Gå til innhold

Nautikk studenter?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen her som har studert/studerer nautikk, og kan fortelle meg litt om studiet, hva de synes om det osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest2

Interesant studie, men nesten umulig å få jobb.

Selv fikk jeg jobb, men har flere arbeidsløse kamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min studerte nautikk ved høgskolen i vestfold. Han er nå i jobb som annen styrmann på et av RCCLs cruiseskip i Karibien. Han hadde det kjempe gøy i studietiden (ferdig utdannet i 2002), og var veldig fornøyd med studiet. Han hadde 8 måneder "praksis" som kadett på en oljetanker etter det første året på skole. Så gikk han to år til på skolen før han tok de siste fire månedene av kadetttiden. Da var han på samme båten som han i dag jobber på. Han var utrolig heldig å få jobb, for i disse dager er det ikke akkurat lett å være nyutdannet sjømann. Kadettplasser er det nærmest umulig å få og norske sjømenn er generelt for dyre å ha i jobb. Flere og flere båter flagger ut og segler heller under andre flagg enn det norske flagget, da de da slipper alle avgiftene til staten. De båtene ansetter heller sjeldent nordmenn siden filipinere, polakker, grekere, svensker, russere osv er billigere arbeidskraft. Men forhåpentligvis endrer dette seg etterhvert og dersom du begynner på studiet så har kanskje tiden blitt bedre når du er ferdig utdannet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...