Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med frysseforsøk? Om det er ofte det skjer at eggene ikke overlever? Om folk ofte blir gravid med frys? Er det dårligere odds enn med vanlig IVF? Skal etter planen sette inn denne eller neste uke.. Sendt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke oddsen på slikt, men jeg opplevde å ha tre egg på frys og bare en overlevde. Dessverre overlevde den ikke i magen, men det er nok grunnet andre ting. Jeg reagerte veldig på utrogestran og ble mye svimmel, men det er verdt det om jeg får et lite gull. Etter jul starter jeg på mitt andre UVF forsøk og håper det klaffer..

Skrevet

Jeg vet ikke oddsen på slikt, men jeg opplevde å ha tre egg på frys og bare en overlevde. Dessverre overlevde den ikke i magen, men det er nok grunnet andre ting. Jeg reagerte veldig på utrogestran og ble mye svimmel, men det er verdt det om jeg får et lite gull. Etter jul starter jeg på mitt andre UVF forsøk og håper det klaffer..

Off, trist å høre! :( jeg er kanskje for opptatt av odds og statistikker, tror det bunner ut i at jeg ønsker at noen skal si at "jeg vet det går bra ", skjønt jeg vet det ikke er mulig.. Utrogestran? Hva er det? Jeg får Lutinus vag tabletter. Har lest om noen som får plaster i rugetiden... Håper det klaffer for deg etter jul :) er ca like langt vi da, blir januar på oss dersom det ikke går med frys nå.. Tips til hvordan man holder ut dette her mottas med takk!

Skrevet

En ting jeg har lært er at alle tilfeller er unike og ingen er like. Det samme med medisinering, jeg får sterkere medikamenter grunnet min helse. Du får noe annet grunnet din helse. Legene vet hva de gjør når det gjelder medisinering. For noen klaffer det første gang, andre med frys, noen siste gangen, andre aldri..

Tror det beste er å fokusere på å leve som vanlig og være dere to i det hele. Hvis man fordyper seg i statistikker blir man mer fokusert og stressa av det. Det er min erfaring, men man er forskjellig:) Når jeg begynte på medisiner for å forberede meg på det nye frys egget gikk jeg rett i kjelleren når jeg fikk vite at den ikke overlevde tining. For da var det "siste" egget som var igjen. Nå ser jeg lysere på det, for det er jo 2 IVf forsøk igjen og jeg har bestemt meg for om det 2 IVF forsøket ikke går som det skal. Skal vi begynne å se på adopsjon, men det tar vi da. Ikke nå og man må prøve å distansere seg fra alt innimellom. Lettere sagt enn gjort. Vente tiden er verst.. Krysser fingrene for deg!

Gjest Pippi1979
Skrevet

Hei:)

Hør med klinikken din så vet du hva som gjelder for deg.

Jeg tilhører Porsgrunn og der sier de at det er litt mindre sjanse på frys. 25% på ett egg og ca 32% på to egg.

Ca 60% overlever tining.

Jeg tinte to egg nå i oktober, ett overlevde til innsett, men dessverre ble det ikke noe av det.

Nå i desember skal jeg ha nytt frys og da håper jeg veldig og kommer til å be om to egg inn.

Lykke til!!

Skrevet

PS: Jeg prøver å se lyst på det nå som det nærmer seg jul. Vin, shopping med venninner,reiser, kjærestetur og det å gjøre de tingene man har utsatt pga babyforsøkene.

Skrevet (endret)

Jeg tror at hvert tilfelle er unikt og spesielt uavhengig om det er frys eller fersk. Alt skal liksom klaffe. Vi hadde 2 ivf med 2 perfekte egg begge ganger med god celledeling - men lyktes ikke. Så hadde vi ett dårlig egg av tot 14 som overlevde med så lite celledeling (2delt etter 3dager) at de knapt ville sette inn, men siden vi alt var kommet så gjorde de det og vi venter en liten gutt nå.. Så jeg tror heller du må holde fokuset på at hver gang er en spesielt gang kanskje...

Uansett - ønsker deg/dere masse lykke til i prøvetiden....

Endret av kittykatt85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...