Lunalu Skrevet 8. november 2012 #1 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg har ganske mye julepynt, og hvert år blir jeg fristet til å kjøpe mer... men noe pynt betyr litt mer enn annen - det blir liksom ikke ordentlig jul uten. Denne julepynten MÅ jeg ha: En gull adventsstjerne En nisse som en venninne har sydd - både kropp og detaljrike klær Gamle juletrekuler etter mine besteforeldre Salt og pepperbøsser av et koselig nissepar Har du noen julepynt som bare MÅ frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosadotten Skrevet 8. november 2012 #2 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg tar frem alt jeg finner, ahahah x) Men en adventsstjerne er det alltid noe ekstra spesielt med.. Også synes jeg det er morsomt å finne frem skikkelig grusomme "nisser" og alt mulig jeg og resten av familien har laget når vi var små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 8. november 2012 #3 Del Skrevet 8. november 2012 Adventsstaken og adventsstjernen samt utebelysningen på treet mitt. Det er det jeg gleder meg mest til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badeand Skrevet 9. november 2012 #4 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg gleder meg egentlig til alt sammen Men kanskje mest adventsstjernen til vinduet (det er såå koselig å ha på når det er mørkt på morgenen), og en liten lilla glassengel jeg har fått av kjæresten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiil Skrevet 9. november 2012 #5 Del Skrevet 9. november 2012 Mamma har en godtskål som er formet som en sko med en nisse på, ellers har jeg også en jule Minnie og en jule Mikke figur som jeg er veldig glad i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. november 2012 #6 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg bruker lite julepynt, men syns det er koselig med lyshjertet i vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 9. november 2012 #7 Del Skrevet 9. november 2012 En ganske stor tøynisse som pleier å sitte i en av stolene eller sofaen, pluss julekrybben. Det er ikke ordentlig jul før disse er kommet på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bell Skrevet 9. november 2012 #8 Del Skrevet 9. november 2012 Adventstjerna er magisk! Jeg har denne her fra kremmerhuset, bare at glasset er rødt. http://www.google.no/imgres?q=adventsstjerne+kremmerhuset&um=1&hl=no&sa=N&biw=1366&bih=706&tbm=isch&tbnid=2JvV6wEi_dDwgM:&imgrefurl=http://skredeinterior.blogg.no/1260914171_adventstjerne.html&docid=HbWyBiT9tJM-3M&itg=1&imgurl=http://bloggfiler.no/skredeinterior.blogg.no/images/604499-9-1260914005890.jpg&w=600&h=400&ei=FAmdUKzXFc_V4QSqsIHABg&zoom=1&iact=hc&vpx=1067&vpy=360&dur=111&hovh=183&hovw=275&tx=162&ty=114&sig=101131324338505576169&page=2&tbnh=129&tbnw=183&start=29&ndsp=36&ved=1t:429,r:22,s:20,i:198 Den er nydelig <3 Ellers betyr julekrukkene til konfekt og kakeboksene også veldig jul for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Notisblokk Skrevet 9. november 2012 #9 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg må ha frem den store nissen jeg vant da jeg var liten! (første og siste gang jeg har vunnet noe). Jeg må også ha frem pakkekalendervegghenget som min mor har laget, adventslys i vinduet og en rød duk på bordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Pumps Skrevet 9. november 2012 #10 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg gleder meg først og fremt til å pynte til jul både inne, og til å henge opp krans på døra og sette lys i det ene treet i hagen. Den julepynten jeg er mest redd om og får en spesiell følelse av å ta frem er noen glassklokker til å ha i juletreet. De er ca 100 år gamle og har tilhørt oldeforeldrene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ancca Skrevet 9. november 2012 #11 Del Skrevet 9. november 2012 Et rødt "julehus" med elektrisk lys som jeg kjøpte for noen år siden. Er så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akuline Skrevet 10. november 2012 #12 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg pynter bare med blomster og juletre. Når julestjernene og amaryllisene er kommet i hus er det stas. Men det er juletreet som virkelig er julestemningutløser nr 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2012 #13 Del Skrevet 10. november 2012 Pynter lite til jul, men gleder meg til å bytte gardiner, få frem de røde lysene, sette frem stjernelysestaken (elektrisk) og henge opp en glasskule med lys i, samt enten lage eller kjøpe en krans som skal henge på veggen ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 10. november 2012 #14 Del Skrevet 10. november 2012 Egentlig ikke noe som må fram hos meg, men hos mamma og pappa er det en flaskeåpner-nisse. Den har et hode som sitter på en spiral-hals, og flaskeåpneren er en gitar som er festet med magnet til magen. Den har levd i maaaange år, og er et fast inventar på bordet hvert år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 10. november 2012 #15 Del Skrevet 10. november 2012 I år gleder jeg meg mest til å sette opp julekrybba vi fikk til bryllupet. Den er så fantastisk vakker Den mangler stall da, men får finne på noe lurt Ellers er det julepynten med lys i som er viktigst for meg å få opp, f.eks. stjerner og staker i vinduene, er de som skaper mest stemning syns jeg Og røde sløyfer på gardinene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 10. november 2012 #16 Del Skrevet 10. november 2012 Adventsstjernen! Er så utrolig koselig med det ekstra lyset. Ellers gleder jeg meg til alle nissene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 10. november 2012 #17 Del Skrevet 10. november 2012 Har myyyeee julepynt, og klarer aldri å følge intensjonen min om "å ikke kjøpe noe nytt i år". Har feks helt dilla på pepperkakeformer og har over 100 former.... Veeeldiiig praktisk. Har mye jeg gleder meg til å ta fram: juletrefugler fordi de minner om farmora mi som alltid hadde slike på treet sitt, mange gamle kakebokser, ting ungene har laget på skole/i barnehage, en stor rød lykt til å ha på trappa, noen juletrekurver flettet av tøy, gullfarget blomsterpotte som er nydelig til rød julestjerne osv. Å, kjenner julestemninga blafre innom bare ved tanken! Og røkelse, mmm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 11. november 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 11. november 2012 Har myyyeee julepynt, og klarer aldri å følge intensjonen min om "å ikke kjøpe noe nytt i år". Sånn har jeg det også. Det finnes så alt alt for mye vakker julepynt...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. november 2012 #19 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Adventstjerna er magisk! Jeg har denne her fra kremmerhuset, bare at glasset er rødt. Den er nydelig <3 Den har jeg også, elsker den de andre adventslysene også, vi har i flere vinduer, bl.a. Et hjerte og en kule som jeg gleder meg til å se igjen. Av julepynt så har jeg de siste årene fått en figur fra Willeroy&boch av pappa i desember hvert år, og disse setter eg ekstra stor pris på å kunne sette fram Endret 11. november 2012 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 11. november 2012 #20 Del Skrevet 11. november 2012 Det er noe helt spesielt med å henge opp adventstjerna og julegardiner i kjøkkenvinduet Det gir så fin en stemning og man vet at NÅ nærmer jula seg Og så har jeg en nisse som jeg fikk av en venn som døde i fjor , DEN betyr mye for meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå