Ziphud Skrevet 5. november 2012 #1 Del Skrevet 5. november 2012 Håper noen som har peiling på disse tingene kan hjelpe meg. Jeg tok kontakt med banken for å søke om billån. Alt var greit, men så oppdgager kundebehandleren at jeg har betalingsanmerkninger. Jeg blir veldig forvirret fordi dette var noe jeg ikke var klar over. Joda, sier damen, du har anmerkning fra Lindorff. Hun kunne ikke si noe mer, jeg måtte kontakte Lindorff selv. Jeg setter da igang med det, Men Lindorff sier at jeg ikke skylder dem noe som helst. Derimot kan de se at det er registrert to anmerkninger i to andre inkassobyråer. Jeg kontakter dem, og de sier det samme. Jeg skylder ingenting. Det blir mye telefoner frem og tilbake, dama i banken blir sint på meg og sier at jeg selv er ansvarlig osv. Og jeg skjønner jo det, men jeg får jo ikke gjort opp for meg så lenge det ikke foreligger noe gjeld eller sak noe sted. Den tredje gangen jeg ringer Lindorff, så er det et smart hode som forteller at det er et annet selskap som nå har ansvar for alle betalingsanmerkninger, og for da å slette dem ved opgjorte saker. Soliditet heter det selskapet. De får da opp de to sakene det gjelder, og det ironiske er at summen til sammen bare er på noen hundrelapper. Jeg kontakter da de to inkassobyråene på nytt, og denne gangen har jeg saksnummer å vise til. Soliditet sier at jeg må be selskapene om å sende dem en manuell slettemelding dersom jeg virkelig ikke skylder noe. På Gothia ser de at saken er avsluttet, og sier at de har sendt en slik mld men at de selvfølgelig kan gjøre det igjen. Og dermed forsvinner den anmerkningen. Hos Credicare skylder jeg 115 kroner eller noe, det er en purregebyr som jeg rett og slett har oversett. Problemet er at det firmaet som jeg skylder denne summen er gått konkurs, så jeg vil aldri få mulighet til å gjøre opp. Damen skal da sjekke med soliditet om den kan slettes. Jeg stoler ikke på henne så jeg ringer soliditet selv, og de sier at de skal slette den så snart damen fra credicare tar kontakt. Jeg ber om en bekreftelse pr epost når dette har skjedd. Og det ar jeg da selvfølgelig ikke fått. Det jeg lurer på er om dette er vanlig? Anmerkningen ble faktisk ikke slettet selv om jeg hadde gjort opp for meg. Jeg har heller aldri fått noe brev om at en anmerknng var rundt hjørnet. I tillegg vet ikke banken at Lindorff ikke er de som registrerer anmerkninger lenger, det er over ett år siden soliditet tok over. Tenk så stor makt de som jobber i denne bransjen har over oss små mennesker. Er det noen form for hjelpeapparat som kan bistå i slike saker? For min del så haster det litt nå. Min 20 år gamle bil synger på siste verset så jeg må ha ny bil NÅ. Jeg har sterk sosial angst og kan ikke bruke kollektivtrafikk. Så for å komme meg på jobb så må jeg ha bil. På grunn av alt dette rotet som jeg ikke greier å ordne opp i så kommer jeg meg faktisk ikke på jobb. Beklager langt innlegg, men jeg måtte liksom forklare alt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #2 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg har opplevd det samme fra Soliditet, de er rett og slett ekstremt sløve. Anonym poster: 451eada7f6dc132f5240595d1866740a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziphud Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg har opplevd det samme fra Soliditet, de er rett og slett ekstremt sløve. Anonym poster: 451eada7f6dc132f5240595d1866740a Har du? Hva feiler det dem tro? De skjønner ikke hvor utrolig stor makt de har over enkeltmennesker. De lar anmerkninger stå selv om de har fått slettemelding fra inkassoselskapene. Utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #4 Del Skrevet 5. november 2012 Å helsikke, dette har jeg også vært borti før. Da var det min 70år gamle mor som ikke kunne få mobilabonement fordi hun hadde en betalingsanmerkning stående. Og det må sies at min mor er den som venter på at regningene kan komme så hun kan gå og betale de, men èn regning hadde hun på sine eldre dager glemt, det var en privatregning som gikk rett til inkasso pga det var innad familien og de pusset heller inkassoselskapet på min mor enn å ta det ansikt til ansikt. Uansett, anmerkningen stod altså i 1,5 år etter at slettemelding hadde blitt sendt, og jeg måtte ta så mange telefoner den dagen det ble oppdaget at jeg ble tørr i kjeften for resten av uka. Det tok ytterligere en uke før de løftet på ræva. Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziphud Skrevet 5. november 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 5. november 2012 Å helsikke, dette har jeg også vært borti før. Da var det min 70år gamle mor som ikke kunne få mobilabonement fordi hun hadde en betalingsanmerkning stående. Og det må sies at min mor er den som venter på at regningene kan komme så hun kan gå og betale de, men èn regning hadde hun på sine eldre dager glemt, det var en privatregning som gikk rett til inkasso pga det var innad familien og de pusset heller inkassoselskapet på min mor enn å ta det ansikt til ansikt. Uansett, anmerkningen stod altså i 1,5 år etter at slettemelding hadde blitt sendt, og jeg måtte ta så mange telefoner den dagen det ble oppdaget at jeg ble tørr i kjeften for resten av uka. Det tok ytterligere en uke før de løftet på ræva. Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Fy fader. Stakkars dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #6 Del Skrevet 5. november 2012 Moralen er at du ikke må gi deg, ring rundt til de som er ansvarlige får slettet dette her, og du får en bekreftelse både muntlig og skriftelig på at det ER slettet og helt borte! Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziphud Skrevet 5. november 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 5. november 2012 Moralen er at du ikke må gi deg, ring rundt til de som er ansvarlige får slettet dette her, og du får en bekreftelse både muntlig og skriftelig på at det ER slettet og helt borte! Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Ja det har jeg jobbet med i hele dag. Fikk da slettet den ene og venter på bekreftelse ang den andre. Lurer på om Soliditet vil sende meg en bekretelse når begge er slettet? På at jeg er fri for anmerkninger altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #8 Del Skrevet 5. november 2012 Mor fikk bekreftelse når de var slettet ja, det kom et brev med 2 linjer om det i posten. Og da måtte jeg mase mye, ekstremt mye, snakk om å stappe det inn med teskje. Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziphud Skrevet 5. november 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 5. november 2012 Mor fikk bekreftelse når de var slettet ja, det kom et brev med 2 linjer om det i posten. Og da måtte jeg mase mye, ekstremt mye, snakk om å stappe det inn med teskje. Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Herregud... jeg har holdt av bilen til i morgen.... hvem skulle trodd dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #10 Del Skrevet 5. november 2012 Herregud... jeg har holdt av bilen til i morgen.... hvem skulle trodd dette Så du får ikke kjøpt den altså? Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanna Skrevet 5. november 2012 #11 Del Skrevet 5. november 2012 Du får bombardere dem med telefonhenvendelser og mail til de ikke orker å ha noe mer med deg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziphud Skrevet 5. november 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 5. november 2012 Så du får ikke kjøpt den altså? Anonym poster: a0a7131dfb8dc6b77849608ce1925255 Nei jeg tror ikke jeg rekker å få i orden lånet i morgen Jeg skal på jobb klokka 13 også, så da får jeg ikke gjort noe mer med det. Kan selvfølgelig krysse fingrene for at ingen andre kjøper bilen før jeg får utbetalt lånet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå