Gå til innhold

Hvorfor er first price produkter så syyyykt billige?

Gjest Marsvinet

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lett som en skulle tro! Ofte står det "vegetabilsk olje" i steden for palmeolje, rapsolje etc, og varer kan jo inneholde det samme i forskjellige mengder. Et produkt med 15% sukker vs et produkt med 40 % sukker for eksempel.

Og det er en kjent sak at dersom det står vegetabilsk olje er det som oftest palmeolje. Det har blitt strengere nå, og da pleier de fleste produsenter med respekt for seg selv å merke med feks rapsolje i tillegg. Elsker firstprice jeg, bare synd med så mye palmeolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

First Price syltetøy er ikke syltetøy. Det er rester som blir igjen etter at saft er produsert og så dytter man de restene i en masse sukker og gele for å skjule smaken og tilsetter litt andre stoffer for å få frem riktig smak. Slik blir billig syltetøy produsert.

Tullprat.

http://160.68.205.231/helse-forbruk-og-livsstil/1.7815239

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er produsert på samme sted er det ikke sikkert de har brukt råvarer av samme kvalitet.

Anonym poster: 5873db4647312193b36cbeec065fa267

Mye mulig, men jeg har ihvertfall ikke kjent nevneverdig forskjell på f.eks kyllingfiléten. Den kommer også fra samme fabrikk som Prior sine produkter. Eneste jeg kan se hva andre har nevnt, at stykkene er litt mer ujevne og ikke så "rette" og pene i kantene som Prior sine. Hvilket jeg ikke bryr meg nevneverdig om.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv drikker jeg konsekvent first price-juice (student ftw!), og spiser stort sett FP-kyllingfilet da jeg synes denne smaker bedre enn Prior sin. Synes stort sett FP er et greit alternativ, prisen er jo bare en fordel. Hvis det hadde vært så elendig som noen vil ha det til hadde det vel ikke vært lovlig solgt i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det fortsatt er snakk om egg, og ikke en magisk ball.

Poenget, som du kanskje skjønte, var at man ikke direkte kan sammenligne vanlige egg mot økologiske egg pga produksjonsmetoden. Når jeg vurderer matvarer vurderer jeg faktisk det etiske aspektet også, ikke bare hva som havner i magen min.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Butikkene trenger minimalt med penger på first price, marginen er nesten null. Men det trekker folk til butikken, som tilfeldigvis bare skal ha noe annet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget, som du kanskje skjønte, var at man ikke direkte kan sammenligne vanlige egg mot økologiske egg pga produksjonsmetoden. Når jeg vurderer matvarer vurderer jeg faktisk det etiske aspektet også, ikke bare hva som havner i magen min.

Slapp av, jeg forstod godt hva du mente. (Andre syntes det var morsomt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet på en fabrikk der vil blant annet pakket kjøttdeig, karbonadedeig, bacon,biff og koteletter. Det var ingen forskjell på disse varene om det var frist price, euro shopper eller annen etikett. Det eneste vi gjorde var å bytte film og etiketter, alle varene var ellers helt identiske uansett hva prisen var ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet på en fabrikk der vil blant annet pakket kjøttdeig, karbonadedeig, bacon,biff og koteletter. Det var ingen forskjell på disse varene om det var frist price, euro shopper eller annen etikett. Det eneste vi gjorde var å bytte film og etiketter, alle varene var ellers helt identiske uansett hva prisen var ;)

Opplevde det samme på en fiskefabrikk jeg jobbet på. Den samme fisken ble brukt i både FirstPrice og dyrere merkevarer. Byttet bare etiketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Gilde sine hemmelige agenter snart har hentet Helen nå. Det var hyggelig så lenge det varte!

Da kan jeg opplyse deg om at jeg aldri har jobbet hos Gilde. Det finnes andre kjøttprodusenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...