara, men de siste ukene har jeg bare gitt faen i alt sammen :lol:

Leter etter noe å ha på meg...finner det som regel til slutt - har fortsatt ikke gått naken på skolen!

Nå høres jeg kanskje veldig effektiv ut, men det kan jeg love deg at jeg ikke er. Jeg bruker alt for mye tid på badet - ikke fordi jeg pynter meg så veldig, men fordi jeg somler... Så når det kommer så langt som til frokosten - vel, da har jeg ofte ikke tid. Lager en slags matpakke + en brødskive jeg kan hive i meg mens jeg småjogger til t-banen, og pleier faktisk å rekke det. Kommer sjelden for sent. *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innlegg, Frk Smilla!

Hvorfor er det så viktig for deg å få sagt at du har Mercedes, Milla? Det har du nevnt i en del innlegg, uten at noen har spurt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg står opp, lager mat til minsten før jeg går på badet.

Der tar jeg vanligvis bare enkelt morgenstell, som tannpuss, rask vask, gre håret osv.

Men så er jeg bare hjemme også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thelma77

Starter alltid dagen med en deilig varm dusj, har jeg tid skrubber jeg huden også. Jeg har jo litt dårlig tid om morgenen så jeg tar tannpussen og ansiktsvasken i dusjen i samme slengen. Jeg bruker Nivea ansiktsvask.

Etter dusjen tørker jeg huden og smører på oppstrammende bodylotion. Så dynker jeg huden i ansiktsvann og lar den tørke mens jeg kler på meg.

Så tar jeg på øyekrem og ansiktskrem og lar den tørke litt før jeg

så tar på meg evnt. concealer og underlagskrem.

Er jeg blank i ansiktet børster jeg og på litt pudder. Jeg har litt lyse bryn, så jeg tegner dem pent og naturlig opp med øyebrynsblyant, jeg tegner også opp øynene så de blir mer markerte og tar på litt øyeskygge, enten i lilla- eller bruntoner, en mørkere ytterst i øyekroken og i globelinjen og

avslutter med et par strøk mascara.

Jeg tar på litt lipgloss, og er så klar for dagen

e :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

først tar jeg på meg rexona cotton dry deodorant og kler på meg. så stikker jeg og tisser. så vasker jeg meg litt i trynet og blåser nesa. så tar jeg på meg linsene slik at jeg kan se meg selv. så tar jeg på meg underlagskrem og pudder og tegner opp bryna for eller ser jeg helt fæl ut. så tar jeg på meg svart øyenskygge, flytende eyeliner og maskara og kanskje litt rouge og lipgloss og børster håret glatt. og så er jeg klar :)

er jeg heldig lager jeg meg også litt frokost før jeg hiver meg rundt :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest eminel

Når jeg skal på skolen:

Våkner ca kl. 06.45 :o . Finner frem noen klær (som ligger i en haug på gulvet), springer på badet. Pusser tennene, tar en rask dusj, bruker ca 20 min på å sminke meg (er avhengig!), børster håret og tar i mousse, finner frem sko (og jakke hvis det er kaldt), pakker sekken og springer ut døren ca. 07.40. Frokost rekker jeg aldri å spise!! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg alene hjemme n¨år jeg står opp, er jeg som regel oppe i sjutida, hvis ikke drøyer jeg litt. Kommer ikke helt igang før de har dratt uanesett. Da er det inn i dusjen (hvis jeg ikke dusja kvelden før) ut igjen på med linser, ansiktskrem, drikker et glass vann, kler på meg og rer sengen. Alt dette foregår med katten labbende etter meg mens hun mjauer i ett kjør. Deretter lager jeg kaffe. Setter meg ut med kaffen og røyken. Sitter kanskje litt ved datan eller lager i stand noe mat til å ha etterpå, så trener jeg, etter det varierer fra dag til dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Her er min morgning.

Våkner til P4 nyhetene på halv slaget. Står opp alt fra 6.30 til 8.30, kommer an på hvordan jeg jobber. Når dagens nyheter er hørt et sted langt bort, ringer vekkerklokken. (Jobber jeg sent får jeg faktisk med meg nyhetene og vekkerklokken blir slått av før den ringer. :D )

Tusler inn på badet for å gå på do og vider inn i dusjen. Håret blir vasket rundt hver tredje dag. Vel ut av dusjen og litt mer våken, står deodoranten, linsene, ansiktskrem og av og til body lotion for tur. Er det vaske "håret dag" får det litt skum og en børste i seg.

Sminke? :o

Nei, det vet jeg ikke hva er på en jobbedag.

Nå har turen for påkledning kommet. Klærne har jeg funnet frem dagen før, så de ligger klar.

Det har gått ca. 25 min siden jeg sto opp.

Videre er det å gå inn i stuen å finne frem PC (bærbar). Dagens nettaviser(Aftenposten, Dagbladet, VG + lokal avis og innimellom Expressen) skumleses. Står det ikke så mye interessant rekker jeg en tur innom KG.

Så er det på tide å sykle på jobb.

Fra nyhetene kom på til jeg er på jobb har det gått 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Sånn ca syv står mannen min opp og da kommer lille kosegutten til mamma opp i sengen og og klemmer og koser (han er nettopp fylt 4).

Etter en liten stund løper han inn på badet til sin far og får dusje som er det kjekkeste han vet! Litt før halv åtte kysser mannen min meg og går og da går jeg inn til småen og steller han ferdig!

Så dusjer jeg selv, renser huden, tar på mascara,litt pudder og litt farge i kinnene. Lipgloss og en skikkelig børsting av det lange håret mitt som alltid floker seg iløpet av natta.

Så går vi to ned og koser oss med en deilig frokost sammen før vi går til bussen sånn ca klokka ni!

En deilig start på dagen synes jeg!

Sommerklem fra

Charmina :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...