Gjest Marmot Skrevet 18. november 2012 #101 Del Skrevet 18. november 2012 Seriøst. Å være litt sulten i noen dager er ikke å sulte. Jeg er enig i at ingen mennesker i norge bør være sulten i noen dager, men jeg mener samtidig at man må ha litt perspektiv på hvor heldig man er. Det er tross alt maks noen dager, ikke hver jævla dag til du dør av det, eller hver jævla dag til ungen din dør av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 18. november 2012 #102 Del Skrevet 18. november 2012 Seriøst. Å være litt sulten i noen dager er ikke å sulte. Jeg er enig i at ingen mennesker i norge bør være sulten i noen dager, men jeg mener samtidig at man må ha litt perspektiv på hvor heldig man er. Det er tross alt maks noen dager, ikke hver jævla dag til du dør av det, eller hver jævla dag til ungen din dør av det. litt sulten i noen dager? Du vet ikke hva du snakker om engang. Hvorfor i pokker tror du frelsesarmeen har varmestuer og suppekjøkken. Det er fordi det fins folk her som trenger det. De hadde ikke hatt slike hjelpeordninger uten grunn. Du er faen meg ikke sann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 18. november 2012 #103 Del Skrevet 18. november 2012 De som går på suppekjøkken og varmestuer er i en helt anne kategori enn de studentene vi snakker om i denne tråden. Flertallet på suppekjøkken og varmestuer er forøvrig narkomane. Penger er ikke deres største problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 18. november 2012 #104 Del Skrevet 18. november 2012 De som går på suppekjøkken og varmestuer er i en helt anne kategori enn de studentene vi snakker om i denne tråden. Flertallet på suppekjøkken og varmestuer er forøvrig narkomane. Penger er ikke deres største problem. nå handler den ikke bare om studenter heller. Narkomane er av den fattige gruppen i norge da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KrissyHart Skrevet 18. november 2012 #105 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Det er vel slike bortskjemte nordmenn som marmot som sitter godt stilt i det som burde prøve å gå noen dager sulten hver mnd. Ikke de som allerede er fattige, skal tro pipa fikk en annen lyd da. Hvem vet, mulig du finner ut av fattigdom selv etterhvert. Man bør ikke føle seg alt for sikker på sin høye hest, tragedier kan skje alle.. Endret 18. november 2012 av KrissyHart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. november 2012 #106 Del Skrevet 19. november 2012 Så her er det greit å sulte i et par dager før sosialstønaden kommer? I Norge kan vi rett og slett godta at folk ikke får spist på et par dager fordi de snart får utbetalt en liten sum penger, og dessuten fins det folk som har det verre i Somalia? Med den logikken må vi jo begynne å revurdere hvem vi sender u-hjelp til uansett, da. For vi kan jo isåfall ikke hjelpe land hvor innbyggerne sliter kraftig, hvis det finnes et annet land hvor andre sliter mer. Får man ikke nok penger fra staten gjennom sosialstønaden, må man finne en jobb og tjene bedre. Problemet er at man er både misfornøyd med pengene man får gratis og som alle de andre betaler for og samtidig ikke er villig nok å være økonomisk selvstendig ved å finne jobb og ordne bedre inntekter for seg selv. Kanskje hjelper det å omprioritere og endre livsstilen? Kanskje kan man flytte til en mindre bolig, leie noe billigere, redusere utgiftene generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 19. november 2012 #107 Del Skrevet 19. november 2012 Det er vel slike bortskjemte nordmenn som marmot som sitter godt stilt i det som burde prøve å gå noen dager sulten hver mnd. Greia er at jeg ikke sitter godt i det, på ingen måte. Jeg kvalifiserer til å regnes blandt de fattige i Norge faktisk. Jeg er kronisk syk, ble foreldreløs før jeg ble voksen, har forsørget meg selv siden jeg var 16, arvet ingenting annet enn gjeld da foreldrene mine døde, også kunne jeg ramset opp en haug med andre ting som gjør at jeg ikke sitter godt i det, men.... Jeg ser hvor utrolig heldig jeg er som er født i Norge. Jeg har vært sulten, jeg har vært fortvilet, men jeg har alle gangen visst at fordi jeg er så heldig at jeg er født her, er det ikke snakk om resten av livet. Det er snakk om en kort periode, tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2012 #108 Del Skrevet 19. november 2012 Greia er at jeg ikke sitter godt i det, på ingen måte. Jeg kvalifiserer til å regnes blandt de fattige i Norge faktisk. Jeg er kronisk syk, ble foreldreløs før jeg ble voksen, har forsørget meg selv siden jeg var 16, arvet ingenting annet enn gjeld da foreldrene mine døde, også kunne jeg ramset opp en haug med andre ting som gjør at jeg ikke sitter godt i det, men.... Jeg ser hvor utrolig heldig jeg er som er født i Norge. Jeg har vært sulten, jeg har vært fortvilet, men jeg har alle gangen visst at fordi jeg er så heldig at jeg er født her, er det ikke snakk om resten av livet. Det er snakk om en kort periode, tross alt. Tror ikke på deg. Du skriver: "arvet ingenting annet enn gjeld da foreldrene mine døde". Saken er at ingen behøve å arve gjeld i Norge. Du kan frasi deg arven dersom boet består av gjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 19. november 2012 #109 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Tror ikke på deg. Du skriver: "arvet ingenting annet enn gjeld da foreldrene mine døde". Saken er at ingen behøve å arve gjeld i Norge. Du kan frasi deg arven dersom boet består av gjeld. Jepp, og det gjorde jeg også. Dermed fikk jeg heller ikke noe særlig av eiendeler, for det lille som fantes måtte selges for å dekke opp gjelden, det jeg sitter igjen med etter foreldrene mine får plass i en bitteliten kiste faren min snekret i sin ungdom, det er snakk om 2-3 bilder, et klesplagg fra da jeg var barn og et brev fra mor til far. Alt av bøker, møbler osv. ble solgt som dødsbo og dekket opp en liten del av gjelden. Jeg beskrev det slik fordi folk ser for seg arv når foreldre dør, og hadde det vært noe å arvet etter mine, hadde jeg jo sittet betraktelig bedre i det enn jeg gjør. Edit: stavefeil Endret 19. november 2012 av Marmot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #110 Del Skrevet 23. november 2012 noen som vet om jeg kan skifte til paistansk statborgerskap, for så å søke asyl i norge? jeg har en rotfylling som jeg ikke har råd til å betale for... Anonym poster: 326adf30d46b53d868d775128fdb1e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 23. november 2012 #111 Del Skrevet 23. november 2012 noen som vet om jeg kan skifte til paistansk statborgerskap, for så å søke asyl i norge? jeg har en rotfylling som jeg ikke har råd til å betale for... Anonym poster: 326adf30d46b53d868d775128fdb1e31 hahaha. du kan jo alltids prøve, men tror ikke det blir så enkelt. Kanskje du kan få rotfylling I pakistan. Der er det sikkert billig hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bambam Skrevet 23. november 2012 #112 Del Skrevet 23. november 2012 hahaha. du kan jo alltids prøve, men tror ikke det blir så enkelt. Kanskje du kan få rotfylling I pakistan. Der er det sikkert billig hehe risikerer å måtte lære koranen først kanskje. jeg er skikkelig dårlig på å huske hva jeg leser.... tannreise til pakistan er kanskje en skikkelig bra ide da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 23. november 2012 #113 Del Skrevet 23. november 2012 risikerer å måtte lære koranen først kanskje. jeg er skikkelig dårlig på å huske hva jeg leser.... tannreise til pakistan er kanskje en skikkelig bra ide da! jeg tror gjerne jeg heller ville reist til polen jeg. er noen som gjør det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #114 Del Skrevet 23. november 2012 Alle som bor på institusjon over 3 mnd får dekket tannbehandling. Så det gjelder mange i Norges land. Anonym poster: ac050def12fdfdde4f805c5e6dce1e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #115 Del Skrevet 23. november 2012 Folk med dårlig råd kan gå til tannlegen og få et kostnadsoverslag på hva nødvendig tannbehandling vil koste. Dette tar de med til NAV og søker om å få det dekket. Svært vanlig dette, og mange får dekket tannlegeregningen sin slik. NAV ser på inntakten din og diverse, for å avgjøre om du får dette. (Må bare si at jeg har sett mange asylsøkere, ofte unge gutter, med helt elendige tenner og svært vondt. Har så vondt av dem, "alene i verden" og smerter i munnen. Selvfølgelig skal vi hjelpe dem, ta dere sammen!) Mvh tannlege Anonym poster: af1e52a9a8205d8de750d3df09b1695d men du får vel lønna di uansett hvem du behandler? det som folk prøver å si er vell det att det er litt kjipt for oss norske å gå med vondt i tenna og ikke får penger av nav for å fikse det, når invandrere får det gratis. Anonym poster: 326adf30d46b53d868d775128fdb1e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina Skrevet 25. november 2012 #116 Del Skrevet 25. november 2012 Folk med dårlig råd kan gå til tannlegen og få et kostnadsoverslag på hva nødvendig tannbehandling vil koste. Dette tar de med til NAV og søker om å få det dekket. Svært vanlig dette, og mange får dekket tannlegeregningen sin slik. NAV ser på inntakten din og diverse, for å avgjøre om du får dette. (Må bare si at jeg har sett mange asylsøkere, ofte unge gutter, med helt elendige tenner og svært vondt. Har så vondt av dem, "alene i verden" og smerter i munnen. Selvfølgelig skal vi hjelpe dem, ta dere sammen!) Mvh tannlege Anonym poster: af1e52a9a8205d8de750d3df09b1695d Hvis du tror det er sa enkelt og fa tann behnadling dekket er du ikke videre opplyst, jeg har en mor jeg som mister tenna pga helse, ingentingen er selvforskyld og har ventet i mangen ar pa pg fa hjelp............. Over 3 mnd har vi ventet pa sakalt AKUTT hjelp fra nav men de gidder ikk engang og ringe tilbake..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina Skrevet 25. november 2012 #117 Del Skrevet 25. november 2012 Får man ikke nok penger fra staten gjennom sosialstønaden, må man finne en jobb og tjene bedre. Problemet er at man er både misfornøyd med pengene man får gratis og som alle de andre betaler for og samtidig ikke er villig nok å være økonomisk selvstendig ved å finne jobb og ordne bedre inntekter for seg selv. Kanskje hjelper det å omprioritere og endre livsstilen? Kanskje kan man flytte til en mindre bolig, leie noe billigere, redusere utgiftene generelt? Hva med de er kronisk syke da som ikke klarer og jobbe, mener du at vi oxo ma ut og jobbe nar man ikke overhodet klarer og sta pa beina innenfor husets 4 vegger engang.det er ikke alttid det er mulig og redsusere utgiftene heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanna Skrevet 25. november 2012 #118 Del Skrevet 25. november 2012 Vell, asylsøkere uten oppholdstillatelse kan ikke jobbe og tjener derfor ikke penger, hvordan skal de ta kunne betale for tannlegen? De får ikke betalt tannlegen om de faktisk tjener penger. Om de tjener penger må de betale leie på asylmottaket. Er veldig for at studenter bør få dekka mer av tannlegen, men det er ikke enten eller her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2012 #119 Del Skrevet 26. november 2012 Det som mange nordmenn ikke forstår, er at det er mange grupper i Norge som har millioninntekter av asylstrømmen, og tannlegene er en av disse gruppene. Tannlegene fikser selvfølgelig ikke tennene til asylsøkerne gratis, tvert imot så blir dette fakturert etter vanlige satser. Så tannlegene er en av de gruppene som kommer til å slåss med nebb og klør for å beholde asylstrømmen til Norge, nettopp for å beholde millioninntektene til seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janne Skrevet 26. november 2012 #120 Del Skrevet 26. november 2012 Det er bare antagelser og usakligheter, null fakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå