Gå til innhold

hvordan kle seg mer "bertete"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

du kan hente inspirasjon fra tumblr, lookbook, blogger, pinterest etc.

Også er det lurt å kjøpe klær med kvalitet i, det ser fort trashy ut hvis man ser at plagget har virkelig dårlig kvalitet, hvis du skjønner, hehe.

Du burde heller bruke et par tusenlapper på plagg som er safe, og heller bruke mindre på sånne ting som går fort ut av moten. Du kan hente litt inspirasjon fra min pinterest om du vil :)

http://pinterest.com/cassanovina/my-fashion-inspo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan jeg gjøre det :)

Oxford-skjorten som jeg pratet om kan du finne her, men de shipper ikke til Norge. Hvis du gidder kan du jo bruke jet-cartier/ en proxy for shipping. Om du ikke gidder dette, vet jeg at de har skjortene på RL butikken på Steen og Strøm og på 4woman i Sandvika <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Jeg synes også at J.crew har noen fine skjorter, uten at jeg har prøvd de selv.

HM har da noe:

http://www.hm.com/no...article=00843-A

http://www.hm.com/no...article=95929-A

http://www.hm.com/no...article=04394-B

http://www.hm.com/no...article=03348-A

http://www.hm.com/no...article=00709-M

Som AB nevnte over her, sjekk ut siden til Massimo Dutti, der har de endel fint :) Jeg synes også at Inwear og Zara har endel pent.

Denne cardiganen har jeg linket til før, og denne cable knit genseren så jo veldig fin ut. J.crew synes jeg egentlig har utrolig mye fint på hjemmesiden sin.

Skjørt og bluser kan jeg ikke hjelpe deg med, men det finner jeg litt overalt. Men jeg kjøpte et veldig pent ullskjørt fra Marco Polo for en tid tilbake, kanskje de fortsatt har noen igjen?

Om du lurer på noe mer, så er det bare å spørre, kan prøve å gi deg et litt "bedre" svar om du skriver litt mer spesifikt hva du er ute etter ;)

Tusen takk! Nå har jeg dannet meg et bilde av bertete hverdagsklær :P

Men da er spørsmålet, hvordan kle seg på fest?

Vil gjerne få tips til både vinterbruk og sommerbruk :)

Anonym poster: ef85faf6789f0c314086d6d66a8c5fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Huff, fatter ikke at jeg gidder å hjelpe TS, siden hun beskriver stilen jeg liker sm bertete :fnise:

Var ikke jeg som skrev det innlegget, men jeg tillater meg selv å legge ut bilder i ca. den samme stilen som AB her over beskriver i innlegget sitt ;)

tumblr_mc6l2zSxcF1r3g1d6o1_500.jpg

tumblr_m8p4s9cjIP1qkmsleo1_500_large.jpg

181df6a0d1UFZECIB_18953_ed8e9bf33d_large.jpgSoft-Stripes-15-433x650_large.jpgFFNEON_2B089_large.JPG

tumblr_ly9szrQdIY1rnhreao1_500_large.jpg

tumblr_m3edgd2E9V1qd36rxo1_500_large.png

Veldig mye av det jeg la ut det jeg la ut er sommerklær, men regner med at du ikke har noe imot å få litt inspirasjon på den biten heller.

Her kommer noen generelle råd som du absolutt ikke trenger å følge for å bli en stilfull dame, men som imo hjelper deg litt på vei hvis du er helt blank. Du må se på hva som passer deg, og dette er bare det jeg liker og du trenger så absolutt ikke å gå bananas med kreditt-kortet ditt fordi "du må bare ha den og den, siden de sa at en skikkelig garderobe må inneholde følgende".

Klær

Noen enkle cardigans i bomull kan forresten kjøpes her. Jeg synes Ralph Lauren har fine oxford-skjorter og modellen Megan er veldig fin. Den er ekstra slim, så det lønner seg å kjøpe en str. større enn det du vanligvis ville tatt om du ikke vil at den skal sitte som et pølseskinn. Den er litt dyr her i Norge (rundt 900, om jeg ikke husker feil), men om du prøver i butikk kan du kjøpe på nett til halvparten av prisen.

Jeg er veldig glad i skjørt, og det går fint å bruke de på vinteren også, så lenge jeg bruker ullstrømper under. Et a-formet skjørt er jo lekkert (sånn som de på bildet har), ellers så er jo pencil-skirts også veldig pent.

Gensere i kabelstrikk er jo alltid veldig pent og det er lett å finne noen fine i alle mulige farger. Om jeg ikke husker feil, så fløt jo HM over av deilige ullplagg for en stund siden, så du kan jo ta deg en tur dit å se om du finner noen gensere. Forresten så vil jeg fraråde deg å kjøpe plagg som inneholder Angora, da min personlige erfaring med den type plagg, er at de lett nupper seg og blir stygge. Synd igrunn, siden det er så utrolig behagelig å gå med.

Pensko

Av hæler ville jeg valgt å kjøpe et par veldig enkle i sort. Ikke altfor høye (da er de ikke komfortable uansett), og ikke med altfor mye platå. Jeg synes at en mandel-formede sko, er det man burde gå etter, siden jeg ser på de som mye mer klassiske enn spisse og helt runde, altså en mellomting. Kitten Heel, er fint (snellehæl), til hverdags da de er lave og ganske komfortable. En skoguide for damesko finner du forresten her. Ballerinasko er også veldig pent til hverdags (dog litt upraktisk nå som vinteren virkelig begynner å komme over oss), men det kan også være greit å ha noen til fest, da jeg som regel synes disse er mer komfortable enn hæler. Du kan selvfølgelig kjøpe noen hos kjedebutikkene, da det florerer av dem der, men komfort vil som regel også være deretter. Pretty ballerinas har noen som er nydelige på beina :)

Hverdagssko

Sett bort fra Chelsea Boots, som jeg ser er nevnt, så synes jeg jodhpur-boots og "vanlige" enkle støvletter som stopper ca. 10 cm under kneet er veldig pent. Det er veldig kjekt å ha et par i sort og i brunt, siden de passer til forskjellige antrekk.

For inspirasjon anbefaler jeg forøvrig:

http://www.classygirlswearpearls.com/

http://atlantic-pacific.blogspot.no/

http://www.thepinkpeonies.com/

http://www.fashionsa...com/lovelypepa/

We heart it, style.com, tumblr, lookbook osv :)

Lykke til!

Hvordan sminker du deg og hvordan har du håret ditt forresten?

Hva er vits med å skrive dette egentlig?

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vits med å skrive dette egentlig?

Hun svarer på det ts spør om? :klo:

Anonym poster: b553f13a3b13a325ea570d0fdf79c0f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Hun svarer på det ts spør om? :klo:

Anonym poster: b553f13a3b13a325ea570d0fdf79c0f4

Jeg glemte å gjøre det jeg svarte på svart. :fnise:

Fiksa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fryktelig kjedelig å gå slik hver eneste dag.

Når jeg har mine prep-perioder kompenserer jeg med uanstendig undertøy (som ikke synes vel å merke),

tegneseriefigursokker/undertøy, eller et eller annet som gjør det litt mer meg.

Hvis jeg var deg, ville jeg invitert i noen basisplagg / sko / vesker som lett kan kombineres med annet tøy.

Skjorter/bluser går det fint å kjøpe til en slikk og ingenting - men fine pencil skirt kan fort koste litt.

Skal du svi av penger på dyre sko - ja så gjør det på de du vil bruke til hverdags/ gå mye i.

Det finnes vel sikkert regler i enkelte kretser om hvor ofte man kan bli sett i et plagg/ med et par sko :P

Skal du først kjøpe deg smykker - kjøp i hvit gull. Can't go wrong.

Samme med ekte perler. Blir de behandlet riktig - vil de vare mye lenger enn jukseperlene fra glitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Nå har jeg dannet meg et bilde av bertete hverdagsklær :P

Men da er spørsmålet, hvordan kle seg på fest?

Vil gjerne få tips til både vinterbruk og sommerbruk :)

Anonym poster: ef85faf6789f0c314086d6d66a8c5fbe

Bare hyggelig, dette er gøy! :)

Når det kommer til skotøy, så har jeg vel nevnt mandelformede sko, uten altfor mye hæl og plåta i sort skinn pluss ballerinasko fra pretty ballerinas. Mange synes også at et par pumps i nude er veldig pent fordi de har en forlengende effekt på beina og kan brukes til mye. Jeg synes derimot de lett ser billige ut hvis de ikke er dyre :fnise:

Når jeg skal på fest så liker jeg veldig godt kjoler. Jeg har hatt litt problemer med å finne et merke som selger pene kjoler som ikke er for kjerring eller tacky,men du kan jo sjekke ut Karen Millen (disse er litt for lange til meg, men du er endel høyere enn meg så kanskje du finner noe) :)

Jeg synes sateng er et stoff som er pent på kjoler, mens alt som har med blonder å gjøre imo ser ganske så billig ut og gjerne kunstig ut, om man ikke betaler i dyre dommer for kjolen. Når det kommer til kjoler så er det lurt å tenke på at man bare fokuserer på en kroppsdel. F.eks: ikke bein og en diger kløft pluss bar rygg samtidig, da er det stor sjanse at du ender opp med å se ut som om du skal på jobb i skippergata en fredags kveld.... Jeg synes uansett en burde være forsiktig med utringa kjoler hvis man har over b-cup, da det i mange tilfeller har lett for å se litt tacky ut.

Om sommeren så bruker jeg gjerne litt lysere og "lettere" kjoler, enn det jeg gjør i vinter-halvåret. Jeg prøver å unngå bruk av hudfargede strømper og går heller med bare bein, så lenge det er varmt nok til det. Hvis det er for kaldt i været til dette så synes jeg sorte, mørkegrå eller moccafargede strømper er pent.

Igjen, dette er bare mine meninger, og jeg har sett mange jenter som ser fantastiske ut på fest som bryter flere av disse "reglene" :)

Bare spør igjen! Send en PM om du trenger en gratis "personlig shopper",jeg stiller mer en gjerne opp for dette var som sagt gøy :fnise:

Jeg glemte å gjøre det jeg svarte på svart. :fnise:

Fiksa nå.

Ikke at jeg kan se helt hva som vår poenget med den første kommentaren din heller, da den ikke vår relevant for det TS spør om i det hele tatt, men grunnen til at jeg skrev det vår at jeg forbinder ordet "bertete" med noe negativt. Litt i samme gaten som AB under linker til:

http://rannveigheitmann.blogg.no/

Anonym poster: 9bb008102a828d57ac6f73169243d2cd

Skal du først kjøpe deg smykker - kjøp i hvit gull. Can't go wrong.

Samme med ekte perler. Blir de behandlet riktig - vil de vare mye lenger enn jukseperlene fra glitter.

Signerer denne. Du trenger forresten ikke å kjøpe det dyreste som er å finne, ferskvannperler er relativt billig og de smykkene jeg har med slike perler holder seg veldig godt selv om de selvfølgelig ikke er like pene som "ekte" perler :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er mandelformede sko?

Det er sko med en tupp/tå (hva i all verden heter det på godt norsk) som er mandelformet. Altså en mellomting av helt spiss og helt helt rund tå :) Hvis du går inn på skoguiden for kvinner som jeg linket til i mitt første innlegg, så er det et bilde der som illustrerer den type sko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar:)

Link gjerne til forslag til kjoler og topper, og gjerne til hele antrekk.

Har googlet kjendiser, og ser at lette, luftige, delikate stoffer er kjempefint, og ser feminint ut. Hvilke stoffer er dette? :sjenert:

Må bare legge til at jeg ikke mener oversminket-overstylet-fjortisjente når jeg skriver bertete. Mener egentlig bare oslo-looken, feminint, dyre plagg (eller hvertfall at de ser sånn ut), ol :)

Anonym poster: ef85faf6789f0c314086d6d66a8c5fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar:)

Link gjerne til forslag til kjoler og topper, og gjerne til hele antrekk.

Har googlet kjendiser, og ser at lette, luftige, delikate stoffer er kjempefint, og ser feminint ut. Hvilke stoffer er dette? :sjenert:

Må bare legge til at jeg ikke mener oversminket-overstylet-fjortisjente når jeg skriver bertete. Mener egentlig bare oslo-looken, feminint, dyre plagg (eller hvertfall at de ser sånn ut), ol :)

Anonym poster: ef85faf6789f0c314086d6d66a8c5fbe

Sitter dessverre på telefonen min nå (som også er grunnen til alle leifene), så gidder ikke å finne linker, men kan gjøre det senere ;)

Chiffon tipper jeg :)

Hehe, jeg skjønte det altså, vår bare litt vanskelig og nebbete mot deg siden jeg synes at ordvalget ditt var forferdelig :P

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...