Leo Skrevet 31. mai 2002 #1 Del Skrevet 31. mai 2002 I forbindelse med fotball-VM har det vært en del oppslag i media vedr. at koreanerne slakter og spiser hunder. Selv kunne jeg ikke tenke meg å spise hundekjøtt, men synes det er helt greit at andre gjør det. Synes selvfølgelig ikke at det er greit at hundene får dårlig behandling før de slaktes, men vi bør kanskje sørge for å behandle våre egne slaktedyr på en ordentlig måte før vi roper så høyt om hva andre gjør. Hadde vært spennende å høre hva andre mener om dette. Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 31. mai 2002 #2 Del Skrevet 31. mai 2002 Web -siden til Dyrebeskyttelsen, dagens oppslag: "I Sør-Korea blir 2 millioner hunder elektrisk avlivet, hengt, druknet, kvalt eller klubbet i hjel hvert år for bruk til menneskemat. Like mange hunder er kjæledyr, men like fullt er hund på menyen akseptert - dog i mindre grad enn tidligere." "Jo lengre det holdes i live, jo mer skrekkslagent blir det, og desto bedre bedre blir kvaliteten på kjøttet." Sier en av dem. Nei, Leo , jeg synes ikke det er greit at de spiser hunder og tar sterkt avstand fra denne dyremishandlingen. Når du synes det er greit at de spiser hunder så godtar du også at de tar livet deres på denne måten. http://www.dyrebeskyttelsen.no/ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg støtter ikke mishandling av noen slags levende vesener (Men spiser likevel "maskinoppdrettet" kylling hmmmm...) og synes selvfølgelig ikke at det er greit at hundene mishandles før og under slaktingen. Det jeg vil frem til er at det prinsippet må være helt greit å spise hundekjøtt. Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 31. mai 2002 #4 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg synes det er helt greit at andre spiser hundekjøtt, men vil ikke smake det selv. Selvsagt må dyrene avlives på en human måte, slik vi gjør med våre slaktedyr i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 31. mai 2002 #5 Del Skrevet 31. mai 2002 Det er avlivningsmetodene som er problemet - ikke det at det er hundekjøtt. Hadde aldri spist hundekjøtt selv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 31. mai 2002 #6 Del Skrevet 31. mai 2002 Gurimalla du sier; "jeg har aldri spist hundekjøtt selv" Mitt spørsmål til deg: Kunne du tenkt deg det da??1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-05-31 14:35 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 31. mai 2002 #7 Del Skrevet 31. mai 2002 Skjønner ærlig talt ikke hva dere hyler etter jeg!!! Regner med at dere alle spiser fisk??? Synes dere at måten fisk blir "avlivet" på er så mye mer human enn det dere skriver her??? Er det liksom mer humant å bli dratt opp av sjøen med en krok i kjeven for så å bli liggende å sprelle og bli langsomt kvalt eller å få strupen skåret over????? Er det mer humant å bli fanget og viklet inn i et svært garn, bli dratt opp og dumpet i en container for deretter å dø en langsom kvelningsdød???? Hva med storfe??? Er avlivningsmetodene så mye mer humane der??? Etter det jeg vet så foregår det litt av hvert der også. Kan noen forklare meg forskjellen??? Personlig så er jeg vegetarianer, og kommer overhodet aldri til å konvertere over til den andre siden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 31. mai 2002 #8 Del Skrevet 31. mai 2002 Nei, jeg ville ikke ha spist hund uansett slaktemåte, for meg er hund kjæledyr. Jeg er ikke vegetarianer, men spiser lite kjøtt. Prinsippet om å tilføre dyret mest mulig smerte for å få det møreste kjøttet er direkte forkastelig. Jeg kan i prinsippet ikke se at det er noe værre at de spiser hund på andre siden av jorden enn at vi spiser svin her i Norge. Groteske avlivningsmetoder skal man unngå uansett hvilket dyr det er snakk om. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. mai 2002 #9 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg har aldri, og kommer nok 90% sikkert til aldri å spise hundekjøtt uansett hvordan det er blitt slaktet! Dette kun pga mine egne følelser over å spise "noe jeg er glad i" tror jeg. spise kjæledyr blir for meg heeeelt feil. MEN, at andre tenker og mener annerledes, plager ikke meg ihvertfall. Om andre synes det er helt ok å spise hund, ja så skal de da bare spise hund for min del! Måten man avliver dyrene på er jeg selvfølgelig enig i at bør gjøres så smertefritt og "humant" som vi så fint kaller det. I mine øyne så er det måten man tillater avliving som bør kritiseres, ikke det at de spises hundekjøtt. (vi spiser jo også hest, lam, etc, som er "kjæledyr" for noen.)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tshi mi se Ting Skrevet 31. mai 2002 #10 Del Skrevet 31. mai 2002 Det kan virke fremmed for oss som utelukkende har hund som kjæledyr. Da skal du vite at det er land som reagerer på at vi kan spise gris og ku. Det virker helt groteskt på de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 31. mai 2002 #11 Del Skrevet 31. mai 2002 Kunne godt spist hund dersom smaken er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 31. mai 2002 #12 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg er helt enig i de som mener det er slaktemetoder og behandling av dyrene som er problemet. Om jeg hadde spist hund vet jeg ikke, men jeg ser ikke bort i fra det om jeg hadde blitt tilbudt det. Det er faktisk slik at i mange land er kjøtt fra dyr vi spiser sett på som urent eller kjøtt fra hellige dyr. Det har nok med tradisjoner og kulturforskjeller å gjøre. mvh 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå