AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #1 Del Skrevet 11. november 2012 Må fnise litt når jeg tenker på min venninne og hennes samboer som har våget å legge ordet fattigdom om seg selv i sin munn. De har nedbetalt hus, to hester, hun er ikke i jobb fordi de klarer seg med hans penger, tre nedbetalte biler hvor to er splitter nye, kjøpt med sparepengene hans, og ellers luksus. Jeg og min venninne var til lunsj hvor hun presterer å si at "vi er litt fattige for tiden for *** har ikke fått så mye i lønn som vi trodde". Må si jeg kvelte et smil og sa "sier du det ja". Anonym poster: e9b9734faf5d70b5755a6b9256632fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musken Skrevet 11. november 2012 #2 Del Skrevet 11. november 2012 Haha, ut i fra dine beskrivelser ville jeg nok ikke sett på venneparet ditt som fattige, nei . Hva jeg legger i ordet fattigdom? Jeg tenker fattigdom er relativt, man kan være fattig i Norge samtidig som man er rik i en fattig afrikaners øyne.. Men ja, man er i hvert fall fattig dersom man ikke har nok ressurser til å dekke nødvendige behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 11. november 2012 #3 Del Skrevet 11. november 2012 Fattigdom er når du leier et høl og det er så vidt det går rundt etter 100% nødvendige utgifter er betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #4 Del Skrevet 11. november 2012 De er absolutt ikke fattige. De har det stramt økonomisk for tiden pga mindre utbetalt enn forventet. I forhold til det de er vant med. For noen betyr 5000 mindre i måneden at man må kutte ut klær, handle billigst mat og utsette tannlegebesøket. For andre betyr det at man ikke kan spise ute, tenke seg om før man kjøper klær og må droppe helgeturen. For meg er det å være fattig at man hele tiden balanserer på en line. Man velger bort det andre ser på som en selvfølge. Det kan være alt fra tv og tv-lisens, internett, avis til klær, fritidsaktiviteter og tannlegebesøk. Dette velges bort hver måned over tid. Der man har tak over hodet og ikke sulter, men havregrøt og first price er hverdagen. Man har ikke råd til å gå på kino, få unger på aktiviteter. Bare en bussbillett er nok til å velte budsjettet. Du må velge bort en stor del av det sosiale livet. Anonym poster: db7ef8821f6c028b86b368f5f19fe1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 11. november 2012 #5 Del Skrevet 11. november 2012 For meg er fattigdom et relativt begrep. Bor du i et u-land er du kanskje ikke fattig hvis du har mat til hele familien på bordet hver eneste dag, og du har et bord å ha maten på, fire trygge vegger og tak over hodet, samt skolegang og legehjelp. Mens du i norge er fattig hvis du ikke har råd til å spise middag hver dag, hvis ungene dine ikke kan feire egen og andres bursdager og familien ALDRI kan reise på ferietur. Bor du på "beste vest" er du kanskje fattig dersom du går i klær fra H&M, Lindex og Cubus, dersom familien ikke eier sin egen bolig og dere aldri reiser til utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå