Gå til innhold

Til alenemødrene her inne

Fremhevede innlegg

Skrevet

ja...

eg måtte lesa setningen 20 gonger og endå var eg usikker. Syns setningen var rart formulert....

eg skylder på jobb, trøttheit og surr etter mange timar på KG...

sorry!

Jeg skylder på det samme når det kommer til formuleringen :opplyser::nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mht. naboer og miljøet rundt mitt barn så er ikke flings aktuelt. Ville prøve å bevare mitt rykte som seriøs alenemor.

Trenger alenemødre å være mer seriøse enn andre mødre???
  • Liker 2
Skrevet

I forhold til dating og slikt, er det aktuelt for dere å ha uforpliktende flings eller ønsker dere å komme inn i et fast forhold med faste rammer så fort som mulig?

Jeg har ingen barn selv, så jeg ser for meg at et forhold med en alenemor kan bli veldig alvorlig veldig fort. Man blir jo på en måte kastet rett inn i en familie.

Hva tenker dere selv om dette?

Som alenemor har jeg et annet lite menneske å ta hensyn til så jeg tenker helt motsatt.

Uforpliktende "flings" kunne aldri falle meg inn. For meg er det kun seriøsitet som gjelder, og det tar lang tid før det blir noe møte med barnet. Dette er overhodet ikke noe offer for meg, barnet kommer først uansett.

Signerer denne.

Anonym poster: 76b84301a908fac2fb2edcef3f94052e

• Liker 2
Skrevet

Jeg følte meg vel ferdig med useriøse flings, men ser en mellomting mellom det og å hoppe rett inn i en familie, eller rettere sagt ser jeg mange nivå mellom de to.

Jeg er nå i et forhold som befinner seg mellom de to. Sønnen min på fem år har møtt kjæresten min, men han har ikke blitt introdusert for han som "mammas nye kjæreste", han har blitt intodusert for han som "Navn", og så får jeg heller ta en prat med sønnen min når ting blir mer seriøst, og vi treffes mer, dvs når det blir enda tydeligere at vi faktisk er kjærester.

Vi er i et avstandsforhold som enda ikke har vart veldig lenge, og jeg ser ikke poenget i å legge alt for mye informasjon over på guttungen enda.

Dog håper jeg jo det går rette veien ;)

• Liker 3
Skrevet

Pleier å kalles utroskap om "andre mødre" har flings.

Skrevet

Reelt sett eller moralsk sett? Moralsk sett håper jeg mødre er mer seriøse og etterettelige en barnløse kvinner er.

Gjest Eurodice
Skrevet

Som alenefar så har jeg erfart at det å ha annet en flings med barnløse er og blir en katastrofe.

Dette forstod jeg ikke helt. Er det slik at du har ene- eller hovedansvar for barna dine? Jeg har forstått det slik at de bor hos sin mor.

Skrevet

Reelt sett eller moralsk sett? Moralsk sett håper jeg mødre er mer seriøse og etterettelige en barnløse kvinner er.

Vel, men kanskje man skal "kreve" det samme av alle mennesker.

Skrevet

Dette forstod jeg ikke helt. Er det slik at du har ene- eller hovedansvar for barna dine? Jeg har forstått det slik at de bor hos sin mor.

De bor der de til enhver tid føler for.

Skrevet

Vel, men kanskje man skal "kreve" det samme av alle mennesker.

Nja... Liker ikke å kreve, jeg liekr at folk har hjerne og integritet til å prestere å bruke vett på egenhånd.

Skrevet

Jeg er barnløs kvinne, og i et ferskt forhold med en "alenefar" (har sønnen 50 %, jeg bruker "" fordi jeg har nære familiemedlemmer som ER aleneforeldre, uten den andre tilstede..). Nå har vi bare snakket litt generelt om det, men jeg ser egentlig ikke noe galt i å møte barnet relativt tidlig, bare en ikke blir introdusert for tidlig som kjæreste/framtidig steforelder, men som en venn og voksen... Selv tenker jeg nå, før jeg har møtt barnet, at det vil bli helt uproblematisk for meg å gå inn i den rollen som forventes; men jeg har faktisk ingen erfaring som stemor, jeg aner ikke om barnet eller jeg kommer til å komme overens osv... Dersom det (mot formodning) blir total skjæring mellom barnet og meg, vil det være vanskelig å fortsette forholdet eller utvikle det til et samboerskap selv om vi voksne på forhånd skulle ønske det. Kjipt å ikke finne ut det før etter flere år.

Anonym poster: 027eb9e32eb8e986d28048acec5a4736

Gjest Eurodice
Skrevet

De bor der de til enhver tid føler for.

Du er jo ikke alenefar når barna veksler mellom å bo hos deg og din eks.

Skrevet

Du er jo ikke alenefar når barna veksler mellom å bo hos deg og din eks.

Da er ingen i denne tråden alenemødre heller da ;)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Alenemor/far er man når man har eneansvar for barn, når den andre forelderen ikke er i bildet i det hele tatt. Det er slik jeg ser det. Selv var jeg alenemor i mange år, av den årsak at min mann døde.

Skrevet

Alenemor/far er man når man har eneansvar for barn, når den andre forelderen ikke er i bildet i det hele tatt. Det er slik jeg ser det. Selv var jeg alenemor i mange år, av den årsak at min mann døde.

Jeg kaller meg alenemor. Jeg har ikke eneansvaret, ,men jeg har cirka 97% av det.

Anonym poster: 77d4b9c45c42997d46ecbc3dda523f48

Skrevet

Jeg ser på meg selv som alenemor, selv om far har like mye tid som meg, og det tror jeg de fleste som ikke bor med den andre forelederen gjør?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kaller meg alenemor. Jeg har ikke eneansvaret, ,men jeg har cirka 97% av det.

Anonym poster: 77d4b9c45c42997d46ecbc3dda523f48

Mitt innlegg kom litt feil ut. Jeg tenkte ikke helt klart, tror jeg, og postet det for brått. Når man er alene om barnet/barna mesteparten av tiden, er man selvfølgelig også aleneforelder. Jeg er mer tvilende hva jeg ville kalle det der forholdet er 50/50.

Skrevet

Nja... Liker ikke å kreve, jeg liekr at folk har hjerne og integritet til å prestere å bruke vett på egenhånd.

Men det bør jo gjelde alle og ikke bare alenemødre.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ett hundre prosent alenemor. :)

Derfor blir nok mitt krav om seriøsitet til meg selv enda høyere, fordi jeg må, og vil, holde en eventuell ny mann unna hjemmet og barnet i lang tid. Men, jeg ville ikke hatt flings om jeg hadde delt omsorg heller. Det ligger ikke for meg, det.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg ser at du som var enke synes begrepet "alenemor" bør omfavne kun de som er 100% alene med barna. Men slik er det faktisk ikke.

Jeg har 60% av omsorgen, og kaller meg alenemor. Jeg er også betegnet som enslig forsørger i følge NAV, Lånekassen og diverse andre instanser. Barnet har fast boplass hos meg, og det er jeg som hovedsakelig gjør alt av innkjøp og som organiserer og tar beslutninger for barnet mitt. Pappaen har samvær grovt sett annenhver helg. Dette hjelper selvsagt på, men jeg føler fortsatt at det er riktig å påstå at jeg er alenemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...