Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #1 Del Skrevet 2. mars 2004 Vi har kjøpt leilighet i et nytt boligprosjekt, og kan velge kjøkkeninnredning fra Marbodals katalog. Etter å ha sett på alle alternativene, har vi begrenset utvalget til disse typene: Form Eik Torø Hvit Form Hvit Lindø Creme Lindø Varmgrå Form Bjørk Vi skal ha eikeparkett, og kommer nok til å satse på ganske lyse vegger (krem eller lys beige). Hvilken av disse innredningene ville du ha valgt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 2. mars 2004 #2 Del Skrevet 2. mars 2004 Form bjørk. Da har du mulighet til å male minst en gang. Hvitt er fint men litt kjedelig til lyse vegger. Fru NItha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. mars 2004 #3 Del Skrevet 2. mars 2004 Bjørk - helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 2. mars 2004 #4 Del Skrevet 2. mars 2004 det er så mange som har bjørkekjøkken i den stilen....men den er helt klart mitt valg også. ellers var torø hvit superstilig hvis du går for hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. mars 2004 #5 Del Skrevet 2. mars 2004 Ingen tvil, det må bli Lindø Creme eller Varmgrå. Tre synes jeg ser fælt ut og hvitt er kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simsalabim Skrevet 2. mars 2004 #6 Del Skrevet 2. mars 2004 Likte både form eik og bjørk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. mars 2004 #7 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg ville også ha valgt bjørk (Har allerede valgt bjørkekjøkken to ganger...). Regner med at det er en eller annen form for åpen kjøkkenløsning og at kjøkkenet ikke er så altfor stort siden leiligheten er helt ny og da synes jeg treverk glir lettere inn i stueinteriøret for øvrig enn de andre variantene. Antar at det heller ikke er vindu på kjøkkenet og da kan eik bli for mørkt. Hvis du kan se kjøkkenet fra stuen blir det absolutt penest dersom kjøkkeninnredningen matcher møblene i stuen. Har du f.eks. eik spisestue eller planlegger å anskaffe det, ville jeg ha valgt eikekjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 2. mars 2004 #8 Del Skrevet 2. mars 2004 Form eik var det jeg likte best, men jeg tror jeg hadde valgt svarte håndtak, for de sølvgråe ble litt sterile for min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 2. mars 2004 #9 Del Skrevet 2. mars 2004 Likte alle de tre nederste, jeg. Ah, skulle ønske det var jeg som skulle bytte kjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feather.. Skrevet 2. mars 2004 #10 Del Skrevet 2. mars 2004 Er ikke noe glad i trekjøkken, så jeg ville valgt Form Hvit eller Lindø Creme. Skal selv ha nytt kjøkken, og vi vipper mellom en hvit og en beige type. Tror jeg heller litt mot hvit, da jeg tror jeg vil bli fortere lei den beige. Det er mange som sier hvitt kjøkken er kjedelig. Det synes ikke jeg. Valg av håndtak, benkeplate, hvitevarer, fliser og annet tilbehør har mye å si for hvordan sluttresultatet blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 2. mars 2004 #11 Del Skrevet 2. mars 2004 Form Bjørk - helt klart. Men nå har jo jeg i en årrekke hatt en svakhet for bjørk da, og det kan vel muligens være fint med lakkerte dører når du skal ha tregulv. To forskjellige tresorter kan finne på å se rare ut ved siden av hverandre? Ikke greit å si nei... Å skulle ønske jeg skulle ha nytt kjøkken også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 2. mars 2004 #12 Del Skrevet 2. mars 2004 Lindø Creme... Veldig klassisk. Den grå var også fin. Syntes de to øverste var lekre, men der er veldig tidstypiske. Og kjøkkeninnredning er noe man skal ha i veldig mange år. Så jeg hadde holdt meg unna dem fordi jeg hadde vært redd for at de skulle bli veldig "2004" og umoderne om fem år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2004 #13 Del Skrevet 2. mars 2004 Eik! Bjørk har vært in veldig lenge, og det er derfor stor fare for at du fort vil synes det er kjedelig. Nå er oljet eik på vei inn for fullt, og vil sikkert bli det superhotteste til neste år. Det er litt varmere enn bjørk, og jeg synes derfor det er mer takknemlig med eik. Og skulle du etter fem - seks år føle for fornyelse så kan du jo male eikedører også. (Jepp, alt går.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 2. mars 2004 #14 Del Skrevet 2. mars 2004 Ville valgt det creme-fargede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 2. mars 2004 #15 Del Skrevet 2. mars 2004 Linde Creme: http://www.marbodal.no/zoom/LindoCreme.asp Denne ville jeg valgt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. mars 2004 #16 Del Skrevet 2. mars 2004 Går det an å velge Torø i bjørk? Jeg ville enten valgt bjørk (men likte ikke Form) eller Torø Hvit. (Også syns jeg at man skal tenke på hva som passer huset/leiligheten og ikke tenke trend. forskjell om du bor i en gammel sveitservilla eller helt ny leilighet... Tror jeg ville valgt et kjøkken som er så enkelt som mulig slik at man heller kan forandre det etter trend/smak med tilbehør/maling av vegg. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest valmue, ikke innlogget. Skrevet 3. mars 2004 #17 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg ville ha valgt Torø, hvit, med tykke benkeplater i eik. Men, som en av de andre skriver, det kommer an på både leiligheten, lysforholdene i kjøkkenet (er det mye dagslys feks.) og stilen dere har forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 3. mars 2004 #18 Del Skrevet 3. mars 2004 Form hvit eller Lindø creme og så ville jeg hatt benkeplater i Eik noelunde samme nyanse som gulvet. Og ikke dekor på flisene ensfarget hvite eller creme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjøkkenvelgeren Skrevet 3. mars 2004 #19 Del Skrevet 3. mars 2004 Hjertelig takk for alle svar! :-) Det er til stor nytte for meg å høre deres meninger, for selv er jeg ganske rådvill når det gjelder dette valget. Kjøkkenet er integrert i stuen, men avdelt med en skillevegg slik at vi ikke kommer til å se selve innredningen fra sofaen. Derimot kommer vi til å se spisebordet fra stuen, og spisebordet kommer rett foran kjøkkeninnredningen. Innredningen kommer til å bestå av to parallelle "striper" med rundt en meters mellomrom. Vi får store vestvendte vinduer som går langsetter hele kjøkkenet/stuen, så det blir trolig rikelig med lys (selv om det blir et spisebord mellom vinduet og kjøkkeninnredningen). Jeg synes vanligvis at bjørkekjøkken er stilig, men litt usikker på om det tar seg bra ut sammen med eikeparkett. Hvis vi så skulle ønske å bruke en tredje tresort i andre møbler, kan det sikkert lett gi et rotete inntrykk. (Vi har foreløbig ikke bestemt oss for hva slags møbler vi ønsker å satse på heller, og dessuten vil vi gjerne ha mulighet til å skifte ut møblene hvis vi blir lei dem). Så jeg er altså veldig i tvil om bjørkekjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 3. mars 2004 #20 Del Skrevet 3. mars 2004 Vi har bjørkekjøkken (HTH) og eikeparkett og det går veldig fint sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå