Gå til innhold

Hvem har ansvar for kondom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dummeste jeg har hørt. Ikke bare har kvinner ansvar og utgifter for sin egen prevensjon, de skal ha utgifter på kondomer til mannen, også.

Da får hun heller be om refusjon da om det blir noe hanky panky. :rolleyes:

Endret av delirious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

begge..? Jeg tar ansvar for meg selv og har alltid kondom tilgjengelig i mitt hus og forventer at han har det samme... Jeg tar også med meg kondom om det er muligheter for sengekos andre steder, just in case.

Anonym poster: a58ce6411ccfa893b550195b57c2eab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun vil det skal brukes så får hun finne det frem.

Anonym poster: 45eef88bd8f238c781b57d018fa99f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får besøk av han jeg har noe på gang med, og er klar for sex dersom han er det. Han er den som har vist mest seksuelle tilnærmelser, så jeg antar at han tar initiativ dersom han er klar. Skal jeg gå ut i fra at han har kondom tilgjengelig, eller skal jeg kjøpe det inn? Blir det ikke litt "søkt" om jeg har kondomer lett tilgjengelig, særlig ned tanke på at jeg er jomfru?

Anonym poster: b1b2b105349f5e47e5ab3a51e0dd1312

Viser bare at du er ansvarlig!

I utgangspunktet er det begge sitt ansvar,men er han like "oppegående" som menn (damer) flest så har han garantert ikke med seg kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt. Ikke bare har kvinner ansvar og utgifter for sin egen prevensjon, de skal ha utgifter på kondomer til mannen, også.

Litt enig i dette, faktisk... Jeg er jente, og har kjøpt så å si alle kondomene siden jeg gikk inn i et forhold for omtrent et år siden. Han vil egentlig ikke ha sex med kondom (forståelig nok, men jeg kan ikke gå på p-piller av medisinske årsaker), så da blir det liksom bare til at jeg kjøper dem. Litt irriterende, det er jo ikke bare av min interesse at vi faktisk bruker prevensjon, han er ikke særlig interessert i å sitte der med en unge i fanget, han heller, liksom. Jeg har faktisk vurdert å kutte ut å kjøpe, og si at det ikke blir noe sex før han for en gang skyld kan betale for at vi beskytter oss. Da vil jeg tro pipen får en litt annen lyd, for å si det sånn :fnise: Det er egentlig ikke økonomien jeg tenker på, jeg har jo i prinsippet råd til det, men jeg synes likevel dette er noe man hvertfall bør dele på.

Uansett, dette ble litt off topic egentlig, men til TS: Jeg ville kjøpt inn hvis jeg var deg! Uten tvil. Han kommer (sannsynligvis) ikke til å gjøre det!

Anonym poster: d974f63a32f1bc665508b8b00c9c346d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke jenta går på P-piller eller noe er det like mye begges ansvar. Kjøp ei pakke eller hent på helsestasjon eller noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor ikke bare kjøpe uansett?

Greit å ha. Og hvis det viser seg at han har med,trenger du ikke å dra den frem og si at du hadde kjøpt inn du og heller.

Bryr meg ikke om hvem som har ansvar for hva jeg, i det store bildet er det bare jeg som har ansvar for meg selv,kan ikke forvente sånt fra andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Kondom er til for å hindre graviditet og ikkje minst kjønnssjukdommar!

Det er ravandes likegyldig om det er han som må ha den på seg. Det er begges ansvar!

Og om du tenkjer at dama er ei hore som har kondom i nattbordskuffa "i tilfelle" så er du dust!

Vis ansvar og bruk kondom!

gratiskondom.no

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har ansvar for dette. Det kan jo være positivt hvis jenta er såpass ansvarlig at hun har kondomer. Da viser hun jo at hun er ansvarlig og bryr seg om kroppen sin og ikke vil ha en kjønnssykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mye ditt ansvar som hans. Jeg har alltid kondomer tilgjengelig i huset, har dem dog ikke alltid med meg. Jeg vil ikke få kjønnssykdommer ei heller bli gravid slik som situasjonen er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får besøk av han jeg har noe på gang med, og er klar for sex dersom han er det. Han er den som har vist mest seksuelle tilnærmelser, så jeg antar at han tar initiativ dersom han er klar. Skal jeg gå ut i fra at han har kondom tilgjengelig, eller skal jeg kjøpe det inn? Blir det ikke litt "søkt" om jeg har kondomer lett tilgjengelig, særlig ned tanke på at jeg er jomfru?

Nå er jeg mann, men jeg kjenner igjen problemstillingen! Du skal ikke lure engang! Kjøp kondomer så fort som mulig, og ha noen tilgjengelig til enhver tid. Jeg snakker av erfaring.

For noen år tilbake, hadde jeg blitt sammen med den første seriøse kjæresten min, og hadde blitt invitert på mitt første overnattingsbesøk hos henne. Det hadde ikke gått veldig lang tid siden vi ble sammen, men vi hadde kjent hverandre en stund, og bodde fremdeles hos foreldrene våre. Hun var veldig sjenert, og jeg tenkte at det antakelig var for tidlig for henne å ha sex med meg allerede da. Men da jeg skulle pakke bag'en min ble jeg usikker. "Hva hvis noen ting skjer?" Selv hadde jeg bare syntes det ville vært koselig. Jeg tok ingen sjanser, og dro og kjøpte en pakke. Jeg tok ut 2 kondomer og la dem i lommeboka. Resten av pakka la jeg igjen hjemme. Så dro jeg for å besøke henne.

På kvelden etter at vi hadde lagt oss, merket jeg at hun var litt anspent, lys våken, og tittet i taket. Så jeg la armen rundt henne og gav henne en nattasuss. Da la hun armene rundt meg, og strøk meg forsiktig nedover ryggen mens hun susset meg noen ganger. Deretter så hun meg rett i øynene, før vi begynte å kline langsomt. Jeg kjente forelskelsen dundret i meg, men var usikker på hva hun ville. Etter litt kjærtegning og kyssing rundt på kroppen hennes forsvant usikkerheten en del. Jeg spurte henne forsiktig i øret om hun ville at jeg skulle ta frem en kondom. Da så hun på meg med nervøse øyne og nikket. Så forsvant undertøyet vårt, og jeg oppdaget at trusa hennes var kliss gjennomvåt. Jeg ble overrasket og kjempeglad, for jeg hadde ikke trodd at hun var klar enda. Kondomen kom seg på, og vi fikk orgasme begge 2 i løpet av kort tid.

Morgenen etter fortalte hun at hun hadde hatt lyst til å gjøre det med meg en stund og ikke var i tvil om at hun var klar for det, men ville ikke presse meg. Hun var kjempeglad og lykkelig for at det skjedde, så jeg angrer virkelig ikke på at jeg tok med meg kondom. Siden da sørget jeg alltid for å ha med meg noen kondomer bestandig...

Anonym poster: 7bb05430116d527585915c1d522e1e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er begge sitt ansvar uansett hvor mye annen prevensjon du går på. Kondom er det eneste som beskytter mot sykdommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...