TheSgirl Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Hvilke topping/fyll bruker du når du lager pizza hjemme hos deg selv? Er ute etter tips for er lei den jeg lager om og om igjen. alltid fint med litt tips og inspirasjon
lillemeg90 Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Mye forskjellig:) hvis det er skinkepizza har vi ofte ananas på, ved kjøttdeig og slikt er det som regel det samme... Paprika, løk, rødløk, tomat osv. Men lager ofte med spekeskinke, da har vi rødløk, pesto og tomat til:)
Gjest Badebuksa Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Jeg synes biff, pepperoni, kjøttdeig og løk, mozzarella og pesto og sopp kan være godt på pizza. Min pizza er så utrolig god at jeg aldri går lei, selvom jeg bruker samma fyllet hver eneste gang! (Kjøttdeig, løk og pepperoni).
skruf Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Jeg lager to forskjellige.. Begge er med grov bunn (fibramel, olivenolje, salt, lunket vann og gjær) som jeg rører sammen til en seig deig, hever den, og tømmer den utover stekeplaten med bakepapir. Forsteker den i noen minutter før jeg tar på fyll. Fyll 1; steker karbonadedeig med løk og 2 fedd hakket hvitløk, blander i salt, pepper, paprikapulver, basilikum, chillipulver og oregano. Rører i tomatpurre og vann. Putter fyllet oppå bunnen, strør over ei blanding av revet jarlsberg og mozarella, oregano oppå osten, og pepperoni tilslutt. Fyll 2; tar et beger creme fraiche over bunnen, og tar pesto oppå. Steker deretter kyllingbiter, sopp og hvitløk og div krydder som jeg legger på bunnen. Revet jarlsberg og mozarella på toppen:)
Gjest Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Jo nå skal du høre! Kyllingkjøttdeig i buritokrydder, aubergine, squash, babytomater, jalapenos, ost, hvitløk, løk, vårløk og chili. Kjempe godt
Gjest Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Jeg lager to forskjellige.. Begge er med grov bunn (fibramel, olivenolje, salt, lunket vann og gjær) som jeg rører sammen til en seig deig, hever den, og tømmer den utover stekeplaten med bakepapir. Forsteker den i noen minutter før jeg tar på fyll. Fyll 1; steker karbonadedeig med løk og 2 fedd hakket hvitløk, blander i salt, pepper, paprikapulver, basilikum, chillipulver og oregano. Rører i tomatpurre og vann. Putter fyllet oppå bunnen, strør over ei blanding av revet jarlsberg og mozarella, oregano oppå osten, og pepperoni tilslutt. Fyll 2; tar et beger creme fraiche over bunnen, og tar pesto oppå. Steker deretter kyllingbiter, sopp og hvitløk og div krydder som jeg legger på bunnen. Revet jarlsberg og mozarella på toppen:) Mm! Du kan gjerne få lov til å lage hjemmelaget pizza til meg altså
skruf Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Mm! Du kan gjerne få lov til å lage hjemmelaget pizza til meg altså Lover å si ifra neste gang:)
Gjest Memories Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Kjøttdeig blandet i sånn posesaus med løk og paprika(?), pepperoni, løk, hvitløkskrytrede kjøttboller, mais, nachos, jalepenos og ost!
Djungelvrål Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Sausen har mest å si for pizzasmaken: 1 boks knuste tomater (helst utenlandske) 1 fedd knust hvitløk 1 kvart hakket løk 1 klype sukker 1 klype salt + det krydderet du liker. Jeg bruker grovkvernet pepper og et ferdig blandet pizzakrydder. Kan gjerne ha i en klype buljong også Ha alt i enn liten kjele og kok i 5 min.
Gjest Animula Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Saus til diverse topping (kokt skinke/spekeskinke og sopp eller oliven feks) av gode bokstomater (feks. Mutti Polpa) som varmes opp med litt vann og en buljongterning, hakket hvitløk, oregano, basilikum, timian, litt pepper og olivenolje. Den er egentlig moren min sin, men jeg har adoptert den.
Gjest gjest17 Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Mayas fyll nummer 2 er er knalldigg :-) Ellers er jeg glad i spekeskinke, marinert sopp, mozzarella og trøffelolje.
Djungelvrål Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 Saus til diverse topping (kokt skinke/spekeskinke og sopp eller oliven feks) av gode bokstomater (feks. Mutti Polpa) som varmes opp med litt vann og en buljongterning, hakket hvitløk, oregano, basilikum, timian, litt pepper og olivenolje. Den er egentlig moren min sin, men jeg har adoptert den. Ja det var den jeg mente. Mutti Polpa er god.
Djungelvrål Skrevet 11. november 2012 #15 Skrevet 11. november 2012 Mayas fyll nummer 2 er er knalldigg :-) Ellers er jeg glad i spekeskinke, marinert sopp, mozzarella og trøffelolje. Hva slags smak gir trøffelolje?
Gjest gjest17 Skrevet 12. november 2012 #16 Skrevet 12. november 2012 Hva slags smak gir trøffelolje? Det blir litt som den kjipe varianten av trøffler. Olivenolje med trøffler i :-)
Djungelvrål Skrevet 12. november 2012 #17 Skrevet 12. november 2012 Jamen hvordan smaker trøfler da....??
Gjest Animula Skrevet 12. november 2012 #18 Skrevet 12. november 2012 Ja det var den jeg mente. Mutti Polpa er god. Gode tomater er viktig! Ellers er oppskriftene våre ganske like, det skulle stått koke sammen på min.
Gjest gjest17 Skrevet 12. november 2012 #19 Skrevet 12. november 2012 (endret) Hehe, hvordan forklare det da? Ganske så distinkt smak, litt sopp/jordaktig? Ta å prøv! Veldig godt til bla. til and og potetpure :-) Endret 12. november 2012 av delirious
Gjest gjest17 Skrevet 12. november 2012 #20 Skrevet 12. november 2012 Gode tomater er viktig! Ellers er oppskriftene våre ganske like, det skulle stått koke sammen på min. Signerer den! Mutti sine tomater er knall, veldig god den med cherrytomater også :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå