Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #1 Del Skrevet 3. mars 2004 orker ikke diskutere dette mer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. mars 2004 #2 Del Skrevet 3. mars 2004 Hvorfor skal din datter ha en annen manns etternavn når hun har en far? Men ok, skal svare på spørsmålet ditt. Du kan bytte navn på din datter om du har aleine omsorg for helle. Det vil si at du og faren ikke var gift når du fikk henne, eller at dere ikke har skrevet under på delt omsorg i ettertid. Da står du fritt til å bytte etternavn på henne, men du bør jo tenke deg godt om før du gjør det. Men på den andre siden, hva vet vel jeg om hun har kontakt med faren eller ikke, og da blir det noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #3 Del Skrevet 3. mars 2004 Kanskje du finner svar her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #4 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har den daglige omsorgen ja, men vi har delt foreldreansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #5 Del Skrevet 3. mars 2004 Madam Felle postet rett før meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 3. mars 2004 #6 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har den daglige omsorgen ja' date=' men vi har delt foreldreansvar.[/quote'] Ved delt foreldreansvar må du ha farens samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #7 Del Skrevet 3. mars 2004 Nå angrer jeg på at jeg gikk med på delt foreldreansvar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 3. mars 2004 #8 Del Skrevet 3. mars 2004 Nå angrer jeg på at jeg gikk med på delt foreldreansvar... Hvorfor det? Fordi du ikke kan gjøre med barnet akkurat som DU vil? Dere er to foreldre, enten du liker det eller ikke. Hvordan det må føles for pappan at barnet hans skal ta etternavnet til din nye mann er en annen sak... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #9 Del Skrevet 3. mars 2004 Hvorfor det? Fordi du ikke kan gjøre med barnet akkurat som DU vil? Dere er to foreldre, enten du liker det eller ikke. Hvordan det må føles for pappan at barnet hans skal ta etternavnet til din nye mann er en annen sak... :-? Enig med la Flaca. Det er ikke bare ditt barn, vet du, Annbjørg. Jeg synes personlig ikke man skal bytte om på navn i hytt og pine, da navn har noe med ens identitet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 3. mars 2004 #10 Del Skrevet 3. mars 2004 ja men skal ungen ha det gamle navnet til mora mens mora bytter? Og faren heter noe helt annet?? Jaja.. Du får høre med faren da, og vis han ikke vil så kanskje dere kan ha både hans og deres nye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #11 Del Skrevet 3. mars 2004 ja men skal ungen ha det gamle navnet til mora mens mora bytter? Jeg synes faktisk det, barnet har strengt tatt ikke noe med den nye mannen til mammaen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #12 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg bytter ikke etternavn, jenta mi skal hete det samme som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. mars 2004 #13 Del Skrevet 3. mars 2004 Like best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #14 Del Skrevet 3. mars 2004 Sett på en annen måte; Jeg går ikke rundt å tenker på mitt eget etternavn som "min fars". Og hadde jeg tatt samme etternavn som min mann, så blir det jo mitt også. Datteren min heter da det samme som MEG. Hun har MITT etternavn. Men så klart, jeg skjønner jo faren til min datter. Han liker ikke min mann. Og jeg har full forståelse for synspunktet hans. JEG ville jo ikke likt det om min datter skulle hatt samme etternavn som sin stemor. Har bare EN ting og si; Man burde tenke seg om et par ganger før man får barn. Man er bundet til barnefar resten av sitt liv....enten man vil eller ikke (jeg for min del vil IKKE). Giftemål kan ikke måle seg med det å få barn... Felles barn er myyyye mer seriøst og bindende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. mars 2004 #15 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg synes barnet bør ha farens etternavn fordi det er jo ham som er pappa her. Din nye mann har da ingenting med henne å gjøre i denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #16 Del Skrevet 3. mars 2004 Jenta mi skal ha mitt etternavn. Det er oss hun skal bo hos. Hva når vi får felles barn, og alle heter noe annet enn henne? Jeg skal hete Annbjørg "mitt etternavn"+"min manns etternavn". Hvis vi får felles barn, får de begge våre etternavn, som meg. Synes det er den beste løsningen jeg... Så får jenta mi heller bytte til sin fars etternavn når hun blir stor, hvis hun vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. mars 2004 #17 Del Skrevet 3. mars 2004 enn hvis det går til helvete med deg og denne fyren da? Hva skal du gjøre hvis du eventuellt blir gift på nytt? Skal hun skifte navn igjen? skal dine "nye" barn også skifte etternavn da? Du kan ikke bare skalke og forvalte med barnas etternavn etter eget forgodt befinnende. Det må du forstå. Jentungen har en far, met ett etternavn. Best at hun har det navnet. hun vil ha behov for tilhørighet til sin far. Og det vil være godt for ham også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #18 Del Skrevet 3. mars 2004 Leste du det jeg skrev??? Jenta har MITT etternavn, mitt pikenavn, det jeg har nå. JEG får min manns etternavn i tillegg. Skjønner du hva jeg mener eller??? Fremtidige barn får mitt OG min manns etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. mars 2004 #19 Del Skrevet 3. mars 2004 Leste du det jeg skrev??? Jenta har MITT etternavn' date=' mitt pikenavn, det jeg har nå. JEG får min manns etternavn i tillegg. Skjønner du hva jeg mener eller??? Fremtidige barn får mitt OG min manns etternavn.[/quote'] Vel, men jenta bør ikke skifte navn og få din nye manns etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 3. mars 2004 #20 Del Skrevet 3. mars 2004 Jenta skal IKKE bytte etternavn. Vi skal begge ha de etternavnene vi har nå. Men JEG tar min manns etternavn i tillegg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå