Gå til innhold

Møte elg i skogen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Møtte elgku og kalv en gang, var kanskje en 10 meter fra før jeg en gang så den der i halvmørket! Fy F**** som jeg skvatt! Men jeg tok nå faktisk noen bilder før jeg tusla videre uten at den gjorde annet enn å se dumt på meg^^,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtte elgku og kalv en gang, var kanskje en 10 meter fra før jeg en gang så den der i halvmørket! Fy F**** som jeg skvatt! Men jeg tok nå faktisk noen bilder før jeg tusla videre uten at den gjorde annet enn å se dumt på meg^^,

Sikkert modelElgen , Forfengelige kua :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gjemt meg bak et tre og sett ann hvilken runde rundt treet den hadde lyst til å ta. Hadde stått midt på med det ene øyet mot den. I et slags håp om at den kom til å stange treet istedenfor meg.

Skrevet

Hvis man godsnakker med elgen, stikker den da? Det er ikke elg rundt her jeg bor, bare hjort, og de feigingene tar beina på nakken bare man lager noen lyder.

Gjest Darthoven
Skrevet

Elg angriper sjeldent, og skulle du bli angrepet så er det bare å stille seg bak et tre. Da får de ikke tak i deg. Går de rundt treet går du bare rundt, rundt og rundt, helt til elgen stikker. Den blir forvirra og det er egentlig nokså morsomt :)

Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg hadde gjemt meg bak et tre og sett ann hvilken runde rundt treet den hadde lyst til å ta. Hadde stått midt på med det ene øyet mot den. I et slags håp om at den kom til å stange treet istedenfor meg.

Ja! Jeg så ikke innlegget ditt, men det funker. Store trær er best, men lite funker sikkert det også. De stikker ganske raskt da. Det blir kanskje for weird for dem, jeg tror de blir forvirra.

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør jeg hvis jeg møter en elg i skogen? Hvis den er hissig (har med kalv f.eks). Hvordan oppfører jeg meg, for å ikke bli angrepet?

Er en del elg her jeg bor, har ikke møtt noen enda men ser spor etter dem hele tiden. Og er kjemperedd for å møte elg :ler:

Du tar tre, fire skritt rolig tilbake hvis og straks kua legger på ørene. Legg merke til at den sender kalven bak seg, hvis du da ikke er i mellom og da er det farlig. Da ville jeg søkt tilflukt i nærmeste tre eller gått sakte baklengs, kommer jo an på terrenget. Har vært med på elgsafari- foto, og det gikk bra, men det var sammen med en erfaren elgjeger som kunne lese elgen. Og elgen ville først angrepet han siden jeg var bak han. Det skjedde ingenting, men man skal være varsom. Ville aldri oppsøkt situasjonen alene og uten f.eks. en jeger eller viltforvalter som har litt peiling på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...