Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #1 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg lurer på hvor mye dere jobber, om dere evt jobber mer enn kontrakten deres tilsier, om dere er fornøyd med dette osv. Selv har jeg valgt å redusere til 80% (hos oss er 100%-stilling 37,5 timer i uka) for å ha litt mer tid sammen med barnet vårt. Hadde jeg ikke vært avhengig av pengene, ville jeg nok ikke jobbet mer enn to dager i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. mars 2004 #2 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg jobber 100 % og gjerne litt mer også... Avspaserer time for time så jeg tar meg egentlig fri når jeg har behov for det, men hadde heller ikke jobba så mye om jeg hadde et reeelt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. mars 2004 #3 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg jobber 100%. Har lyst til å trappe ned til f.eks 80% pga et studie jeg har begynt på. Er i et vikariat som varer noen måneder til, etter det håper jeg kanskje på en deltidsjobb eller 80% jobbing. Får se hva som dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manon Skrevet 3. mars 2004 #4 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg jobber 100%, og i tillegg må jeg regne med overtid omtrent hver eneste uke. Vi har ikke overtidsbetalt, og heller ingen form for avspasering... Mengden overtid varierer, noen ganger blir det bare et par timer i uka, andre ganger gjerne 10 timer i uka. Det heter seg at "overtidsbetaling er bakt inn i lønnen", men den er i hvertfall ikke det hos meg per i dag... Men det har jeg tenkt til å gjøre noe med! Men jeg er i alle fall heldig med at jeg liker jobben min, har en variert arbeidsdag - og har stort sett en grei sjef (som har hørt på meg hittil når jeg har bedt om lønnsforhøyelse...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. mars 2004 #5 Del Skrevet 3. mars 2004 Akkurat nå jobber jeg nøyaktig 7,5 time pr dag. Grunnen er at arbeidsgiver ikke utbetalere noen ovetidslønn og at jeg er forløbing ansatt gjennom et vikarbyrå. Jeg jobber gjerne overtid om det er behov, men vil da ha det avklart med arbeidsgiveren, slik at de ikke får utgifter de ikke ønsker. Kan evt. avspasere litt, men ikke mer enn 1 time pr dag. Blir nok mer når/hvis jeg går over på fastlønn. Da kan jeg avspasere mer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 3. mars 2004 #6 Del Skrevet 3. mars 2004 Jobber 100 % (37,5 timersuke). Jobber turnus, dag/kveld/helg med arbeid hver fjerde helg (blir desverre snart endret til hver tredje...), og har lite anledning til å kunne jobbe noe ekstra utover det. En sjelden gang jobber jeg ekstra for å kunne avspasere, ellers er det bare ved beordring (det verste som finnes..) at jeg jobber ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. mars 2004 #7 Del Skrevet 4. mars 2004 Jobber 100% jeg også. 37,5 timers uke, men vi har sommer- og vintertid. Nå om vinteren jobber vi 7:45, om sommeren 7:00 (trenger vel ikke si at jeg gleeeder meg til mai ). Vi stempler, så hvert minutt vi jobber ekstra kommer på flekssaldoen. Ved pålagt overtid får vi betalt for det, har ikke jobbet overtid ennå (er relativt fersk i jobben). Jeg prøver og sitte litt ekstra hver dag slik at jeg har en plusskonto og tære på når behovet for en fridag melder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 4. mars 2004 #8 Del Skrevet 4. mars 2004 Siden nyttår har jeg bare jobbet 100% (38 timer i uka), og det er deilig! Før det har jeg både studert og jobbet på flere forskjellige steder, så de siste årene har jeg hatt mellom 150 og 200% jobb/studier hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. mars 2004 #9 Del Skrevet 4. mars 2004 Jobber 90 % stilling. Overtid tar jeg ut enten i penger eller avspasering. Jobber jeg veldig mye ekstra en mnd tar jeg det ut i lønn, men en time her og en time der avspaseres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #10 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg jobber fulltid (154 timer/mnd) Jeg har timeslønn, og har ekstra betalt for overtid, som det blir en god del av enkelte måneder. "Rekorden" er på 219 timer, og jeg er aldri under 154 timer dersom jeg ikke har tatt ferie den måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 5. mars 2004 #11 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg er ansatt i 100%, men i min verden er det slik at man jobber så mye det er behov for. Det siste året har jeg stort sett hatt normal arbeidstid, og prøvd å følge samme rutiner som sambo, men det siste året av doktorgraden må jeg nok belage meg på å jobbe 10-12 timer pr dag, for i det hele tatt å bli ferdig :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 5. mars 2004 #12 Del Skrevet 5. mars 2004 Akkurat nå har jeg 49% stilling men jobber mye ekstra så det blir nok over 120 %. Har 35,5 timers uke siden det er skift arbeid. (Hjemmesykepleie) Jobber hver 3 helg etter turnus men tar på meg mye ekstra også på helg. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2004 #13 Del Skrevet 5. mars 2004 Går i et 74 % vikariat, men tar en del ekstra (ikke på helg). Jobber 3. hver helg og skift arbeid innen helsevesenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 5. mars 2004 #14 Del Skrevet 5. mars 2004 100 %, 8 - 16 Ganske fleksi, hvis det er noen andre her som kan ta telefonen... Skulle gjerne hatt råd til å jobbe mindre senere, når det kommer bebier og sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 5. mars 2004 #15 Del Skrevet 5. mars 2004 Jobber 100% Det innebærer i min verden alt fra 7,5 til 16 timers dager, og i løpet av året jobber jeg laaaaaaaaaaaangt mer enn kontraktsfestet 37,5 timers uke. Arbeidsdagens lengde varierer veldig. Har jeg mye å gjøre, så jobber jeg til jobben er gjort. I andre perioder er det roligere, og da prioriterer jeg andre ting. Har ikke overtidsbetalt, og heller ikke organisert avspasering. Kan likevel ta en dag fri i ny og ne om det trengs. Har totalt flexi-tid, og ingen bryr seg med om og når jeg er på kontoret, så lenge jobben blir gjort og jeg leverer resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 5. mars 2004 #16 Del Skrevet 5. mars 2004 Har et 100% vikariat, og jobber 35,5 timer i uken. I teorien. I praksis jobber jeg mye mer, og det er mye kveldsjobbing. Etter svangerskapspermisjonen har jeg lyst til å jobbe litt mindre (hvis jeg i det hele tatt får jobb) hvis økonomien tillater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlleyCat Skrevet 5. mars 2004 #17 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg jobber 100 % (37,5 t/uke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 5. mars 2004 #18 Del Skrevet 5. mars 2004 Jobber 100% jeg også. 37,5 timers uke, men vi har sommer- og vintertid. Nå om vinteren jobber vi 7:45, om sommeren 7:00 (trenger vel ikke si at jeg gleeeder meg til mai ). Vi stempler, så hvert minutt vi jobber ekstra kommer på flekssaldoen. Ved pålagt overtid får vi betalt for det, har ikke jobbet overtid ennå (er relativt fersk i jobben). Jeg prøver og sitte litt ekstra hver dag slik at jeg har en plusskonto og tære på når behovet for en fridag melder seg. Som om jeg skulle sagt det selv. Bare at jeg HAR jobbet overtid da, men ikke mer enn 3 kvelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 5. mars 2004 #19 Del Skrevet 5. mars 2004 Har en vikarjobb hvor jeg jobber 100% (en ca 8-16 jobb), og jeg har ikke mulighet til å jobbe overtid. Skulle gjerne jobbet overtid siden jeg kunne trengt pengene og fortsatt ikke har noen barn som jeg må ta vare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 5. mars 2004 #20 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg jobber fast 62,5%, men tar på meg mye ekstravakter. Så det blir som oftes 80-100%. jobber hver 3 helg. Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå