Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #541 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg vet ikke skal si meg enig i det du sier, men vi kan gjerne diskutere det på bakgrunn av mange ting. Det gis prøverør til single mødre som drar til Danmark. Dette barnet får en ukjent far, eller muligheten til å opplyse hvem som er far ved fylte 18 år. Det gis prøverør behandling til lesbiske par i Norge. Jeg husker ikke direkte kriteriene, men det er vel sånn at de må ha vært samboere i to år, eller ha giftet seg. På bakgrunn av det, så måtte det være muligheten til å diskutere hva man skulle ha gjort? Det er mange her som ikke vet hvem som er sitt opphav. Problemstillingen er vel at i Norge så gis det ikke prøverør til single. Dette er noe som folk reiser til Danmark for å gjøre. Det er mange barn i Norge som vokser opp hos to lesbiske mødre uten å vite hvem sitt biologiske opphav er fordi at det ikke er åpent. Hvis det skulle gjennomfører så burde det være sånn at: A) Far skal oppgis hvis mor vet hvem det er, og barnet har KRAV på å få vite hvem sin far er (dersom barnet ønsker å få vite det). - JA men først etter barnet er blitt 18 år. Det settes opp en kontrakt der hverken barn eller mor kan oppsøke mannen. Mor kan ikke opplyse barnet. B) Mor sin nye samboer/ektemann har muligheten til å adoptere barnet som sitt eget, og dermed følger de økonomiske konsekvensene over på han. - JA. For denne mannen er ikke ansett som far til barnet. Barnet har fortsatt KRAV på å kunne få vite hvem sitt biologiske opphav er. -JA men først etter barnet er blitt 18 år. Det settes opp en kontrakt. Mor kan ikke opplyse om dette. C) NAV utbetaler ikke barnebidrag. - Det utbetales forskudd ca.kr 1390 (i dag) som ved eneforsørgelse etter vanlige regler. D) Hvis far velger dette, så er det INGEN angrerett før barnet fyller 18 år. Det er INGEN mulighet til å kreve samvær. Det må nesten settes opp ett slags besøksforbud mellom far og barnet. Nettopp fordi at far vet hvem moren er, og dermed kan ha muligheten til å oppsøke barnet. - JA. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Vi er nå ganske så enige synes jeg. Jeg vil tilføye at det offentlige må registert opphavet så lenge det er kjent. Dette i følge FNs barnekonvensjon. Takk for din tid og at du er en serøis diskusjonspartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #542 Del Skrevet 13. november 2012 Så kan man spørre seg om det er egoistisk av en kvinne å beholde et barn som er totalt uønsket av faren, og når hun VET at dette barnet kommer til å vokse opp uten pappa..... Er det ikke egoistisk å få barn i det store og hele? Det er vel like egoistisk av henne å få barnet som det er for han som bare snur ryggen til ansvaret sitt. Anonym poster: 4a2d9c5760b4831e6d0fabe3be3d9498 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #543 Del Skrevet 13. november 2012 Ja og det er en relevant diskusjon syns jeg. Jeg heller mot å si ja det er hun. Alle som får barn er vel egoistiske av en eller annen grad?! Hvis jeg skal tenke på diskusjonene som har florert på barn og familie. På samme måte at det er egoistisk å ikke velge/ikke ønske seg å få barn. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #544 Del Skrevet 13. november 2012 Det slår jeg også at i 90% av innleggene jeg skriver av kvinner her så handler alt om selve graviditeten. Alt forankres i denne. At det er kvinnens kropp, kvinnens valg, tankene rundt, og ettervirkningene av endringer i både kropp og sinn. All argumentasjon dreier seg rundt dette. Det er tror menn er vesentlig bedre på, siden vi ikke står i den samme emosjonelle situasjonen som dere vedrørende fødsel, er å tenke hvilke konsekvenser slike valg har for hele livet. Og da snakker man ikke bare om en kvinnes kropp lenger, da snakker man om minst 3 parter: mor, far og barnet. Vi snakker om hva som er til det beste for alle, og dette er det ikke opp til mor alene å avgjøre. Hun er ikke eneveldig, selv om hun er den av de involverte som nok nok burde ha mest å si. Som Waco her har nevnt, menn flest argumenterer ikke for å bli fritatt for ansvaret. Vi ønsker bare å bli sett, eller føle at vi har en betydning i spørsmålet om vårt barn skal eller ikke skal settes til verden. Vi ønsker å føle oss litt viktige vi også i slike spørsmål, selv om det verken er rett eller rimelig at vi skal ha siste ordet. Og vi føler det sårt når kvinner blankt avviser oss i diskusjoner der "alt" virker å handle om kvinnen, slik som denne. Uansett, ingen tjener på slike argumentasjoner som dette. Det eneste vi fremmer er mistillit mellom kjønnene... Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #545 Del Skrevet 13. november 2012 Og enda er det helt umulig for ham å bruke kondom. Helt utrolig! Det ser ikke problemstillingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #546 Del Skrevet 13. november 2012 Alle som får barn er vel egoistiske av en eller annen grad?! Hvis jeg skal tenke på diskusjonene som har florert på barn og familie. På samme måte at det er egoistisk å ikke velge/ikke ønske seg å få barn. Baserer du synspunktene dine på hva som diskuteres på KG's barn og familieforum?? Det å velge å få et barn som du vet ikke kommer til å ha en far og dermed kommer til å mangle en vesentlig støttespiller og oppdrager i livet sitt syns jeg er egoistsk ja. Det er å tenke på sitt eget ønske om å ha barn og ikke å tenke på barnets følelser, fremtid og forbilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #547 Del Skrevet 13. november 2012 Vi er nå ganske så enige synes jeg. Jeg vil tilføye at det offentlige må registert opphavet så lenge det er kjent. Dette i følge FNs barnekonvensjon. Takk for din tid og at du er en serøis diskusjonspartner. Jeg vet ikke om jeg skal si at jeg er enig i det. Jeg har bare noen tanker om det fordi at vi tillater jo i dag f.eks prøverørsbehandling til lesbiske par, og lar to barn vokse opp med to mødre. Så det burde jo åpne andre muligheter ett stykke på veien? Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #548 Del Skrevet 13. november 2012 Det ser ikke problemstillingen Jovisst ser jeg den - du har fortalt meg at en mann velger å ta sitt eget liv, komme i økonomisk ruin eller bli psykisk syk heller enn å bruke prevensjon. Og det syns jeg ærlig talt høres temmelig merkelig ut.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #549 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg vet ikke om jeg skal si at jeg er enig i det. Jeg har bare noen tanker om det fordi at vi tillater jo i dag f.eks prøverørsbehandling til lesbiske par, og lar to barn vokse opp med to mødre. Så det burde jo åpne andre muligheter ett stykke på veien? Jeg syns ikke NAV skal utbetale bidragsforskudd f.eks, for at det mener jeg ikke blir korrekt. Det offentlige skal i sånne situasjoner ikke ta ansvaret. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #550 Del Skrevet 13. november 2012 Og, er ikke han klar for barn så kan han faktisk avstå fra sex. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Nettopp. Så hva er vitsen med abort? Begge bør jo bare avstå fra sex til den dagen de vil ha barn, kun ha sex til de har fått de barna de vil ha, og så avstå fra det igjen. Evt. permanent sterilisering. Abort er unødvendig og nærmest grunnlovsstridig, siden den ikke gir alle mennesker like muligheter. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #551 Del Skrevet 13. november 2012 Da sier du: Enten bruker jeg kondom eller så blir det ikke noe på deg. Du har rett til å avstå, vet du. Jada så går hun og sutrer til venninnene sine om den kjedelige typen som ikke kan ha spontantsex med henne fordi han må sette på kondom først, mens hun får all sympati om å dumpe drittsekken å finne seg en som er dum nok til å bli hennes barnebidragsslave. Kvinner dere lager så mye faenskap. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #552 Del Skrevet 13. november 2012 Nettopp. Så hva er vitsen med abort? Begge bør jo bare avstå fra sex til den dagen de vil ha barn, kun ha sex til de har fått de barna de vil ha, og så avstå fra det igjen. Evt. permanent sterilisering. Abort er unødvendig og nærmest grunnlovsstridig, siden den ikke gir alle mennesker like muligheter. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Voldtekt, 13 åringer som blir gravide, kvinner i voldelige forhold f.eks. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #553 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg vet ikke om jeg skal si at jeg er enig i det. Jeg har bare noen tanker om det fordi at vi tillater jo i dag f.eks prøverørsbehandling til lesbiske par, og lar to barn vokse opp med to mødre. Så det burde jo åpne andre muligheter ett stykke på veien? Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Ja det åpner opp mulighetene som du skriver. Dette bør lovgiver se når lover skal endres for der er store likheter. Spørsmålet jeg stiller meg er om det politisk vilje til likebehandling. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ols1 Skrevet 13. november 2012 #554 Del Skrevet 13. november 2012 Jada så går hun og sutrer til venninnene sine om den kjedelige typen som ikke kan ha spontantsex med henne fordi han må sette på kondom først, mens hun får all sympati om å dumpe drittsekken å finne seg en som er dum nok til å bli hennes barnebidragsslave. Kvinner dere lager så mye faenskap. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Ja, og så? La henne sutre så mye hun vil, du har i allefall stått på ditt og oppført deg som en mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #555 Del Skrevet 13. november 2012 Face it folkens. Verden er urettferdig. En kvinne blir gravid, og hun tar abort mot mannens vilje, og tar livet av hans barn. Han er uten rettigheter. Hennes kropp. En kvinne blir gravid, faren ønsker ikke barnet, kvinnen gjør det og bestemmer seg for det. Han er uten rettigheter. Hennes kropp. Dette er noe vi bare må akseptere, selv om det er ufattelig urettferdig. Og selvsagt et vanvittig paradoks til den voldsomme likestillingskampen som kjøres. Menn er i praksisk rettsløse når det kommer til barnefordelingssaker, omsorgsrett, og bestemmelse om abort. Her sitter kvinnen med all makt, fordi det er hennes kropp. At barnet er like mye mannens, spiller fint liten rolle. Så kan man spørre seg om det er egoistisk av en kvinne å beholde et barn som er totalt uønsket av faren, og når hun VET at dette barnet kommer til å vokse opp uten pappa..... Ja. Man skulle sagt det samme til jødene under apartheiden. Eller til de gamle slavene. Eller til kvinnene i muslimske land som ikke får lov noe som helst. At noe er sånn betyr ikke at det bør være sånn, eller at ingenting kan forbedres. Takke seg til at mennesker ikke bare har funnet seg i alt mulig opp gjennom. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #556 Del Skrevet 13. november 2012 Jovisst ser jeg den - du har fortalt meg at en mann velger å ta sitt eget liv, komme i økonomisk ruin eller bli psykisk syk heller enn å bruke prevensjon. Og det syns jeg ærlig talt høres temmelig merkelig ut.... Ja det meste er merkelig når en mangler kunnskap og forståelse for verden der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #557 Del Skrevet 13. november 2012 Jada så går hun og sutrer til venninnene sine om den kjedelige typen som ikke kan ha spontantsex med henne fordi han må sette på kondom først, mens hun får all sympati om å dumpe drittsekken å finne seg en som er dum nok til å bli hennes barnebidragsslave. Kvinner dere lager så mye faenskap. Hva bryr vel du deg om hun surver? Vil du virkelig være sammen med ei hurpe?? Du har jo passet på deg selv, stått for det du står for og dermed har du ditt på det tørre. Akkurat her og nå er det du som lager faenskap ved konstruere tullete problemstillinger, som strengt tatt ikke er noe problem. Du burde jo være glad kvitt denne dama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #558 Del Skrevet 13. november 2012 Voldtekt, 13 åringer som blir gravide, kvinner i voldelige forhold f.eks. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Ja, men dette kunne man håndtert enkelt med noen unntak i loven for nevnte forhold. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #559 Del Skrevet 13. november 2012 Ja det meste er merkelig når en mangler kunnskap og forståelse for verden der ute. Hvor gammel er du egentlig? Og kommer du snart til å svare på om du har barn, har vært med på en graviditet, kjenenr noen som har tatt abort og i det hele tatt har noen livserfaring å bidra med i dette her...? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #560 Del Skrevet 13. november 2012 Ja, men dette kunne man håndtert enkelt med noen unntak i loven for nevnte forhold. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Ja, og som jeg sa tidligere, om det hadde vært opp til meg så hadde reglene for abort blitt strammet inn. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg