AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #41 Skrevet 16. november 2012 Dette vil jeg ha kilder på! For noe tull... Jeg gidder ikke grave fram flere kilder. Gå å se på den ekte husvoldsstatistikken der kvinner slår oftere. Og på å se på feministers definasjon av voldtekt, så skjønner du hvorfor kvinner "voldtas" hver dag. Det skal ikke mer til enn humørsyke og en dårlig mottatt oraloveraskelse på morningskvisten (som er vanlig i forhold) for at dere lager voldtektsoffere ut av dem. Statistikkene er også basert på dårlige spørreundersøkelser som "er det under noen omstendigheter tillat å slå en kvinne?" også il det tallet som svarer ja (som tenker selvforsvar) bli omgjort til "x-antall menn syns det er greit å banke kvinner!" Og dette med kvinnefotball og jenteband blir bare for dumt. Til og med likestillingsforbundet er skeptisk til at spelemannsprisen blir kjønnsnøytral. tipper flest kvinner stikker av med priser, nettopp pga deres innstilling til dette nå, for det vil jo være krise om menn konkurerer ut kvinner, ikke sant? Men en seier om det motsatte skjer. Det du kommer med er propaganda feminister lever på fordi de fortsatt henter lønningene sine gjennom disse kampanjene. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 16. november 2012 #42 Skrevet 16. november 2012 Mannen har jo en egen dag hver uke, så hvorfor ikke?
Sweet77 Skrevet 16. november 2012 #43 Skrevet 16. november 2012 Pga kunnskapsløse holdninger som dette. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Vet du, at den kjøper jeg ikke helt. Du har fra og med ditt første innlegg postulert på at kvinneundertrykkelse ikke eksisterer - som beviselig er løgn. Du har tatt fram eksempler på kvinner som ikke har blitt undertrykt - selv om det parallelt har foregått kvinneundertrykkelse i stor stil i andre lag av samfunnet og i andre kulturer og land. Eksempel (ditt første innlegg i tråden): Det er takket være teknologi og utvikling i karriæremuligheter og infrastruktur dere kan takke for rettighetene deres. Ikke kvinner. Det var en urett at dere fikk stemmerett før dere ble yrkesaktive da dere kunne stemme over yrkesvedtak og krigstjenester dere ikke bidro til. Allmenn stemmerett til både mann og kvinne ble delt ut nesten samtidig. Så kvinnedagen bør være en påminnelse på hvordan folk kjøper alt og svelger alt av statlige løgner og overdrivelser så lenge de tjener på det selv. For all del, bra med stemmerett og yrkesdeltagelse til kvinner, men dette kom i motsatt rekkefølge av hva det burde vært, som var en urett mot menn, da kvinner fikk lov til å stemme dem ut i krig de selv slapp å kjempe. Nei, vi trenger ikke en kvinnedag. den er historieløs, fordummende og budskapet er motsatt av hva det burde vært. Budskape bør være at så lenge nok folk kan samle seg rundt overdrivelser og løgner vil sannheten være noe mennesker aldri vil få nyte. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Før du skrev dette, var det flere som dro fram at denne dagen er er til oppmuntring for kvinner som fremdeles opplever undertrykkelse. Dette velger du å overse. Faktisk så virker du så sjalu på den oppmerksomheten undertrykking av kvinner får, at du ikke greier å støtte de små lysene som finnes for dem. Den verste volden av alle er å late som den ikke eksisterer - for da blir det heller ikke gjort noe med den. Det er her du ikke har gangsyn. Du får nemlig ikke gjort noe med vold mot menn ved å late som undertrykking av kvinner ikke eksisterer. Tvert om. Fordi det gjør deg til en person som aksepterer vold - så lenge det rammer en annen gruppe en den DU bryr deg om. Da er du ikke lenger hverken en person med et hjerte for de som lider, eller en motstander av undertrykking. Men en person med en egen agenda. DET er hva du viser fram i denne tråden. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #44 Skrevet 16. november 2012 Vet du, at den kjøper jeg ikke helt. Du har fra og med ditt første innlegg postulert på at kvinneundertrykkelse ikke eksisterer - som beviselig er løgn. Du har tatt fram eksempler på kvinner som ikke har blitt undertrykt - selv om det parallelt har foregått kvinneundertrykkelse i stor stil i andre lag av samfunnet og i andre kulturer og land. Eksempel (ditt første innlegg i tråden): Før du skrev dette, var det flere som dro fram at denne dagen er er til oppmuntring for kvinner som fremdeles opplever undertrykkelse. Dette velger du å overse. Faktisk så virker du så sjalu på den oppmerksomheten undertrykking av kvinner får, at du ikke greier å støtte de små lysene som finnes for dem. Den verste volden av alle er å late som den ikke eksisterer - for da blir det heller ikke gjort noe med den. Det er her du ikke har gangsyn. Du får nemlig ikke gjort noe med vold mot menn ved å late som undertrykking av kvinner ikke eksisterer. Tvert om. Fordi det gjør deg til en person som aksepterer vold - så lenge det rammer en annen gruppe en den DU bryr deg om. Da er du ikke lenger hverken en person med et hjerte for de som lider, eller en motstander av undertrykking. Men en person med en egen agenda. DET er hva du viser fram i denne tråden. Jeg sa at kvinner aldri har vært undertrykt i vesten, og at kvinner ikke er de eneste som er undertrykt i resten av verden. Man blir faktisk litt sint vet du når resten av verden later som om alt er så mye verre for kvinner når så mye tyder på annet. Hva syns du om at hun feministen her går rundt og regelrett lyver om ikke-eksisterende lønnsforskjeller og serverer "tårevåte" historier om at fotball for kvinner blir kalt kvinnefotball da? Det er da ganske provoserende at slike ting får stå uforsvart og ukritisk mens man faktisk må forsvare at man er sint og lei av at urettene mot menn blir oversett som er minst like ille. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #45 Skrevet 16. november 2012 Kildene mine på tallene er fra Rød Ungdom sine nettsider, om noen hadde tenkt å bruke det mot meg. http://xn--rdungdom-54a.no/feminisme Du kaller disse udokmenterte påstander fra selveste kommunistpartiets ungdomsparti for kilder? Ærlig talt. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe
Gjest O___o Skrevet 16. november 2012 #46 Skrevet 16. november 2012 det er jo likestilling i Norge, og vi bare fokuserer på kun kvinner. Er det ikke forskjellsbehandling mot menn? Og eksemplene nevnes i fleng...? 2
Tibbie Skrevet 16. november 2012 #47 Skrevet 16. november 2012 Du kaller disse udokmenterte påstander fra selveste kommunistpartiets ungdomsparti for kilder? Ærlig talt. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Hvilke kilder vil du ha, da? Nettaviser?
waco Skrevet 16. november 2012 #48 Skrevet 16. november 2012 Mannen har jo en egen dag hver uke, så hvorfor ikke? Så i dag er mer min dag enn din dag? Kan du være så snill å spesifisere hva du mener?
Sweet77 Skrevet 16. november 2012 #49 Skrevet 16. november 2012 Jeg sa at kvinner aldri har vært undertrykt i vesten, og at kvinner ikke er de eneste som er undertrykt i resten av verden. Man blir faktisk litt sint vet du når resten av verden later som om alt er så mye verre for kvinner når så mye tyder på annet. Hva syns du om at hun feministen her går rundt og regelrett lyver om ikke-eksisterende lønnsforskjeller og serverer "tårevåte" historier om at fotball for kvinner blir kalt kvinnefotball da? Det er da ganske provoserende at slike ting får stå uforsvart og ukritisk mens man faktisk må forsvare at man er sint og lei av at urettene mot menn blir oversett som er minst like ille. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Hva jeg syns? Jeg syns hun har et poeng. Som IKKE står i konflikt med ditt poeng om at også menn opplever underttrykkelse. Lønnsforskjeller: Det har tatt mange år å få likt lønn for likt arbeid mellom kjønnene. Legg merke til at jeg understrekter LIKT arbeid. Dvs tilfeller der du har kvinner som presterer like bra - eller bedre enn menn i samme stilling, og kvinner som jobber like mye eller mer. Karrieremulighetene var også i mange år "stengt" for kvinner som ønsket å klatre, og som la livet sitt opp i forhold til det. De ble sett på som mindre kompetente og ofte mindre intelligente enn menn - til tross for minst like gode prestasjoner og høyere utdanning. DET er kvinnediskriminering. I tidligere år var det, også i Vesten, slik at kvinner med barn født utenfor ekteskap var pari i samfunnet. Mens mennene slapp totalt unna, selv om de begge jo hadde vært med på å lage barnet. Det var nærmest umulig for enslige kvinner å forbli enslige om de ønsket det - fordi de ikke fikk jobb. Mens det var en selvfølge for menn. Etc, etc, etc. Historien er full av kvinnediskriminerende forskjeller, som vi HELDIGVIS kan si vi har jobbet oss igjennom i dag. Med god deltakelse både fra kvinner og menn. Denne tråden, kjære deg, handler IKKE om hvem som har blitt diskriminert mest. Men, enkelt og greit: Om Kvinnedagen er "nødvendig" eller ikke. Dette bør ikke være provoserende. Og det finnes ingen motsetninger av slaget du forsøker å skape her. Om du mener at vold mot menn får for liten oppmerksomhet - så lag en tråde om det. Jeg skal med glede delta i den - UTEN å trekke fram diskrimineringen av kvinner. Fordi den ikke vedkommer temaet - i den tråden. Det er ganske irriterende, ser du, at det ikke er mulig å diskutere et tema på saklig grunnlag uten at du og meningsfeller skal komme drassende med noe helt annet. OK? 1
Sweet77 Skrevet 16. november 2012 #50 Skrevet 16. november 2012 Så i dag er mer min dag enn din dag? Kan du være så snill å spesifisere hva du mener? Tar du ikke en spøk, Waco? Sånn som mannfolkene fyrer seg opp i denne tråden så er det jo nesten umulig å la være...! 2
waco Skrevet 16. november 2012 #51 Skrevet 16. november 2012 I tidligere år var det, også i Vesten, slik at kvinner med barn født utenfor ekteskap var pari i samfunnet. Mens mennene slapp totalt unna, selv om de begge jo hadde vært med på å lage barnet. Det var nærmest umulig for enslige kvinner å forbli enslige om de ønsket det - fordi de ikke fikk jobb. Mens det var en selvfølge for menn. Etc, etc, etc. Historien er full av kvinnediskriminerende forskjeller, som vi HELDIGVIS kan si vi har jobbet oss igjennom i dag. Med god deltakelse både fra kvinner og menn. Barneloven er fra 1740 da, fra den gang har alle menn måtte betale for uekte barn. Er det fra før 1740, du mener det var så diskriminert? Menn har og har alltid hatt forsørgerplikten, den har alltid kvinner sluppet unna. Enda urettferdig mener du?
Sweet77 Skrevet 16. november 2012 #52 Skrevet 16. november 2012 Barneloven er fra 1740 da, fra den gang har alle menn måtte betale for uekte barn. Er det fra før 1740, du mener det var så diskriminert? Menn har og har alltid hatt forsørgerplikten, den har alltid kvinner sluppet unna. Enda urettferdig mener du? Jeg snakker ikke om økonomi, men om samfunnets fordømmelse. Mannen måtte riktignok betale - men det fikk ingen konsekvenser for jobb, status eller muligheter til å komme seg videre i livet. Mens kvinnen, om hun ikke hadde en rik familie, var dømt til et liv på fattigkassa og andres nåde. På grunn av den samme fordømmelsen hjelp det ofte heller ikke om hun hadde en rik familie, da denne familien i praksis ofte støtte henne ut, for å ikke selv bli støtt ut av "det gode selskap". Dette er ren historie Waco - prøver du å fortelle meg at du ikke kjenner til den?!? 1
Silfen Skrevet 16. november 2012 #53 Skrevet 16. november 2012 det er jo likestilling i Norge, og vi bare fokuserer på kun kvinner. Er det ikke forskjellsbehandling mot menn? Forskjellsbehandling? Når menn har en hel måned? November er mannemåneden med fokus på et eller annet mannsrelatert. Ikke kvinners feil at dere er for opptatt med å bitche om EN dag som kvinner har, når dere har langt mer selv. 1
Fossegrimen Skrevet 16. november 2012 #54 Skrevet 16. november 2012 Jeg støtter FULLT og HELT kvinnedagen. Kvinnefrigjøringen har kommet langt i store deler av verden, men i andre går det heller den andre veien. Kvinner utgjør ca. 50 % av verdens befolkning, jobber i mange av de desidert tyngste yrkene PLUSS utrolig mye gratisarbeid i hjemmet og eier like fullt bare 20 % ca. av verdens verdier. Millioner av kvinner over hele verden (Norge også) lever i frykt for å bli voldtatt, slått, trakassert og med en psykisk terror i form av reklameindustri som knuser selvtillitt som lite annet. Jeg går gladelig i tog 8. mars, og det at jeg er mann endrer ikke på mine holdninger med tanke på dette. 1
waco Skrevet 16. november 2012 #55 Skrevet 16. november 2012 Jeg snakker ikke om økonomi, men om samfunnets fordømmelse. Mannen måtte riktignok betale - men det fikk ingen konsekvenser for jobb, status eller muligheter til å komme seg videre i livet. Mens kvinnen, om hun ikke hadde en rik familie, var dømt til et liv på fattigkassa og andres nåde. På grunn av den samme fordømmelsen hjelp det ofte heller ikke om hun hadde en rik familie, da denne familien i praksis ofte støtte henne ut, for å ikke selv bli støtt ut av "det gode selskap". Dette er ren historie Waco - prøver du å fortelle meg at du ikke kjenner til den?!? Du er vel ikke så ufattelig historieløs at du ikke vet at for menn flest var det fattigdom fra begynnelsen til slutt? 19 av 20 menn hadde ikke stemmerett i 1814, menn flest hadde ikke sosial status eller annerkjennelse. Tror du det var så mye bedre å være mann fra en fattig familie? En kvinne kunne i det minste ligge seg oppover det sosiale hierarki.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #56 Skrevet 16. november 2012 Hva jeg syns? Jeg syns hun har et poeng. Som IKKE står i konflikt med ditt poeng om at også menn opplever underttrykkelse. Lønnsforskjeller: Det har tatt mange år å få likt lønn for likt arbeid mellom kjønnene. Legg merke til at jeg understrekter LIKT arbeid. Dvs tilfeller der du har kvinner som presterer like bra - eller bedre enn menn i samme stilling, og kvinner som jobber like mye eller mer. Karrieremulighetene var også i mange år "stengt" for kvinner som ønsket å klatre, og som la livet sitt opp i forhold til det. De ble sett på som mindre kompetente og ofte mindre intelligente enn menn - til tross for minst like gode prestasjoner og høyere utdanning. DET er kvinnediskriminering. I tidligere år var det, også i Vesten, slik at kvinner med barn født utenfor ekteskap var pari i samfunnet. Mens mennene slapp totalt unna, selv om de begge jo hadde vært med på å lage barnet. Det var nærmest umulig for enslige kvinner å forbli enslige om de ønsket det - fordi de ikke fikk jobb. Mens det var en selvfølge for menn. Etc, etc, etc. Historien er full av kvinnediskriminerende forskjeller, som vi HELDIGVIS kan si vi har jobbet oss igjennom i dag. Med god deltakelse både fra kvinner og menn. Denne tråden, kjære deg, handler IKKE om hvem som har blitt diskriminert mest. Men, enkelt og greit: Om Kvinnedagen er "nødvendig" eller ikke. Dette bør ikke være provoserende. Og det finnes ingen motsetninger av slaget du forsøker å skape her. Om du mener at vold mot menn får for liten oppmerksomhet - så lag en tråde om det. Jeg skal med glede delta i den - UTEN å trekke fram diskrimineringen av kvinner. Fordi den ikke vedkommer temaet - i den tråden. Det er ganske irriterende, ser du, at det ikke er mulig å diskutere et tema på saklig grunnlag uten at du og meningsfeller skal komme drassende med noe helt annet. OK? Ja, nå er det menn som diskrimineres i graviditetsspørsmålet. Er det så mye bedre? At de begge har vært med å lage noe funker ikke som argument når mans ier at det er kvinnens kropp, kvinnens valg, men hans ansvar. Selvfølgelig skal kvinner ha det fulle ansvaret her. Noe annet er diskriminerende. Så vi har fjernet en rettferdig lovgivning og diskriminert menn i stedet. Hun har ingen poeng med kvinnefotballen. Det er markedskrefter som avgjør dette. det er viktig å skille på kvinnefotball og herrefotball da markedet vil se herrene og ikke kvinnene. Dette handler også om egenskaper. Kvinner har aldri blitt diskriminert med lønn. Aldri. Det sier seg selv at det er en umulighet. Hadde man kunne betalt kvinner mindre for lik innsats, så hadde man ikke ansatt menn. Så enkelt er det. Svensker får dårligere betalt enn nordmenn her i norge også. Alle skjønner at dette ikke er diskriminering, da de selv velger å jobbe på lavere lønn og konkurerer ut norske arbeidstakere. Om kvinner fikk lavere lønn ville menn vært utkonkurert. Så lønnen er etter innsats, og inget annet. Alle ledere vil ha best kvalifisert arbeidskraft for en rimelig penge. Kvinner vle sett på som mindre kompetente fordi de bærer barn, forståelig nok. Små firmaer ønsker ikke å ansette kvinner fordi det er stor risiko forbundet med det, da mange får barn og blir hjemme, mange vil kun ha en jobb for å ha en jobb, og velger korte arbeidstider og lengere lunchpauser og komfor i arbeidet kontra god lønn og go innsats for å klatre. Kvinner har alltid hatt muligheter til å klatre. Men dette var kvinner som imponerte, ikke brydde seg om de var kvinner og konkurerte på samme kår som gutta. De la fra seg forvetningene om å bli behandlet som en lvinne i et konkuranse miljø, og mange kvinner som tror de blir diskriminert pga kjønn ser ikke det at de i praksis kun blir behandlet som menn, som konkurenter. Det kvinner kaller machokultur er vanlig arbeidskonkuranse kultur mange kvinner syns er kynisk og lite kvinnevennlig. Og det er den. Men den er også lite mannevennlig, og menneskevennlg generelt, da det er en konkuransekultur! Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #57 Skrevet 16. november 2012 Jeg støtter FULLT og HELT kvinnedagen. Kvinnefrigjøringen har kommet langt i store deler av verden, men i andre går det heller den andre veien. Kvinner utgjør ca. 50 % av verdens befolkning, jobber i mange av de desidert tyngste yrkene PLUSS utrolig mye gratisarbeid i hjemmet og eier like fullt bare 20 % ca. av verdens verdier. Millioner av kvinner over hele verden (Norge også) lever i frykt for å bli voldtatt, slått, trakassert og med en psykisk terror i form av reklameindustri som knuser selvtillitt som lite annet. Jeg går gladelig i tog 8. mars, og det at jeg er mann endrer ikke på mine holdninger med tanke på dette. Jasså? Alle gruvearbeiderne, blikkernslagerne, røykdykkerne, fengselsbetjentene, kloaksarbeiderne, skogarbeiderne, vindusvaskerne (i høyhus) antenneklatrerene/mekanikkerne, soldatene, dørvaktene, feiere, søppeltømmere osv er kvinner altså? Kvinner er ikke i de tyngste jobbene. De er i de letteste jobbene gjevnt over med greie arbeidsrutiner. Millioner menn i verden lever i den samme frykten for å bli drept, voldtatt, banket og torturert. Menn er fortsatt de største offerene på disse statistikkene. Reklameindustrien viser like mange kropper som sikkert ødelegger selvbildet til menn også. Menn utgjør 50 % av verdens befolkning og likevel er 90 % av dødsoffrene i krig menn. Som kvinner bidrar like mye til i form av stemmer, kjøpekraft osv. Skjønner virkelig ikke hva dette tullet er for noe. Alt dette gjelder jo begge kjønn, men vi bryr oss bare om det ene. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 16. november 2012 #58 Skrevet 16. november 2012 Så i dag er mer min dag enn din dag? Kan du være så snill å spesifisere hva du mener? Søndag som i sønnens dag
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #59 Skrevet 16. november 2012 Bare si ifra til hallmark dere, de er desperate på å finne på falske dager for å selge kort. problem løst. next. Anonym poster: b7e3f8d2be19809c70b60a94dc6f2e33
Fossegrimen Skrevet 16. november 2012 #60 Skrevet 16. november 2012 Jasså? Alle gruvearbeiderne, blikkernslagerne, røykdykkerne, fengselsbetjentene, kloaksarbeiderne, skogarbeiderne, vindusvaskerne (i høyhus) antenneklatrerene/mekanikkerne, soldatene, dørvaktene, feiere, søppeltømmere osv er kvinner altså? Kvinner er ikke i de tyngste jobbene. De er i de letteste jobbene gjevnt over med greie arbeidsrutiner. Millioner menn i verden lever i den samme frykten for å bli drept, voldtatt, banket og torturert. Menn er fortsatt de største offerene på disse statistikkene. Reklameindustrien viser like mange kropper som sikkert ødelegger selvbildet til menn også. Menn utgjør 50 % av verdens befolkning og likevel er 90 % av dødsoffrene i krig menn. Som kvinner bidrar like mye til i form av stemmer, kjøpekraft osv. Skjønner virkelig ikke hva dette tullet er for noe. Alt dette gjelder jo begge kjønn, men vi bryr oss bare om det ene. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe De som står bak krigene er også stort sett menn. Jeg bryr meg om begge kjønn, men kvinner har en HELT annen hverdag enn oss menn nesten verden over. Å tro noe annet er ganske merkelig. Kvinner er SVÆRT overrepresentert på undersøkelser om dårlig selvbilde mtp kropp/utseende altså reklamens regime, så den "sikkert"-greia du har holder ikke. Men du har gode poenger, mennesker av alle kjønn og kulturer lider i dages samfunn, men det er faktisk en god grunn til at vi feirer kvinnedagen. At kvinner i Norge har det bra (enn så lenge) betyr ikke at vi trenger å glemme fortiden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå