Gå til innhold

Hvilken julepynt gleder du deg mest til å ta frem?

Lunalu

Anbefalte innlegg

Gjest øyenstikker

Gleder meg stort til å henge opp adventstjerna hvert år.

Når det gjelder julepynt, gleder jeg meg mest til å pynte juletreet med små rammer som jeg har med bilder av familiehendelser som betyr mye for oss i:-)

Så har jeg noen glass engler og englevinger som jeg syns er utrolig vakre i sin enkelhet

Kjenner jeg gleder meg til jul<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig synes jeg det er utrolig kjedelig å ta frem all julepynten, så jeg gidder ikke i år. Hadde nok vært kosligere om jeg bodde et sted med bedre plass, nå føles det bare rotete med pynt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg mest til å finne fram en klokkestreng oldemor hadde hengende på kjøkkenet sitt.

Også til å ta fram julekrybba fra Hadelamnd Glassverk - elsker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventstjerna, en julestjerne på bordet. Og så RØKELSEN! Det setter en i stemning så mye at før en vet ordet av det er resten av pynten fremme også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller viktigste er nok de røde gardinene. Blir så lunt og koselig da. Julestjerne med lys i alle vinduer og julesengetøy! Litt grønnsåpeduft fra det nyvaska huset og litt appelsinskall på ovnen, så er jula i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være det barna har laget, en nøtteskål i stein, lys og appelsin-julekalender.

Pynter ikke mye til jul, det får holde at det er rent, men kan lage rødt mot rødt av nips sammen med en nisse eller et fruktfat osv, da blir det koselig i heimen.

Hvis jeg gidder, når jeg var småbarnsmamma og barna var hos pappaen sin, pyntet jeg andre juledag. Joda, men det fungerte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par glasskuler til å henge på juletre (husker ikke hvor de kommer fra), og den ene har snømann inni seg og den andre har rådyr, de er utrolig fine!

Klarer jeg heller ikke uten den ene adventsstjernen min, det er en stående sort svær stjerne med små stjernehull i :hjerte: :hjerte: :hjerte: Love it!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Gleder meg til å henge opp det gamle adventsstjernen vår, som jeg har fått med meg fra barndomshjemmet. Det er det første som kommer opp 1. desember. Har også en rødrutetet duk som jeg gleder meg til å legge på kjøkkenbordet som aldri har duk ellers i året. Dorullnissene jeg lagt som barn nekter mamma å dele, så de får jeg nøye meg med å le av når jeg er hjemme på julebesøk :fnise:

Forøvrig syns jeg det er veldig koselig å telle adventsstjerner i vinduer jeg passerer på vei til jobb i morgenmørket i desember. Deilig med noe som får en til å løfte blikket fra regnvåt asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All julepynt, lys og adventstjerner og fjas har jeg kjøpt de siste årene, og det betyr ikke det skvatt for meg, annet enn å bidra til å gjøre kåken litt mer julete.

Men en skakk toppstjerne klippet ut av papp, omsnurret med sånn der glittergirlander, den må jeg ha. Den laget jeg for snart ti år siden, når jeg satt med mer eller mindre to tomme hender i en tom leilighet i en fremmed by, innesnødd omtrent uten møbler og hvitevarer. Men jeg hadde vært ute i skogen og hugget et juletre, og det var faenmeg sexy. Det var ikke som kjøpetrær, men rakk nesten til taket, og var tettvokst, estetisk perfekt og tok et digert jafs av stua. Jul skulle det faenmeg bli, så jeg laget klippe-og-limepynt og lenker ettersom best jeg husket fra barneskolen, og kjøpte noen remser girlandere til en tier eller så for stykket på nille. Og da måtte jeg jo ha toppstjerne.

Egentlig er jeg ikke begeistret for å drepe et helt tre, for å dra det i hus fordi folk har overdrevet den eviggrønne kvisten som hørte jula til i fordums tid, slik at de snart må dra inn halve skogen, for å imponere naboen. Men akkurat det året - da var julestemning og juletre noe jeg virkelig trengte for å beholde sans og samling. Så toppstjerna vil følge meg inn i fremtiden, selv om den ser pjusk og fattigslig ut. For ingen gullforgylt messingstjerne med LED-lys kan skape den samme julestemningen i meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har myyyeee julepynt, og klarer aldri å følge intensjonen min om "å ikke kjøpe noe nytt i år". Har feks helt dilla på pepperkakeformer og har over 100 former.... Veeeldiiig praktisk. Har mye jeg gleder meg til å ta fram: juletrefugler fordi de minner om farmora mi som alltid hadde slike på treet sitt, mange gamle kakebokser, ting ungene har laget på skole/i barnehage, en stor rød lykt til å ha på trappa, noen juletrekurver flettet av tøy, gullfarget blomsterpotte som er nydelig til rød julestjerne osv. Å, kjenner julestemninga blafre innom bare ved tanken! Og røkelse, mmm.

Haha, jeg har også massevis av pepperkakeformer! I fjor knøt jeg dem i røde silkebånd og dekorerte med dem, det ble ufattelig kult! Har noen sånne "pinner i stor vase" fra Ikea, knøt dem opp i den! Høres rart ut kanskje, men det er en ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, jeg har også massevis av pepperkakeformer! I fjor knøt jeg dem i røde silkebånd og dekorerte med dem, det ble ufattelig kult! :)

He he, jeg har også massevis av pepperkakeformer - og da jeg var på Ikea i forrige uke kjøpte jeg meg et nytt sett.... Og det bare fordi jeg synes snøfnugget var så utrolig fint!

God idè å henge dem opp i røde silkebånd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to håndmalte telysestaker fra Hadeland Glass som jeg elsker. De fikk jeg av min avdøde farmor. De er stas å ta frem hvert år! Ellers er juletreet høydepunktet for meg, og det kommer opp første desember ;) Ellers liker jeg å fylle huset med rødt. Røde duker, løpere, sengetøy, puter i sofaen og håndklær på badene. Pepperkakedeigen lages en av de første dagene i desember, så fryser jeg halve og baker resten. Lager noen store hjerter som pyntes og dekoreres med. Så kan jeg bake ut resten midtveis i desember når alle de andre er spist :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...