AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #21 Skrevet 7. november 2012 Både og.. en ting som ikke har forandret seg er at de fleste menn ønsker å føle at de jakter. De ønsker å føle at de må jobbe litt for å få en kvinne, eller mer politisk korrekt i 2012 føle at de har vunnet ved å ha henne ved sin side. Jeg har sett at det handler om HVORDAN en kvinner tar kontakt med mannen og hvordan hun får han til å ta kontakt med henne. Hvis en kvinner bare går rett bort til en fyr hun ikke kjenner og sier at hun synes han var hot og ber han ut så vil jeg nok tro at han blir skeptisk. Har de derrimot en samtale eller han legger merke til noe ved henne som er attraktiv (venner som hun ler med, stilling som han finner spennende, en god alenemamma etc) så vil han like det når hun tar initiativ i en samtale på en udesperat og uhøytydelig måte. Det handler om å invitere han med på noe som ikke føles at han allerede har muligheten til å være hennes. At blikjentprosessen skal starte og at de bare skal tilbringe litt tid sammen, enten alene eller sammen med andre, på et museumm, fest, kino, etc. Kvinner må bli flinkere til å ta intiativ og det må menn og. Det verste som kan skje er å få et nei, og hva betyr det egentlig?? Det betyr bare at man har utsortert en potensiell partner i et hav av mange. Det betyr faktisk veldig mye! Jeg har aldri fått et nei, men hadde blitt knust dersom noen hadde avvist men altså.. Anonym poster: fd6afc45c608a0ca6353f4bdbedca6af
Nettinettet Skrevet 7. november 2012 #22 Skrevet 7. november 2012 Det betyr faktisk veldig mye! Jeg har aldri fått et nei, men hadde blitt knust dersom noen hadde avvist men altså.. Anonym poster: fd6afc45c608a0ca6353f4bdbedca6af Da bør du jobbe med selvtilitten din synes jeg. Mennesker som blir knust av å bli avvist en eller flere ganger kan være litt for opphengt i hva andre mener enn det å være seg selv og være stolt av seg selv. jeg sier IKKE at du er sånn, så ikke kast deg over meg med en gang, men dette er noe av det jeg ser er et økende problem når det kommer til single mennesker selvtilitt. Mange prøver å være en person som de tror andre vil at de skal være kontra å være seg selv. Been there done that og havnet bare med feil menn fordi det var de jeg turte snakke til etter at jeg hadde fått avslag fra en jeg så på som bra. Men at han ikke vil ha meg handlet om at jeg ikke hadde den utstrålingen jeg burde ha. En utstråling av at jeg er tilfreds med meg selv. Jeg ser ikke på et avslag som et nederlag eller som at det er noe galt med meg, og jeg synes det er bedre å ta en sjanse og få ett nei enn å gå rundt å sulle og hinte og tilbringe tid med en person som jeg ikke helt vet om vil ha meg..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #23 Skrevet 7. november 2012 For min del så har jeg fått så mye inn med teskje fra overalt at hvis en mann er interessert så tar han kontakt/initiativ/så vet du det. Logikken da blir jo at hvis han ikke lar høre fra seg så er han ikke interessert. Ergo det er ikke noe vits å prøve seg. Anonym poster: 3387fd77813a377656527952bbf2c355
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #24 Skrevet 7. november 2012 Dersom mannen faktisk liker dama synes han vel det er hyggelig om hun tar initiativ..? jeg har hatt kamerater som har vært interessert i meg, som langtfra ble skremt av at jeg inviterte dem på ting. Og jeg merker at han jeg har datet et par måneder bare blir glad når jeg inviterer og tar kontakt, og viser at jeg liker ham. Samtidig er nok ikke jeg noen særlig pågående dame, bretter ikke ut følelsene mine med en gang og har et ganske tilbaketrukket kroppsspråk, så kanskje de føler de jakter på meg likevel Men sånn uansett, så har jeg ikke mer erfaring med å bli avvist etter å ha tatt kontakt selv, enn ved å la være å ta kontakt. Anonym poster: 43246aea67bacf99333d88d7e9371bb9
Nettinettet Skrevet 7. november 2012 #25 Skrevet 7. november 2012 For min del så har jeg fått så mye inn med teskje fra overalt at hvis en mann er interessert så tar han kontakt/initiativ/så vet du det. Logikken da blir jo at hvis han ikke lar høre fra seg så er han ikke interessert. Ergo det er ikke noe vits å prøve seg. Anonym poster: 3387fd77813a377656527952bbf2c355 Jeg har også vært av de som har tenkt på den måten tidligere, men har etter mye forskning på tema (samtaler, foredrag, kurs, erfaringer) innsett at det handler om selvtilitt og selvbildet. Kvinner tør ikke bli avvist, eller er redd for at de bare får ja på en date fordi de tok kontakt. At han altså aldri ville tatt kontakt hvis ikke hun hadde tatt kontakt. Menn avgjør ikke om en kvinne er perfekt for han når han ser henne for første gang. Det skjer etter noen dater når han ser om hun er en han kan være stolt over. Hvis du tar kontakt med en mann som takker ja fordi han ikke har noe bedre å gjøre, så kan han når han blir kjent med deg finne ut at du er den beste kvinnen i verden. Vi må slutte å skylde på mennene når det ikke klaffer og bare akseptere at vi ikke alltid kan finne den rette på første andre eller femte date.
Hapa Skrevet 8. november 2012 #26 Skrevet 8. november 2012 Jeg har også vært av de som har tenkt på den måten tidligere, men har etter mye forskning på tema (samtaler, foredrag, kurs, erfaringer) innsett at det handler om selvtilitt og selvbildet. Kvinner tør ikke bli avvist, eller er redd for at de bare får ja på en date fordi de tok kontakt. At han altså aldri ville tatt kontakt hvis ikke hun hadde tatt kontakt. Menn avgjør ikke om en kvinne er perfekt for han når han ser henne for første gang. Det skjer etter noen dater når han ser om hun er en han kan være stolt over. Hvis du tar kontakt med en mann som takker ja fordi han ikke har noe bedre å gjøre, så kan han når han blir kjent med deg finne ut at du er den beste kvinnen i verden. Vi må slutte å skylde på mennene når det ikke klaffer og bare akseptere at vi ikke alltid kan finne den rette på første andre eller femte date. Amen!!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #27 Skrevet 8. november 2012 Når en mann vet hun er interessert og han blir også nyskjerrig på henne. Hvorfor klarer ikke han å ta initiativ da? og hun prøver å få kontakt og oppmerksomhet.... Anonym poster: b16b0be7294026fe75d98f759d6b5f45
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #29 Skrevet 8. november 2012 Hvorfor tar ikke hun kontakt da? Hun gjør det... Anonym poster: b16b0be7294026fe75d98f759d6b5f45
Lillejenten Skrevet 8. november 2012 #30 Skrevet 8. november 2012 Jeg spør ikke fordi jeg er redd for at han skal si ja for å være høflig, og kjede seg på daten. Men dette tenker kanskje gutter også?
Hapa Skrevet 8. november 2012 #31 Skrevet 8. november 2012 Hun gjør det... Anonym poster: b16b0be7294026fe75d98f759d6b5f45 Så hva er problemet da?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #32 Skrevet 8. november 2012 Så hva er problemet da? ja, si det, du er jo "mann". Kanskje du hadde noen teorier på hva problemet er. Anonym poster: b16b0be7294026fe75d98f759d6b5f45
Hapa Skrevet 8. november 2012 #33 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg spør ikke fordi jeg er redd for at han skal si ja for å være høflig, og kjede seg på daten. Men dette tenker kanskje gutter også? Jeg tror alle, menn og kvinner, må slutte å tenke så mye når det gjelder dette. Jeg tror de aller fleste er ærlige når de svarer på spørsmål om date. Har h*n lyst svarer h*n ja, har h*n ikke lyst svarer h*n nei. Får man ja er det flott!! Får man nei er ikke det verdens undergang... Endret 8. november 2012 av Hapa 1
224 Skrevet 8. november 2012 #34 Skrevet 8. november 2012 Eg kan ikkje i min villaste fantasi forstå kvifor det skullle vere negativt at ei jente/dame tok kontakt.... 1
Hapa Skrevet 8. november 2012 #35 Skrevet 8. november 2012 Eg kan ikkje i min villaste fantasi forstå kvifor det skullle vere negativt at ei jente/dame tok kontakt.... Ikke jeg heller... Men er nok noen kvinner som er veldig nervøse for å ta initiativ, da blir det lett å gjemme seg bak utdaterte kjønnsroller... 1
PanLi Skrevet 9. november 2012 #36 Skrevet 9. november 2012 Det for jenter å ta initiativ kan være både og. Jeg tar gjerne initiativ er jeg interessert, men jeg venter som regel på tilbakemelding på hvordan initiativet blir mottatt før jeg går noe videre. Dvs. jeg forsøker å legge opp til at det skal være en slags gjensidighet i det, og er det ikke det - så går jeg ikke videre. Med de fleste jeg har fortsatt å ha kontakt med på en eller annen måte, så har det som regel blitt byttet på hvem som har tatt initiativ...Både til kontakt, samtaler, meldinger, aktiviteter etc. Jeg går etter, men jeg går litt fra, også...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #37 Skrevet 9. november 2012 Tradisjoner henger fortsatt igjen. Pågående, løse, skamfrie skjøger vil ingen menn ha. De går for de ærbare, hjelpesløse kvinnene som sitter pent og pyntelig og venter på at prins charming skal komme og gjøre dem lykkelige. Dessuten har jo menn sine machobehov for å jakte og nedlegge kvinner å ta hensyn til? ;D Alvorlig talt dog, en mann som ikke takler at jeg som kvinne tar initiativ er en mann med såpass anstrengt forhold til kjønn, sjekking og seg selv at vi neppe er kompatible uansett. Og da er det helt greit å finne ut av dette på et tidlig stadie. Jeg har selv ofte tatt initiativet når det gjelder menn, og har til nå ikke opplevd noe traumatisk eller negativt. Det verste som skjer er at man blir avvist, noe man som voksen person bør tåle. Ofte har det imidlertid gått meget bra! Anonym poster: 76ff6b5c544ef31d4ad474cec2cdfb83
pressplay Skrevet 9. november 2012 #38 Skrevet 9. november 2012 Både og.. en ting som ikke har forandret seg er at de fleste menn ønsker å føle at de jakter. De ønsker å føle at de må jobbe litt for å få en kvinne, eller mer politisk korrekt i 2012 føle at de har vunnet ved å ha henne ved sin side. Det har jeg hørt før men kjenner meg ikke igjen i det. En kilde til misforståelse kan være at kvinner forventer at en mann vil mer hvis han vil ha sex med henne, noe som ikke alltid er tilfelle. En kvinne som da slipper han tidlig til og opplever at han ikke var interessert i mer kan lett resonere seg fram til at han ikke vil mer fordi han slapp for lett til og jakten er over. Sannheten er nok mer den at mannen bare ville ha sex og ikke noe mer. En mann som er nødt til å jakte over tid er mer tilbøyelig til å ønske noe mer enn sex fordi han finner damen interessant og dermed mer motivert til å bruke tid i jakten enn en som bare vil ha sex og gir opp ved for stor motstand. Hvis en kvinner bare går rett bort til en fyr hun ikke kjenner og sier at hun synes han var hot og ber han ut så vil jeg nok tro at han blir skeptisk. Slikt skjer så sjeldent at når en dame er så direkte med meg så er det så uvant at jeg mistenker at det er noe lureri bak. Har i noen tilfeller sagt nei fordi jeg fikk følelsen av noe dumt ville skje.
Hapa Skrevet 9. november 2012 #39 Skrevet 9. november 2012 Det for jenter å ta initiativ kan være både og. Jeg tar gjerne initiativ er jeg interessert, men jeg venter som regel på tilbakemelding på hvordan initiativet blir mottatt før jeg går noe videre. Dvs. jeg forsøker å legge opp til at det skal være en slags gjensidighet i det, og er det ikke det - så går jeg ikke videre. Med de fleste jeg har fortsatt å ha kontakt med på en eller annen måte, så har det som regel blitt byttet på hvem som har tatt initiativ...Både til kontakt, samtaler, meldinger, aktiviteter etc. Jeg går etter, men jeg går litt fra, også... Blir det ikke slitsomt med slike spill da? Er det å bli avvist så traumatisk at man må ty til slikt? Hvorfor ikke bare være åpen og ærlig?
M46 Skrevet 9. november 2012 #40 Skrevet 9. november 2012 Det er veldig flott med kvinner som tek initiativ. Kvifor vente på at ein mann tek initiativ, for det kan jo vere at kvinna som viser initiativ kjem andre kvinner i forkjøpet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå