Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #441 Del Skrevet 13. november 2012 Det jeg mener er at så lenge det ikke er menn som blir gravide, så vil menn ha mindre å si. Er det perfekt? Er det rettferdig? Nei, antagelig ikke. Men en graviditet skjer IKKE i kroppen til en mann. En graviditet har INGEN reell innvirkning på en mann de 9 månedene fosteret er i magen til mor. Den dagen en mann kan ta over graviditeten og kvinnen kan forsvinne ut av barnets liv på samme måte som mannen kan i dag, den dagen kan vi begynne å snakke om at menn skal ha like mye å si i spørsmålet om abort. Så så lenge du ikke har noe godt alternativ til dagens ordning, så skjønner jeg virkelig ikke hva du vil oppnå med denne diskusjonen, Waco. For å tvinge en kvinne til å gå gravid i 9 måneder med et barn hun ikke ønsker er ingen ting annet enn et overgrep. Jeg ser at du spiller på følelser. Det er antagelig for at det ikke er mer å argumentere for der du ikke føler deg motsagt og dine argumenter lagt døde. Kvinnen blir gravid , hun bærer fram fosteret. De ni mnd.men foster kan hun unngå om hun ikke vil etter å blitt gravid. Abort heter dette som hun kan få utført. Da slipper hun torturen som du sier det er å bære fram et foster for et barn hun ikke ønsker. Hvorfor tok hun ikke tok abort. For det var så vonde følelser. Det er dettte det vanlige argumentet.Nå vet jeg ikke om du har bært fram et foster. Er dagens kvinner for bløte her. Ja de er lite harde i alle fall, de er borskjemte, de blir sykemeldt under gravidieten. Ja du har sikkert mye du kan si om håpløse menn. Men det fakta at en god del kvinner ser på graviditet som en tilstand da de er friatt alt som heter samfunnets normer er helt sikkert. Når en har hatt negative hendelser i livet er kunsten å leve med de. De forsvinner ikke, en må overvinne de i det daglige. Dette er noe som både menn og kvinner opplever på mange omdråder. Når en kvinne tenker på abort tror noen at de ikke takler dette. De har ikke prøvd, de kan umulig vite. Når mange har gjort det før de, hvorfor burde ikke jeg også klare det.Dette er tross alt et barn jeg ikke skulle ha.De har har et valg til å velge abort eller ikke abort. Vil de føde barnet la de gjøre men hold mannen utefor slik han slipper bli uønsket far. Når en mann somblir uønsket far har han ikke muligheten til å velge hvilken løsning som er best for han. Han er prisgitt kvinnens ønsker og valg slik det er i dag. Når en ikke kan velge selv gir dette en mye større påkjenning. (Likeledes om en kvinne ikke har hatt mulighet til abort.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #442 Del Skrevet 13. november 2012 Å lure andre er aldri ok, men det er vel sjeldent noe slikt skjer på ONS..? Og er man i et forhold der dama ønsker seg barn intenst og man ikke vil bli far, så kan man jo velge å ikke stole på henne og bruke prevensjon selv. Begge har ansvaret sier du, men det er hun som skal sørge for prevensjon. Er du veldig klar på ditt standpunkt i forhold til barn, så sørger du for å sikre deg. Bruk kondom, så er du helt trygg og ingen kan lure deg. Gurimalla.... Det er kvinnens ansvar å sørge for å bruke prevensjon når hun har sex og ikke ønsker barn og om du absolutt ikke vil ha barn, så må du la være å ejakulere inni henne - selvsagt er det mannens ansvar hvor han kommer. Å stole på at den verpesjuke dama di ikke kommer til å slurve med p-pillene er vel like naivt som det er for ei jente å stole på at han skal "hoppe av i svingen". Selvfølgelig er det feil å sabotere - det er helt utenfor min fatteevne hvorfor noen kvinner gjør det og det har jeg null sympati med. Det er nå likevel slik at begge har et ansvar for barnet som blir laget, selv om det kan virke aldri så urimelig. Dessverre er det dumme kvinner der ute og det eneste dere som mann kan gjøre for å sikre dere er å bruke kondom. Alltid. Er en i et forhold holder ikke dine argumenter om kondom ovs.når en har snakket om at det ikke skal bli barn og kvinnen skal beyttet annen prevensjon enn kondom. Hvordan tror du et ville være om partner ville tre på seg kondom når du sa du brukte annen prevensjon. Jeg mener det blir ikke noe vellykket samleie . Jeg tror hele forholdet vil gå i oppløsning. Det vil være mannens feil i følge kvinnen for han stoler ikke på henne. Denne framstillingen ser alle kvinner som vil forstå den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 13. november 2012 #443 Del Skrevet 13. november 2012 shait for en tråd..... I bunn og grunn er dette så såre enkelt...det vil alltid være en viss fare for graviditet ved sex. Hvis man ikke er klar for å takle følgene ved nettopp det...dont do it.. Og Waco...niks... det vil aldri bli "likestilling" på dette området... Til det er "inngrepet" i en kvinnes kropp altfor personlig...så jeg henviser bare til det jeg skrev over. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewYorkNewYork Skrevet 13. november 2012 #444 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg ser at du spiller på følelser. Det er antagelig for at det ikke er mer å argumentere for der du ikke føler deg motsagt og dine argumenter lagt døde. Kvinnen blir gravid , hun bærer fram fosteret. De ni mnd.men foster kan hun unngå om hun ikke vil etter å blitt gravid. Abort heter dette som hun kan få utført. Da slipper hun torturen som du sier det er å bære fram et foster for et barn hun ikke ønsker. Hvorfor tok hun ikke tok abort. For det var så vonde følelser. Det er dettte det vanlige argumentet.Nå vet jeg ikke om du har bært fram et foster. Er dagens kvinner for bløte her. Ja de er lite harde i alle fall, de er borskjemte, de blir sykemeldt under gravidieten. Ja du har sikkert mye du kan si om håpløse menn. Men det fakta at en god del kvinner ser på graviditet som en tilstand da de er friatt alt som heter samfunnets normer er helt sikkert. Når en har hatt negative hendelser i livet er kunsten å leve med de. De forsvinner ikke, en må overvinne de i det daglige. Dette er noe som både menn og kvinner opplever på mange omdråder. Når en kvinne tenker på abort tror noen at de ikke takler dette. De har ikke prøvd, de kan umulig vite. Når mange har gjort det før de, hvorfor burde ikke jeg også klare det.Dette er tross alt et barn jeg ikke skulle ha.De har har et valg til å velge abort eller ikke abort. Vil de føde barnet la de gjøre men hold mannen utefor slik han slipper bli uønsket far. Når en mann somblir uønsket far har han ikke muligheten til å velge hvilken løsning som er best for han. Han er prisgitt kvinnens ønsker og valg slik det er i dag. Når en ikke kan velge selv gir dette en mye større påkjenning. (Likeledes om en kvinne ikke har hatt mulighet til abort.) *kremt* - Du ser svaret mitt her i helt motsatt mening enn den jeg ga svaret til... Dette handlet om hvorvidt en mann kan tvinge en kvinne til å beholde barnet når hun selv ønsker abort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #445 Del Skrevet 13. november 2012 Er en i et forhold holder ikke dine argumenter om kondom ovs.når en har snakket om at det ikke skal bli barn og kvinnen skal beyttet annen prevensjon enn kondom. Hvordan tror du et ville være om partner ville tre på seg kondom når du sa du brukte annen prevensjon. Jeg mener det blir ikke noe vellykket samleie . Jeg tror hele forholdet vil gå i oppløsning. Det vil være mannens feil i følge kvinnen for han stoler ikke på henne. Denne framstillingen ser alle kvinner som vil forstå den. Selvfølgelig holder de. Om du ikke stoler på partneren din, så gjør du ikke det. Da vil det fornuftige være å sikre seg selv. Ja det blir sikkert ikke tatt med et smil, men forklaringen er plausibel og enkel nok: Jeg stoler ikke på at du ikke lurer meg. Jeg har gjort det jeg kan for å unngå å bli gravid - gjør det fortsatt - og regner med at kjæresten min stoler på at jeg faktisk ikke forsøker å bli gravid bak hans rygg. Men vi har snakket sammen, har samme ståsted og har avklart disse spørsmålene før vi gikk til sengs med hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #446 Del Skrevet 13. november 2012 Hva mener om at menn tar selvmord etter uønsket farskap? Hva mener kvinner om at menn får psykiske og rusproblemer etter uønsket farskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #447 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hva mener om at menn tar selvmord etter uønsket farskap? Hva mener kvinner om at menn får psykiske og rusproblemer etter uønsket farskap? Hva tror du vi mener om det? Hva mener du om at kvinner får psykiske problemer og rusproblemer etter å ha tatt abort? Hva mener du om at kvinner får fysiske komplikasjoner etter abortinngrep? Hva mener du om at kvinner som tar medisinsk abort ligger hjemme alene med smertene og tilslutt må presse ut et foster - og ja det syns at det er et blivende barn - på do for seg selv? At de har sterke smerter og etterbyrd i dagevis? Endret 13. november 2012 av Suzy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #448 Del Skrevet 13. november 2012 Hva tror du vi mener om det? Hva mener du om at kvinner får psykiske problemer og rusproblemer etter å ha tatt abort? Hva mener du om at kvinner får fysiske komplikasjoner etter abortinngrep? Hva mener du om at kvinner som tar medisinsk abort ligger hjemme alene med smertene og tilslutt må presse ut et foster - og ja det syns at det er et blivende barn - på do for seg selv? At de har sterke smerter og etterbyrd i dagevis? Ja du vil ikke svare ser jeg. Bare snur det hele og slenger tilbake. Kvinner får tilbud om oppfølging etter abort og fødsel. Det er laget et hjelpeapparat som står der men lege,jordmor og helsestasjon. Videre psykolog om det er nødvendig. For en mann som blir uønsket far er det INGEN OPPFØLGING. Kvinner i Norge er noen av de som har best oppfølging og størst rettighter i hele verden Så hva de sutrer for vet jeg ikke helt. Det er langt fra alle land som har samme størrelse på barnebidrag og annet helsestell for mødre og de som utfører abort. Jeg sier ikke at et skal være bra men det jeg sier er at det for MENNS helse i denne situsjoner blir gitt fullstednig blaffen. Ansvaret for dette ligger hos regjeringen. Når menns helse ikke blir tatt på alvor her vitner det om innkomtanse eller aller helst liten politisk vilje til å gjøre noe fordi det ikke er politisk korrekt og hjelpe en mann i en slik situasjon. Dette for at han mest sansynlig skal være ute av stand til å ivareta sine intresser på området. Men når lover er slik at mannen ikke trenger forholde seg til barn og barnemor mer etter en fødsel men blir krevd for barnebidrag. Dette hjelper jo ikke med det du forteller er så fælt for kvinner. Dine utsagn er bare utslenging av ord som er hentet uten gjemnnomtanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 13. november 2012 #449 Del Skrevet 13. november 2012 Hva mener om at menn tar selvmord etter uønsket farskap? Hva mener kvinner om at menn får psykiske og rusproblemer etter uønsket farskap? Dette er da ekstremtilfeller. Du mener ikke alvorlig at alle menn skal slippe alt ansvar på grunn av et fåtall psykiske ustabile menn? Og jeg tror ikke et sekund på at sunne og friske menn plutselig blir selvmordskandidater eller dopvrak fordi de må betale barnebidrag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #450 Del Skrevet 13. november 2012 Ja du vil ikke svare ser jeg. Bare snur det hele og slenger tilbake. Kvinner får tilbud om oppfølging etter abort og fødsel. Det er laget et hjelpeapparat som står der men lege,jordmor og helsestasjon. Videre psykolog om det er nødvendig. For en mann som blir uønsket far er det INGEN OPPFØLGING. Kvinner i Norge er noen av de som har best oppfølging og størst rettighter i hele verden Så hva de sutrer for vet jeg ikke helt. Det er langt fra alle land som har samme størrelse på barnebidrag og annet helsestell for mødre og de som utfører abort. Jeg sier ikke at et skal være bra men det jeg sier er at det for MENNS helse i denne situsjoner blir gitt fullstednig blaffen. Ansvaret for dette ligger hos regjeringen. Når menns helse ikke blir tatt på alvor her vitner det om innkomtanse eller aller helst liten politisk vilje til å gjøre noe fordi det ikke er politisk korrekt og hjelpe en mann i en slik situasjon. Dette for at han mest sansynlig skal være ute av stand til å ivareta sine intresser på området. Men når lover er slik at mannen ikke trenger forholde seg til barn og barnemor mer etter en fødsel men blir krevd for barnebidrag. Dette hjelper jo ikke med det du forteller er så fælt for kvinner. Dine utsagn er bare utslenging av ord som er hentet uten gjemnnomtanke. Jeg lurer på hvem av oss som slenger ut ord de ikke har tenkt gjennom? Jeg svarte med samme mynt fordi jeg syns det er en selvfølge at det er vondt og trist uansett hvem som blir psykisk eller somatisk syk - og uansett hvem som lider i en situasjon. Om du tror oppfølgingen av psykiske problemer er bra i det norske helsevesenet, så tyder det på at du aldri har hatt slike problemer - det er i allefall sikkert. Du finner jo bare på mens du skriver Alt koker ned til det samme: Om du alltid bruker prevensjon du selv har kontroll over i enhver situasjon der du kan stå i fare for å gjøre noen gravis, så blir det ikke noe problem. Kondom er 99 % sikkert når det brukes rett og brukt sammen med annen prevensjon er det svært sikkert. Brukes prevensjon blir det hverken abort eller barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #451 Del Skrevet 13. november 2012 Dette er da ekstremtilfeller. Du mener ikke alvorlig at alle menn skal slippe alt ansvar på grunn av et fåtall psykiske ustabile menn? Og jeg tror ikke et sekund på at sunne og friske menn plutselig blir selvmordskandidater eller dopvrak fordi de må betale barnebidrag. En er ikke psykis syk før uønsket far skap, en blir det etterpå. I løpet av en 1-2 årsperiode etter fødsel så har jeg sett de som sliter ordentlig pga.dette. De fungerer ikke på jobb og ellers i samfunnet. Hvor stor andel dette er vet jeg ikke noe om. Det er gjerne de snilleste gutta som sliter mest. Ja noen har tatt livet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2012 #452 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg lurer på hvem av oss som slenger ut ord de ikke har tenkt gjennom? Jeg svarte med samme mynt fordi jeg syns det er en selvfølge at det er vondt og trist uansett hvem som blir psykisk eller somatisk syk - og uansett hvem som lider i en situasjon. Om du tror oppfølgingen av psykiske problemer er bra i det norske helsevesenet, så tyder det på at du aldri har hatt slike problemer - det er i allefall sikkert. Du finner jo bare på mens du skriver Alt koker ned til det samme: Om du alltid bruker prevensjon du selv har kontroll over i enhver situasjon der du kan stå i fare for å gjøre noen gravis, så blir det ikke noe problem. Kondom er 99 % sikkert når det brukes rett og brukt sammen med annen prevensjon er det svært sikkert. Brukes prevensjon blir det hverken abort eller barn. Hvis du sammenfatter innlegget vil du se at det et helse for oppfølging av kvinner som blir mødre og tar abort men ingen for tin for menn som blir ufrivillig far. Jeg har ikke sagt at det er står godt til med det norske psykiske helsevernet. Du må lese slik det står og ikke tolke fritt. Jeg vet kvinner er veldig flinke til å tolke slik de vil.Din forståelse av innelgget er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #453 Del Skrevet 13. november 2012 Hvis du sammenfatter innlegget vil du se at det et helse for oppfølging av kvinner som blir mødre og tar abort men ingen for tin for menn som blir ufrivillig far. Jeg har ikke sagt at det er står godt til med det norske psykiske helsevernet. Du må lese slik det står og ikke tolke fritt. Jeg vet kvinner er veldig flinke til å tolke slik de vil.Din forståelse av innelgget er feil. Jeg leser det du skriver - du skriver at kvinner får god oppfølgingn ved psykiske vansker - det er direkte feil. Hverken menn eller kvinner får god hjelp. Og hva med konsekvensene av å være alene med et barn? Det er selvsagt bare enkelt og greit ifølge deg, regner jeg med. Jeg blir nysgjerrig på hva du har erfart selv; Er du far selv? Har du hatt eneansvar for barn? Har du vært med på en graviditet? Og hva med å beskytte seg mot graviditet? Disse snille guttene som tar livet av seg i flokker som under et lemenår - kaster de seg utfor stupet i anger på at de ikke brukte det forbaskede kondomet, eller legger de all skyld og alt asnvar på kvinnene, sånn som du..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #454 Del Skrevet 13. november 2012 En er ikke psykis syk før uønsket far skap, en blir det etterpå. I løpet av en 1-2 årsperiode etter fødsel så har jeg sett de som sliter ordentlig pga.dette. De fungerer ikke på jobb og ellers i samfunnet. Hvor stor andel dette er vet jeg ikke noe om. Det er gjerne de snilleste gutta som sliter mest. Ja noen har tatt livet sitt. Umodene, og dumme menn med andre ord. Hvis de ikke ønsket seg barn så skulle de tatt ansvar for å beskytte seg selv eller valgt å avstå fra sex. De snilleste guttene sliter ikke mest, de snilleste guttene stiller opp for barna sine. Hvis noen velger å ta livet sitt, så ja....? Deres valg. Du kan ikke legge det ansvaret i hendene på noen andre. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #455 Del Skrevet 13. november 2012 Dette er da ekstremtilfeller. Du mener ikke alvorlig at alle menn skal slippe alt ansvar på grunn av et fåtall psykiske ustabile menn? Og jeg tror ikke et sekund på at sunne og friske menn plutselig blir selvmordskandidater eller dopvrak fordi de må betale barnebidrag. Fyttirakkern for en arroganse! Jeg blir kvalm av deg. Du mener at alle menn som tar selvmord bare er ustabile tullinger? Det er nettopp sånne holdninger som dine som gjør at de tar selvmord.Ingen tar dem seriøst. Kvinner tar like mange "misslykkede" forsøk og får hjelp. Menn får ikke hjelp, skjønner du det? Jeg tror ikke du skjønner hva dette innebærer. Det er som om en kvinne skal komme bort til deg å si at fra nå av må du betale barnebidrag. Tenk på barnet. Sånn er det å få et uønsket barn. Det føles ikke som ditt bare fordi det har din dna merkning. Det er som om du skal tvinges gjennom et svangerskap fordi mannen din vil ha barnet og så etterpå forteller deg at du nå skal bli en lønnsslave for det. Hvordan hadde det føltes? Og du vil jo i tillegg knytte følelser til det gjennom gravidideten uansett hvor uønsket det er, så du kan rett og slett se på det som om venninna di blir gravid og krever at du stiller opp for det og er like ansvarlig for det.Ja han pulte henne kanskje, men det sier ingenting om hvordan han ser på de uønskede barnet. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #456 Del Skrevet 13. november 2012 En er ikke psykis syk før uønsket far skap, en blir det etterpå. I løpet av en 1-2 årsperiode etter fødsel så har jeg sett de som sliter ordentlig pga.dette. De fungerer ikke på jobb og ellers i samfunnet. Hvor stor andel dette er vet jeg ikke noe om. Det er gjerne de snilleste gutta som sliter mest. Ja noen har tatt livet sitt. Det er mange som har tatt livet sitt. Men hvor mange som har tatt sitt liv utelukkende pga uønsket farskap er det nok ingen som vet så fremst ikke avdøde la igjen et selvmordsbrev. For noen var det kanskje dråpen som fikk det til å flyte over men jeg tenker at de nok slet med ting fra før. De snilleste gutta ville mannet seg opp og gjort det beste ut av en i utgangspunktet lei situasjon. Det ironiske er at alt dette kunne vært unngått om folk (kvinner og menn) hadde tatt ansvar for sitt eget seksualliv. Anonym poster: 4a2d9c5760b4831e6d0fabe3be3d9498 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #457 Del Skrevet 13. november 2012 Umodene, og dumme menn med andre ord. Hvis de ikke ønsket seg barn så skulle de tatt ansvar for å beskytte seg selv eller valgt å avstå fra sex. De snilleste guttene sliter ikke mest, de snilleste guttene stiller opp for barna sine. Hvis noen velger å ta livet sitt, så ja....? Deres valg. Du kan ikke legge det ansvaret i hendene på noen andre. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Ja de snille guttene stiller opp for de slemme jentene ja. Det betyr at en mann må være snill for å få sympati, mens en kvinner får sympati uansett og viljen sin uansett hordan hun er som person. Du kan hylle de snille guttene så mye du vil, men du er sel ikke verdig den hyllesten så egoistisk som du uttaler deg så la oss håpe du ikke ender opp med en for det fortjener du ikke. Du er like egoistisk som de gutta du kaller umodne her. Så da er vi i samme båt, deal with it. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. november 2012 #458 Del Skrevet 13. november 2012 Fyttirakkern for en arroganse! Jeg blir kvalm av deg. Du mener at alle menn som tar selvmord bare er ustabile tullinger? Det er nettopp sånne holdninger som dine som gjør at de tar selvmord.Ingen tar dem seriøst. Kvinner tar like mange "misslykkede" forsøk og får hjelp. Menn får ikke hjelp, skjønner du det? Jeg tror ikke du skjønner hva dette innebærer. Rull inn da! Det er faktisk fler menn enn kvinner som forsøker å ta livet sitt og at det psykiske helsevernet i Norge er dritt er helt klart, men det er ikke bedre for kvinner enn menn. Det er i allefall sikkert. Og ærlig talt: Jeg skal ta livet mitt fordi jeg ikke kunne bruke kondom...? Det må jo ligge mer bak en sånn historie? Det er som om en kvinne skal komme bort til deg å si at fra nå av må du betale barnebidrag. Tenk på barnet. Sånn er det å få et uønsket barn. Det føles ikke som ditt bare fordi det har din dna merkning. Jeg hadde ikke pult henne - der har du forskjellen. Bruk kondom så slipper du hele problemstillingen. Det er det det handler om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 13. november 2012 #459 Del Skrevet 13. november 2012 Virkeligheten er at kvinner blir gravide fra naturens side. Virkeligheten er IKKE barnebidrag fra naturens side. Vel, det er mye i dette samfunnet som ikke er fra "naturens" side, men som er et resultat at man har fått fra å leve i huler til å bo i et sivilisertsamfunn. Medisinsk abort skjer ikke "naturlig", heller ikke prevansjon er noe som kommer fra naturens side, det er menneskeskapt. Ser dere forskjellen? Barnebidrag og andre farskapsordninger i favør mor er ikke fra naturenes side. Det er politiske partier som har presset fram farskaps (faenskaps) ordninger for mor. Nei, det er i favør til barnet, som er fra naturens side 50% mors og 50% fars. Så agrumentet om at far må passe snoppen og ikke putte den i hullet til mor slik det blir barn kan ikke brukes her. Eh, jo, fordi far vet at det kan bli barn utav et hvert samleie og om han ikke ønsker barn bør han ta ansvar selv og ikke skyve alt ansvar over på den andre parten. Det hele er ren politikk, noe annet er ikke å komme fra. På 1960 tallet var samfunnet annerledes og da var det ikke de samme sosiale ordninger som i dag og heller ikke muligheter til abort. Det var like urettferdig for den som ble lurt i "musefella" som nå.Den gangen var det heller ikke prevensjon så vanlig og tilgjengelig som i dag. Når det nå er så tilgjengelig er det unødvendig med barnebidrag.Det er også unødvendig å ikke bruke det. Nå er det ikke vanlig å bruke kondom i er kjæresteforhold når en har snakket om dette. De som påstår noe annet vet ikke virkeligheten. Det er ikke unødvendig med barnebidrag selv om prevansjon er lettere tilgjengelig nå enn før, barnet er fortsatt like mye farens som morens. Det med kondom er kanskje ikke vanlig i kjærlighetsforhold, men vi leser titt og ofte om menn som er lynendes forbanna fordi ONS deres førte til graviditet fordi de ikke gadd å bruke kondom eller fordi dama sa hun gikk på piller. For det første så kjenner de ikke en dame etter noen timer på byen, de aner ikke noe om hvordan p-pillebruken er, om hun er slurvete eller noe lignendes, eller om hun i det hele tatt vet at om hun spyr dagen derpå så bør hun ta angrepille i tillegg. Hvis de ikke vil ha barn med sin ONS så bør de ta sine forhåndsregler. Dessuten aner de ikke om hun har kjønnsykdommer, noe som p-piller ikke beskytter mot. Et kjæretepar har kanskje avtalt på forhånd at jenta skal bruke p-piller eller annen prevansjon, men at hvis det skjer et uhell så er det ikke verdens undergang å beholde barnet, selv om det kanskje ikke var planlagt. At noen IKKE vil ta abort er deres valg. De må da ta konsekvensen av det og ikke skyve den over på andre. Jeg kunne tenke meg at mannen ble pålagt å betale halve aborten eller etter inntektsandel i stedet for barnebidrag. Det er mye mer reelt enn barnebidrag. Han er da faktisk med og ordner opp etter seg for noe som er uønsket. Mannen er IKKE med og ordner opp ved å bli pålagt barnebidrag for uønsket farskap.Det er politisk straff som er helt urimelig. Det er ikke gjort noe straffbart og da og pålegge noen noe slik er helt urimelig. Nei, det er ikke gjort noe som er straffbart, men barnebidrag er heller ikke MENT for å straffe noen. Det er igjen et bidrag som skal være i favør til barnet. Du har tydeligvis liten forståelse for hvor stort inngrep en abort er, du fremstiller det som om det var prevansjon, det er det ikke, for veldig mange er det veldig tøft følelsesmessig å gjennomgå en abort, spesielt om de føler seg tvunget. For det andre er det smertefullt. Vil kvinne beholde barnet skal hun selvfølgelig få gjøre dette. Forskjellen er at det ikke er noen mann som er far og hun må klare alt selv. Dette er en selvfølge da hun velger dette helt selv. Det skal betales ute barnetrygd og annet etter de vanlige regler som gjelder. Det trenger ikke være forskjeller her. Men skal barnet straffes fordi mor beholdt det selv om far ikke ville? I et slikt tilfelle synes jeg det er best å ta hensyn til den helt uskyldige part. Det eneste en far må stille opp med er barnebidrag, slik at barnet kan få en mer tryggere oppvekst og slik at far i det minste har bidratt med NOE. Jeg syns du fremstiller mannfolk som uvitne sexmaskiner som tror de er fritatt for ALT ansvar i forhold til sex, fordi det er kvinnens kropp. Jeg tror de fleste oppegående menn vet at å pule rundt uten kondom kan få konsekvenser, og at abort for mange ikke er noe alternativ pga at det ikke er noe pravansjon, men et inngrep som er psykisk og fysisk belastendes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #460 Del Skrevet 13. november 2012 Fyttirakkern for en arroganse! Jeg blir kvalm av deg. Du mener at alle menn som tar selvmord bare er ustabile tullinger? Det er nettopp sånne holdninger som dine som gjør at de tar selvmord.Ingen tar dem seriøst. Kvinner tar like mange "misslykkede" forsøk og får hjelp. Menn får ikke hjelp, skjønner du det? Jeg tror ikke du skjønner hva dette innebærer. Det er som om en kvinne skal komme bort til deg å si at fra nå av må du betale barnebidrag. Tenk på barnet. Sånn er det å få et uønsket barn. Det føles ikke som ditt bare fordi det har din dna merkning. Det er som om du skal tvinges gjennom et svangerskap fordi mannen din vil ha barnet og så etterpå forteller deg at du nå skal bli en lønnsslave for det. Hvordan hadde det føltes? Og du vil jo i tillegg knytte følelser til det gjennom gravidideten uansett hvor uønsket det er, så du kan rett og slett se på det som om venninna di blir gravid og krever at du stiller opp for det og er like ansvarlig for det.Ja han pulte henne kanskje, men det sier ingenting om hvordan han ser på de uønskede barnet. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Som sagt: Kvinner er en mor den dagen hun er gravid, en mann er far fra den dagen barnet er født. Eksemplet ditt blir dermed helt feil. Kvinner har hormoner som jobber under en graviditet for skape en tilknytning til barnet, og for at det skal overleve. Denne tilknytningen starter allerede i graviditeten. Dette barnet har to foreldre, men siden biologien har satt det opp sånn at det er kvinner som går gravide. Det er kvinner som må lide med fødselskader, i tilegg. Et alenemor må betale for: Mat, vogn, alle klær, alle leker etc. Ja de snille guttene stiller opp for de slemme jentene ja. Det betyr at en mann må være snill for å få sympati, mens en kvinner får sympati uansett og viljen sin uansett hordan hun er som person. Du kan hylle de snille guttene så mye du vil, men du er sel ikke verdig den hyllesten så egoistisk som du uttaler deg så la oss håpe du ikke ender opp med en for det fortjener du ikke. Du er like egoistisk som de gutta du kaller umodne her. Så da er vi i samme båt, deal with it. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Ja. Den som tar selvmord kan ikke legge det i armene på en annen. Det er vedkommende sitt valg, og kun vedkommende sitt valg å avslutte sitt eget liv. Alle er nødt til å ta ansvar for sitt eget liv, og hva man har gjort. Om du har en one-night-stand så bruker du kondom! Ikke bare for å beskytte mot graviditet, men for å kunne beskytte mot kjønnssykdommer. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg