Gå til innhold

Hunden min kaster opp

smile

Anbefalte innlegg

Nå har den gjort det igjen..... kasta opp på teppet denne gangen. Var på vei til å få henne ut men jammen klarte hun å kaste opp på teppet i gangen også, i tillegg til teppet på stua. hva skal jeg gjøre rent med?

Hvor ofte kaster ders hund opp? Har snakket med dyrlegen om det og hun sa det var normalt men måtte si fra hvis det blir verre. Nå er det ca. en gang i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden vår kaster opp av Eukanuba. Det er også et annet for hun ikke takler. Har du byttet for i det siste? Kanskje du skulle prøve et sensitiv-for en periode.

Hunder spiser mye rart og det er vel ganske normalt at de kaster opp i blant. En en gag i uka er mye synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lea sier, hunder spiser mye rart og kaster ofte opp. Tror også at min, i gjennomsnitt, kaster opp ca. en gang i uken. Noen ganger oftere og noen ganger sjeldnere. Nettopp fordi hunder spiser mye rarte er hundemagen er konstruert slik at den kvitter seg med ting den har "på følelsen" at ikke skal være der.

Det man kan følge litt med på er hva hunden kaster opp. Kaster hunden opp veldig ofte og oppkastet består av seigt slim, kan dette f.eks. være et tegn på lavt blodtrykk og dermed at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Jeg vasker teppene med vann og vaskemiddel. Evt jeg skrubber det.

Huff det er ekkelt når de spyr på tepper. Men heldivis skjer det ikke ofte her med min hund.

Jeg synes at når hunden kaster opp en gang i uken - da høres det ut som om det er noe i veien altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det gikk over etter to ganger og hunden eller virker frisk og normal tviler jeg på at det er nødvendig. Ved f.eks. lavt blodtrykk virker hunden slapp i tillegg til at den kaster opp slim og den kaster opp mange flere enn to ganger.

Fikk forresten et råd av en dyrlege i fjor vår da jeg kom med en hund som hadde kraftig diarè på fjerde døgnet. Det var at dersom hunden virker frisk, ikke har feber og tar til seg væske, kan man godt vente en uke før man oppsøker dyrlege. Som tidligere nevnt, spiser hunder mye rart, og både oppkast og diarè er mer "normalt" for hunder enn for mennesker. Virker hunden slapp og syk, har feber og slutter å drikke/vise interesse for mat bør man imidlertid oppsøke dyrlege så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis virker hunden min frisk og rask. Fikk henne for to mnd siden så det er sikkert mange nye bakterier ja. MEn de ter jo ikke noe morsomt da..... Dyrlegen mente jeg skulle vente og at det er naturlig at de kaster opp litt for å rense seg. Kjipt lell!!! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår kastet opp også og da vi tok henne med til veterinæren viste det seg at hun hadde akutt nyresvikt! Så pass på og sjekk dyret om det fortsetter noen dager!

Ellers er det jo ikke uvanlig at hunder kaster opp en og annen gang men over flere dager ville jeg vært litt obs!!!!!

Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...