Gå til innhold

Vaske vinduer


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg HATER å vaske vinduer! :-x Får det liksom ikke til. Uansett hva jeg gjør så blir det striper og skjolder. Prøver å unngå å vaske de når sola står rett på og er nøye med å vaske bort skitt (særlig utside) før jeg pusser. Har prøvd både nal, microfiberklut og jif engangskluter, men ingenting blir helt bra, syns jeg.

Er jeg rett og slett dårlig på det eller bare pirkete?

Noen som har noen geniale vinduspussetips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trikset, for meg, er å bruke zalo og litt salmiakk i vannet. Da blir vinduene blanke og rene. Jeg bruker Jordans mikrofiberklut til vinduer og nal, perfekte vinduer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

verdens beste tips til oss håpløse vindusvaskere;

nylonvask!!!!!!!!! supereffektift på vinduer, speiler, inni dusjen (som er så vanskelig ellers).

bare prøv så skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NYLONVASK er helt super!! Prøvde den for første gang hos "ho svigermor" i fjor. Er helt frelst. Ingen skjolder, striper e.l. Alt du trenger er et pusseskinn og koppehåndkle til å tørke ruta med etterpå.

Nylonvask er en tube med "krem". Den ligger i en eske som er blå/hvit med noe rød skrift på tror jeg. Den ser liksom litt "gammeldags ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra tips er å gni over til slutt etter at du er "ferdig" med avispapir. Det gjør underverker på glans etc. bruker dette på vindu, speil, glassdører ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jif universal og nal. Tre minutter - på fjørtenmillioner vinduer.

Ingen over - ingen ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Arkana jeg, det som duger for mitt vedkommende er en blanding av zalo og salmiakk i vannet. Nå som det er kalt kan det lønne seg å bruke lunkent vann, da skal man få mindre skjolder har jeg hørt! Miksen med zalo og salmiakk blir forøvrig også anbefalt av Lilleborg. Om man gidder å ta det til etterretning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt å skylle over med eddikvann - da blir vinduene blanke!

Har du bare fjørtenmillioner vinduer, du da Tusenfryd? Kanskje jeg har flere, skal bare gå og telle........ :sjarmor:

PS: Det er ikke ofte jeg vasker loftsvinduene. (Hittil ca 1 gang hvert 8. år..... er det ofte nok???)

Ida er det heldigvis så mange kuldegrader at det er uaktuelt å vaske vinduer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare fjørtenmillioner vinduer, du da Tusenfryd? Kanskje jeg har flere, skal bare gå og telle........ :sjarmor:

Jepp og jaggu meg, der kom jeg på to til... fjørtennmillionerogto... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg bruker bare "den gule" kluten du får kjøpt hos Enjo, det selges på homeparties. Den er bare helt fantastisk!

Jeg spruter kaldt vann på speil, vinduer (inkl rutene på bilen) og vasker med kluten. Når det tørker er det ingen skjolder og helt skinnende rent.

Kan virkelig anbefales! Vindusvaskinen er jo bare en lek nå.....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...