Gå til innhold

Har posten blitt gale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle hente en pakke på butikken nettopp, og de forlangte førerkort eller pass!?? Hva er det som går av dem? Tidligere har det vært nok å bare levere hentelappen, og så fikk jeg pakken. Tilfeldigvis hadde jeg ikke med førerkortet (jeg gikk), og bankkortet mitt har ikke bilde, så da måtte jeg bare gå hjem uten pakke! :(

Jeg forstår ikke hvorfor de tverrsnur nå, de var jo så greie før. Tror jeg skal ta med PASSET, neste gang jeg er prøver å hente pakka, på pur faen!!

Anonym poster: 18780c3e2743033d5ca3381841fdcad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt korrekt av dem å kreve gyldig legitimasjon. Bankkort uten foto er ikke det.

Anonym poster: ba5d9acd794d5a824c1e9d842f5d0a83

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kanskje opplevd at noen stjeler hentelapper i andres postekasser og ville være sikre på at du ikke gjort det. Kanskje så du mistenksom ut?

Anonym poster: 18579f0f430f13f9f32b762f7f580cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyldig legitimasjon er:

bankkort med foto

førerkort

pass

Anonym poster: ba5d9acd794d5a824c1e9d842f5d0a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kanskje opplevd at noen stjeler hentelapper i andres postekasser og ville være sikre på at du ikke gjort det. Kanskje så du mistenksom ut?

Hun så vel i tilfelle mistenkelig ut - det var den ansatte på Posten som var mistenksom ;)

Anyway: Det er korrekt å be om leg, så jeg ser ikek problemet. Vil du heller at de barer leverer den ut til hvem som helst, som kan han snoket til seg hentelappen?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for all del, oppfør deg som en unge, det kommer du så mye lengre med...

Pakken din var sikkert sendt som rekommandert sending. Da må du vise legitimasjon. Det er den som har sendt pakken som bestemmer dette, ikke posten.

Anonym poster: 0ee413baa2adccc403a63d18f01bf336

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ber de om ID hvis sporingsnummeret er skrevet ut fra nett eller notert ned på en lapp. Hvis det er hentenummer på sms eller hentelapp fra postkasse så får vi den uten å vise ID. Det er postkontoret, da.

På MyPack som hentes ut i diverse butikker spør de alltid om ID. Hvis jeg ikke har med meg så må jeg gå derfra med uforrettet sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er på trynet galt å spørre om leg. Av og til gjør de det, av og til. Synes nå bare det er bra, eller vil du at hvem som helst skal kunne hente pakka di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt "Men det er kona mi jo! Dette går ikke, jeg må få lov til å hente kona mine sine pakker!" Da han skulle hente en pakke.

Du skal være glad de ber om bankkort med bilde, for det kan havne i feil hender og da står de ansvarlig for det.

Noen ganger er det lurt å ha med pass, spesielt om det er kredittkort man skal hente.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Rekommanderte pakker må man vise legitimasjon på. Det er ikke noe nytt :) Det er mange typer brev fra offentlige instanser som er rekomanderte. Det er fordi brevet/pakken ikke skal falle i feil hender.

Noen selgere på ebay/etsy/nettbutikker anvender seg også av rekommanderte sendinger, fordi kjøperen må signere på at de har mottatt pakken. Da kan ikke kjøperen klage til selgeren over at de "ikke" har fått pakken og kreve penger igjen. Du vil bli forbauset over hvor mange som benytter seg av "den ble borte i posten få pengene tilbake"-unnskyldningen som faktisk HAR fått pakken..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt "Men det er kona mi jo! Dette går ikke, jeg må få lov til å hente kona mine sine pakker!" Da han skulle hente en pakke.

Du skal være glad de ber om bankkort med bilde, for det kan havne i feil hender og da står de ansvarlig for det.

Noen ganger er det lurt å ha med pass, spesielt om det er kredittkort man skal hente.

Ei venninne av meg jobbet forresten i post-i-butikk. En mann kom innom for å hente en pakke. Han hadde ikke legitimasjon, men sa at legitimasjonen lå oppi pakka. Han var innvandrer, i følge med ei ansatt fra asylmottaket, og hadde visstnok ingen andre former for bildelegitimasjon.

Etter mye frem og tilbake med sjefen osv fikk han åpne pakka for å vise legitimasjon for pakka. :fnise: Sikkert ikke helt etter boka, men dog..

Endret av Chloe-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På MyPack som hentes ut i diverse butikker spør de alltid om ID. Hvis jeg ikke har med meg så må jeg gå derfra med uforrettet sak.

Der er jeg heldig. Kjenner godt han som driver mitt nærmeste mypack utleveringssted, så både jeg og samboer kan hente pakker i alle retninger uten legitimasjon. :lur:

Anonym poster: 1f25056e595efffe69060751d36e228c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg heldig. Kjenner godt han som driver mitt nærmeste mypack utleveringssted, så både jeg og samboer kan hente pakker i alle retninger uten legitimasjon. :lur:

Hva har det med saken å gjøre? Ikke alle er så heldige at de kjenner folk som jobber der man skal hente pakkene sine

Anonym poster: 2d748a06e6ef3c17443491da4bb9043c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det sånn på postkontoret, der får vi hentet pakker om hverandre. Men mitt nærmeste mypack-sted er betjent av fjortiser som ikke kan finne en pakke om det stod om livet. Så derfor er det mer enn greit at de er regelryttere, hvis ikke kunne jeg fint risikert at min pakke blir utlevert til fremmede.

Endret av Zzyzx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentelapper kan faktisk bli stjålet. Det er vel en av årsakene til at posten krever legitimasjon. Evt kan du jo ha med skriftlig tillatelse med legitimasjon (evt kopi av legitimasjon) fra den du skal hente for. Er pakken rekommandert skal man vise legitimasjon uoppfordret uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...