AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #61 Del Skrevet 16. november 2012 De som står bak krigene er også stort sett menn. Jeg bryr meg om begge kjønn, men kvinner har en HELT annen hverdag enn oss menn nesten verden over. Å tro noe annet er ganske merkelig. Kvinner er SVÆRT overrepresentert på undersøkelser om dårlig selvbilde mtp kropp/utseende altså reklamens regime, så den "sikkert"-greia du har holder ikke. Men du har gode poenger, mennesker av alle kjønn og kulturer lider i dages samfunn, men det er faktisk en god grunn til at vi feirer kvinnedagen. At kvinner i Norge har det bra (enn så lenge) betyr ikke at vi trenger å glemme fortiden. Så du mener at kvinner ikke bidrar til krig? De er ikke en del av handels og kjøpsmarkedet altså, og stemmer ikke? Kvinner hadde ingen skyld i at USA intok både Irak og Vietnam for å drepe andre menn for sin egen grådighet? Tatcher sendte ikke landets sønner ut i krig hun altså? Lest om Falklands krigen? Menn er 8 ganger så høyt representert på selvmordsstatistikken. Det du sier om at kvinner lever tøffere liv enn menn og har en helt annen hverdag er bare piss. Forskjellen er at menn lider i de stille og ikke har noen støtteapparat og fokus på sine problemer og får lov til å drøfte dem. Vi svelger rått historien om kvinnelidelser fordi det er den eneste man er opptatt av å vise fram. Realiteten er en annen. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 17. november 2012 #62 Del Skrevet 17. november 2012 Du er vel ikke så ufattelig historieløs at du ikke vet at for menn flest var det fattigdom fra begynnelsen til slutt? 19 av 20 menn hadde ikke stemmerett i 1814, menn flest hadde ikke sosial status eller annerkjennelse. Tror du det var så mye bedre å være mann fra en fattig familie? En kvinne kunne i det minste ligge seg oppover det sosiale hierarki. Ja, nå er det menn som diskrimineres i graviditetsspørsmålet. Er det så mye bedre? At de begge har vært med å lage noe funker ikke som argument når mans ier at det er kvinnens kropp, kvinnens valg, men hans ansvar. Selvfølgelig skal kvinner ha det fulle ansvaret her. Noe annet er diskriminerende. Så vi har fjernet en rettferdig lovgivning og diskriminert menn i stedet. Hun har ingen poeng med kvinnefotballen. Det er markedskrefter som avgjør dette. det er viktig å skille på kvinnefotball og herrefotball da markedet vil se herrene og ikke kvinnene. Dette handler også om egenskaper. Kvinner har aldri blitt diskriminert med lønn. Aldri. Det sier seg selv at det er en umulighet. Hadde man kunne betalt kvinner mindre for lik innsats, så hadde man ikke ansatt menn. Så enkelt er det. Svensker får dårligere betalt enn nordmenn her i norge også. Alle skjønner at dette ikke er diskriminering, da de selv velger å jobbe på lavere lønn og konkurerer ut norske arbeidstakere. Om kvinner fikk lavere lønn ville menn vært utkonkurert. Så lønnen er etter innsats, og inget annet. Alle ledere vil ha best kvalifisert arbeidskraft for en rimelig penge. Kvinner vle sett på som mindre kompetente fordi de bærer barn, forståelig nok. Små firmaer ønsker ikke å ansette kvinner fordi det er stor risiko forbundet med det, da mange får barn og blir hjemme, mange vil kun ha en jobb for å ha en jobb, og velger korte arbeidstider og lengere lunchpauser og komfor i arbeidet kontra god lønn og go innsats for å klatre. Kvinner har alltid hatt muligheter til å klatre. Men dette var kvinner som imponerte, ikke brydde seg om de var kvinner og konkurerte på samme kår som gutta. De la fra seg forvetningene om å bli behandlet som en lvinne i et konkuranse miljø, og mange kvinner som tror de blir diskriminert pga kjønn ser ikke det at de i praksis kun blir behandlet som menn, som konkurenter. Det kvinner kaller machokultur er vanlig arbeidskonkuranse kultur mange kvinner syns er kynisk og lite kvinnevennlig. Og det er den. Men den er også lite mannevennlig, og menneskevennlg generelt, da det er en konkuransekultur! Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Gutter, igjen: Dette er ikke noen konkurranse. Kvinner har blitt, og blir fortsatt, diskriminert for sitt kjønn. Det står ikke i konkurranse til den systematiske volden menn utsettes for. Samme hvor mye dere prøver å bagatellisere dette, samme hvor mye dere prøver å bortforklare og servere alternative måter å se dette på - det endrer ikke faktum. Jeg, for min del, underminerer ikke grusomhetene menn utsettes for. Men dere forsøker å viske bort betydningen av det kvinner utsettes for. Hva dere to serverer her, er ikke annet enn smålig kverulering for å vinne en "sak". Argumentasjonen deres faller på sin egen urimelighet. Jeg tror ikke jeg skal gidde å ta meg bryet med å gå lengre inn i den gjørmen dere kommer opp med her, dette ligger på et nivå som rett og slett ikke er interessant. AB: Svarene dine inspirerte meg til å lage en helt ny tråd - til din, og meningsfellers, "ære". Den finner du her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=702301 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #63 Del Skrevet 17. november 2012 Gutter, igjen: Dette er ikke noen konkurranse. Kvinner har blitt, og blir fortsatt, diskriminert for sitt kjønn. Det står ikke i konkurranse til den systematiske volden menn utsettes for. Samme hvor mye dere prøver å bagatellisere dette, samme hvor mye dere prøver å bortforklare og servere alternative måter å se dette på - det endrer ikke faktum. Menns lidelser bortforklares, nedvurderes, ties ihjel og lees bort. Denne tråden handler om kvinnedagen og problemet er vel det at menn utsettes også for systematisk diskriminering også når det kommer til kjønn (men det aksepteres og applauderes av feministeliten) og menn ser at deres lidelser altså ikke blir "verdt" det samme, får samme oppmerksomhet og så videre. Menn som har vokst opp med norsk likestilling som forstår at det i mange tilfeller er nytale for mannsdiskriminering. Anonym poster: 888e00aec9fa1b06697d6446667f30a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #64 Del Skrevet 17. november 2012 Menns lidelser bortforklares, nedvurderes, ties ihjel og lees bort. Denne tråden handler om kvinnedagen og problemet er vel det at menn utsettes også for systematisk diskriminering også når det kommer til kjønn (men det aksepteres og applauderes av feministeliten) og menn ser at deres lidelser altså ikke blir "verdt" det samme, får samme oppmerksomhet og så videre. Menn som har vokst opp med norsk likestilling som forstår at det i mange tilfeller er nytale for mannsdiskriminering. Anonym poster: 888e00aec9fa1b06697d6446667f30a8 hvorfor vil dere ta bort kvinnedagen for det? lag en tråd om en mannedag, selvfølgelig er det folk av ler av deg når du er såpass dum som dette her!!! Anonym poster: b7e3f8d2be19809c70b60a94dc6f2e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #65 Del Skrevet 17. november 2012 hvorfor vil dere ta bort kvinnedagen for det? lag en tråd om en mannedag, selvfølgelig er det folk av ler av deg når du er såpass dum som dette her!!! Anonym poster: b7e3f8d2be19809c70b60a94dc6f2e33 Nå skrev ikke jeg at den burde fjernes, men la gå, jeg skjønner hvorfor du tror at jeg mener det. Ja vi burde få en større og bredere mannsbevissthet, vi har altfor lenge latt de med ekstreme meninger fått definere "likestilling". Anonym poster: 888e00aec9fa1b06697d6446667f30a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DrManhattan Skrevet 17. november 2012 #66 Del Skrevet 17. november 2012 Forskjellsbehandling? Når menn har en hel måned? November er mannemåneden med fokus på et eller annet mannsrelatert. Ikke kvinners feil at dere er for opptatt med å bitche om EN dag som kvinner har, når dere har langt mer selv. Ehm, det er for kreftsaken movember er, lik rosasløyfe hele Oktober som setter fokus på brystkreft hos kvinner så har noen tenkt at vi må ha en måned som setter fokus på prostatakreft hos menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DrManhattan Skrevet 17. november 2012 #67 Del Skrevet 17. november 2012 Forresten så er mannedagen 19 November Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå