Prinsesse-vil-ikke Skrevet 4. mars 2004 #21 Del Skrevet 4. mars 2004 Ja, for meg var det et ikke - tema! De brukte kjolene jeg prøvde (for å se om jeg eventuelt ville kjøpe en slik kjole) var helt grusomme - i måten de var behandlet på og dermed så ut. Jeg hadde ALDRI kjøpt en slik kjole, hvor perlene henger og slenger og det er en flekk som nesten er borte... Men for å spare penger er det kanskje veien å gå?? Jeg tenkte ikke i de baner i det hele tatt når jeg skulle finne kjole. Jeg betaler 11.500,- for min og hadde gladelig betalt enda mer for å få en kjole som ingen hadde brukt før! Men, smak og behag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #22 Del Skrevet 4. mars 2004 Enig med flere her: Jeg ville heller aldri kjøpt brukt kjole uten å prøve. En kjole kan se helt annerledes ut i virkeligheten enn på et bilde. Jeg ville heller aldri kjøpt ny kjole over nett uten å prøve. Man vet ikke hvordan kjolen sitter før man har prøvd. Jeg har forresten helt andre erfaringer enn deg, Lille Lotte. Alle kjolene jeg prøvde hjemme hos omtrent ti tidligere bruder så helt nye ut. For min del kan selvfølgelig andre legge akkurat så mye penger i kjolen som de selv vil, men jeg kan ikke forstå at ikke flere kjøper brukt. Jeg gleder meg kjempemasse til å ha på meg kjolen MIN. Eneste innvending mot å kjøpe brukt er at det er mer tidkrevende fordi man som sagt må reise rundt til mange og bare prøve en kjole hvert sted. Det skal også mer til for å finne en som passer 100 prosent både i fasong og størrelse ettersom du ikke bare kan si at jeg tar denne kjolen, men i en størrelse større/mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 4. mars 2004 #23 Del Skrevet 4. mars 2004 Kunne godt ha kjøpt brukt, men ville ikke kjørt land og strand rundt, det måtte vært her i området. Kanskje annonsene pp KG og andre steder kunne vært ordnet geografisk? Bilder er også et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 4. mars 2004 #24 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har absolutt sett etter brukt-kjole, men jeg syns det er litt vanskelig med en god del av annonsene. Mange skriver kun størrelsen, ikke hvilken høyde kjolen er tilpasset i. Også er det litt med prisen. Jeg syns det blir litt mye med 7-8000 for en brukt kjole, da vil jeg egentlig heller leie eller kjøpe en. Det koster alltid en til med tilpasninger etc også, og da blir det ikke helt vits i å betale så mye for en brukt kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #25 Del Skrevet 4. mars 2004 Her er mine råd til dem som skal kjøpe brukte kjoler: -Send mail eller ring og spør om følgende før du reiser for å prøve kjolen: Hvor høy er bruden som har brukt kjolen, hvilken størrelse pleier hun å bruke (S/M/L...) Er kjolen mye sydd om? Hva følger med av slør/underskjørt/sko. Råd til dem som skal selge: -Oppgi de detaljene som er nevnt over i annonsen. Ihvertfall bør høyden på bruden oppgis. Det er ingen vits å reise ut for å prøve en kjole som er tilpasset en som er 1.60 cm høy hvis du selv er 1.75. Og som jeg skrev i et annet innlegg. Jeg kommer til å føle at den brukte kjolen jeg har kjøpt er min og bare min når jeg bruker den på den store dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 4. mars 2004 #26 Del Skrevet 4. mars 2004 For meg var dette et ikke-tema, fordi jeg ikke var klar over hvor mye flott som fantes av brukt. Men det er jo litt tryggere å skulle leie eller kjøpe en ny kjole da, man vet jo aldri hva man får om man kjøper brukt. Dessuten har man jo litt større valgmulighet ved kjøp av ny kjole eller ved å leie kjole... Men hadde det vært i 2004 vi skulle ha giftet oss, ville jeg nok ha kikket påå på brukte kjoler før jeg eventuelt bestemte meg for å leie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 5. mars 2004 #27 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg hadde flaks og kom over salget på christiane før de flyttet til tjøme, og fikk kjolen min til en bra pris. Da hadde den vært leid ut en gang før, men det var ikke synlig, og noen sørgekant nederst var det ikke. Ingen rødvinsflekker eller svettelukt. Hadde jeg ikke tilfeldigvis dumpet over salget, hadde jeg prøvd å få kjøpe brukt. Men først gått i salong og forsøkt flere typer kjoler slik at jeg visste hvilke som kledde meg. Synes det er mye overtro ute og går med at ingen andre skal ha brukt kjolen før.. og at forlover ikke skal ha rød kjole eller at buketten ikke må blande rødt og hvitt. Kjolen min er ikke utslitt selv om den har vært brukt en dag før? Slutter meg til de andre med bønn om å være litt presis i beskrivelse: det er ytterst sjeldent at det som de reklamerer med som "drømmekjolen" er min type drømmekjole. Drømmekjoler kan være så mangt. M :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løven Skrevet 14. mars 2004 Forfatter #28 Del Skrevet 14. mars 2004 Tusen takk til alle som har svart på spørsmålet mitt om brukte kjoler. En av dere spør hva slags modell det er. Det er en helskåren modell, med "båt hals", dvs at skulder stoppene sitter på kanten av skulderen og at man derfor får en meget jevn og pen utringning, ellers så er den elegant og stil ren, klassisk prinsesse fasong, med noe perlebroderi på front og slep. Det er også avtagbart slep på den noe jeg kan anbefale på det sterkeste. Veldig praktisk! Prisen har jeg satt til litt under halvparten. Har ikke prøvd qxl, men kan jo alltids gi det et forsøk. Har tenkt litt på Hjemmet også, og kanskje Familien. Foreløpig ligger den kun inne på kvinneguidens sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. mars 2004 #29 Del Skrevet 14. mars 2004 men ville prøvd den først og sett bilde. Selvfølgelig, selv om man kjøper brukt så skal man da ikke ha kjole som ikke sitter bra! Jeg tror ikke jeg hadde giddet å kjøpe brukt privat. Men det er veldig snedig å kjøpe brukt på utleiesalong, da kan man jo gå dit og prøve 50 kjoler, og se om man finner en som sitter veldig bra på akkurat sin kropp. Dessuten får man hjelp av damene til å finne en som sitter veldig pent. Jeg fant en som var riktig for min fasong + mitt valg av utrigning, farge og type for 3000,-, brukt 1 gang helt usynlig. Man må ikke nødvendigvis kompromisse så voldsomt selv om man sjekker bruktmarkedet først. Hadde jeg ikke funnet noe bra, hadde jeg heller ikke kjøpt brukt.. Jeg tror kanskje mange her tenker at hvis man kjøper brukt, må man valse rundt på bryllupsdagen i en stygg kjole som halvveis passer og er flekkete. Det er ikke helt slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 16. mars 2004 #30 Del Skrevet 16. mars 2004 jeg kunne godt tenke meg å kjøpe kjole brukt, jeg.. savner størresle i overskriften.. det hjelper jo ikke med noe annet om den ikke passer må ha bilde pris er vesentlig ved bruktkjøp... 6-7000 kr er ikke akutelt å betale dessuten er jeg interessert i en enkel kjole.. slep nekter jeg å ha.. så hittil har jeg ikke funnet noe som er verd å se nærmere på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susie C Skrevet 16. mars 2004 #31 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har gjort den samme erfaringen som Løven - jeg har ikke fått solgt brudekjolen min. Har lagt den ut på KG, finn og dittbryllup. Har lagt den ut med designer, størrelse og høyden min og masse bilder - men har ikke fått så mye som en henvendelse. Bortsett fra selgere som vil at jeg skal legge den inn på deres sider også, da... Kjolen er selvfølgelig aldeles nydelig Men jeg må innrømme at dersom det skulle melde seg noen interesserte så ønsker jeg egentlig at de skal bo i nærheten her, slik at de kan komme og prøve den på. I og med at jeg bor i Bergen burde jo ikke det være helt håpløst, kanskje... Ønsker at evt kjøper skal være like fornøyd som jeg har vært. Eller at de har prøvd en av samme type før, da, og vet at det er den de vil ha. Har lagt den ut til halv pris, og ser at noen synes det er ambisiøst - så kanskje jeg må vurdere den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #32 Del Skrevet 16. mars 2004 Ja det er ambisiøst å selge brukt kjole til halv pris, eller 6-7 000. Det koster jo 6-7000 å leie kjole, og da får man inkludert stryking, tilpasning og rens.. Hvis man ikke er så oppsatt på urørt tøy, må jo selger tenke på at det skal være en god deal for kjøper også, og konkurrere med leiepriser. Hvis dere setter 3-4-5 000 istedet som salgspris, så er jeg sikker på at flere vil vise interesse. Det er litt det samme som en ny bil. Koster mye i innkjøp, så fort den er blitt kjørt er det bruktbil og salgsverdien synker betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 16. mars 2004 #33 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg kunne godt kjøpt brukt jeg :-) Jeg fant meg en rimelig kjole, ikke brukt, men utstillingskjolen fra en butikk. Betalte 2100 kr for den (Mori Lee) og er superfornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 17. mars 2004 #34 Del Skrevet 17. mars 2004 ........ inkludert underskjørt ........ Har bare et spørsmål - HVOR kan man kjøpe et bra underskjørt??? Linker? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 17. mars 2004 #35 Del Skrevet 17. mars 2004 ...... Har tenkt litt på Hjemmet også, og kanskje Familien. Foreløpig ligger den kun inne på kvinneguidens sider. Vel, hvis du har GOD tid så kan Hjemmet/Norsk Ukeblad/Familien være _ett_ alternativ. Forbered deg på at det tar MINST 3-4 mndr før annonsen blir satt på trykk i bladene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 17. mars 2004 #36 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg giftet meg i fjor og fant drømmekjolen brukt her på KG. Det var faktisk flere om den. Jeg dro til eieren på kikk og falt helt for den kjolen. Den var brukt, men det syntes ikke. Prisen ble på 3500 kr! Jeg kikket på forhånd i 3 brudesalonger og fant ingen jeg likte. Og faktisk i en av de forretningene så hadde de slitte brudekjoler. Og det hadde jeg ikke likt. Men for meg var det et ikke tema og faktisk gå å kjøpe nye kjole til 10 000-15 000 kr. Ikke fordi jeg ikke hadde råd til det men fordi jeg rett og slett ikke ønsket å bruke så mye penger på kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #37 Del Skrevet 17. mars 2004 Er forlengst gift og kjøpte en brukt brudekjole. Det var helt meg og den eneste kjolen jeg ville ha. Betalte 5000 kroner for en kjole som var brukt en gang før meg og gjorde et røverkupp spør du meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 17. mars 2004 #38 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe brukt brudekjole, så lenge det er en kjole som kler meg og som jeg hadde falt veeeldig for! Men; nå skal jo ikke jeg gifte meg da, jeg bare drømmer jeg... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavida Skrevet 18. mars 2004 #39 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg så på noen brukte kjoler, men endte med å kjøpe "ny": den har aldri vært brukt men har hengt som utstilling i en salong. Hadde jeg funnet "den rette" brukt hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Håper bare jeg får solgt min etterpå... ser ikke noe poeng i å ha den hengende og ta plass i skapet, som den gjør nå...Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 18. mars 2004 #40 Del Skrevet 18. mars 2004 For å si det på godt norsk: jeg driter i om den er brukt 10 ganger bare jeg faller for den, den passer meg og er i "perfekt" stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå