Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Gerd til en baby?

Anonym poster: d8a046b909c2785d8af864fbe33c5cd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Syns ikke navnet Gerd passer på noen. Altfor hardt. Har en gammel tante som heter det og ja, kan vel ikke si jeg har så positive assosiasjoner til navnet.

Anonym poster: 1f9e1e262ec60a42f29fa237324807fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker det.

Alle Gerd'er jeg vet av, har også vært baby :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Gerd er et flott navn.

Men hvorfor i alle dager skal du tenke på at det er en BABY som skal ha det? Når man gir et navn, så gir man det vel for at det skal vare livet ut? Eller tenker du å skifte navn på ungen hvert 5. år? Personen er en baby en veldig kort tid av livet (forhåpentligvis...), og voksen i mange, mange år. Å tenke på hva som er søtt på en baby er derfor tullete når man velger navn. OM man i det hele tatt skal tenke på om det passer til en aldersgruppe, er det en voksen person man bør tenke på.

Anonym poster: 2c919d7aada9c59438252027bc6b6515

• Liker 10
Skrevet

Jeg liker det ikke så godt. Syns det er fint med gamle navn, men syns Gerd er for "strengt".

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er et godt navn med gode assosiasjoner, ville helt klart vært en av mine favoritter om vi skulle hatt jente..

Skrevet

Moren til en venninne heter Gerd Elise, jeg synes det er pent jeg.

Anonym poster: b96ce8b94233f3f7ca1d5d06e3164bb8

Skrevet

Syns ikke noe om navnet.. Syns det er for strengt

• Liker 1
Skrevet

Moren til en venninne heter Gerd Elise, jeg synes det er pent jeg.

Anonym poster: b96ce8b94233f3f7ca1d5d06e3164bb8

Det var en fin kombinasjon! Tok vekk det strengeste i Gerd også :)

• Liker 2
Skrevet

Både mormor og farmor heter Gerd. Så jeg må jo si at jeg knytter det navnet veldig til bestemødre og ikke unge mennesker. Men er bare å velge det navnet du synes er finest :)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en gråhåret, streng gammel tante.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er litt "kaldt". Minner meg om en streng, eldre dame. Samtidig er det også forskjellige måter å uttale navnet.

Skrevet

Hvordan kan man uttale et navn med èn stavelse på forskjellige måter?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man uttale et navn med èn stavelse på forskjellige måter?

Jeg har hørt både Gerd der man ruller på r-en, altså sier det rett frem, og der man på en måte slår sammen r og d, så man får en slags hard d på slutten. Om du skjønner.

Skrevet (endret)

Jeg har hørt både Gerd der man ruller på r-en, altså sier det rett frem, og der man på en måte slår sammen r og d, så man får en slags hard d på slutten. Om du skjønner.

Gerð, altså.

Man kunne jo slengt på noe mer moderne bak da. Som f. eks Gerd Sandra, eller Gerd Nadja eller min favoritt blir Gerdiane. Hallgerd hadde jo vært navnet sitt da. :hjerter:

Endret av Gjest
  • Liker 1
Skrevet (endret)

gerd assosierer jeg med gamle damer. "Gærd" høres ikke særlig bra ut eller feminint ut.

Endret av kubrak
Skrevet

Hva er strengt med Gerd?

Anonym poster: d8a046b909c2785d8af864fbe33c5cd8

Skrevet

Det var en fin kombinasjon! Tok vekk det strengeste i Gerd også :)

Veldig enig!

Gerd blir litt "hardt" alene, synes jeg, men veldig fint i kombinasjon med et "mildere" navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...