Gjest Dolphina Skrevet 3. juli 2003 #1 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei! Er det noen som har noen gode, enkle raske tips til å vaske vinduene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 3. juli 2003 #2 Del Skrevet 3. juli 2003 Spray på Jif Universal, bruk en nal i nydelige svinger nedover, tørk av nalen med en klut, tørk av i vinduskarmen og gjør en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. juli 2003 #3 Del Skrevet 3. juli 2003 Veldig enkelt, greit nok resultat: mikrofiberklut godt oppvridd i varmt vann. Ganske enkelt, veldig bra resultat: Kjøp en tube med nylonvask, gjør som det står på pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. juli 2003 #4 Del Skrevet 3. juli 2003 Husmormetoden; Salmiakkvann først, deretter rent vann og helt tilslutt eddikvann... Hverken enkelt eller spesielt morsomt - men veldig effektivt... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. juli 2003 #5 Del Skrevet 3. juli 2003 Her i huset brukes en oppvridd microfiberklut og etterpå en omgang med Ajax vinduspuss og nal eller papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 3. juli 2003 #6 Del Skrevet 3. juli 2003 Det mest lettvinte er mikrofiberklut - men min erfaring er at det funker best til å skylle/tørke over etter at du har vasket vinduet godt først, ellers blir det fort skjolder. Mine vinduer blir fullstendig skinnende blanke (renere enn den mest svulstige reklameskaper kan forestille seg ) med følgende måte: Utstyr: Glovarmt vann med grønnsåpe og salmiakk. Vanlig klut i det vannet. Vindusnal. Tørr klut. Varmt vann med eddik. Ren mikrofiberklut. Vask med grønnsåpevannet, tørk raskt av med nalen. Skyll godt med eddikvannet, dra nalen nøye over, slik at det ikke blir striper. Bruk tørr mikrofiberklut til å sjekke at det ikke renner overskuddsvann nedover vinduet. Særlig hvis du har vinduer som svinges oppp/ned, må du tørke veldig grundig "i bånn" - egentlig på toppen, før du snur. Dette høres omstendelig ut, men er faktisk ikke så slitsomt som å polere glasset. Og resultatet blir helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 3. juli 2003 #7 Del Skrevet 3. juli 2003 Nylonvask og mikrofiberklut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 3. juli 2003 #8 Del Skrevet 3. juli 2003 Du kan også kjøpe en spesiell glasspray som bilbutikker bruker for å klargjøre nye biler. Denne sprayer du på vinduet og tørker bare av med papir eller en klut. Vinduene blir skinnende blanke og ikke så fort møkkete... Men vanligvis bruker jeg bare Jif Glasspray, tørker over med en klut og drar tilslutt av alt med nalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 3. juli 2003 #9 Del Skrevet 3. juli 2003 Jammen for oss som har så småruta vindu at nalen ikkje går inni rutene, da? Eg synest at microfiberklut gjer det skjoldete, og ein kjem ikkje godt til inni krokane, dessutan loar den faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achmed Skrevet 3. juli 2003 #10 Del Skrevet 3. juli 2003 Jammen for oss som har så småruta vindu at nalen ikkje går inni rutene' date=' da? [/quote'] Hva med å bruke en mindre nal, sånn som du for eksempel har på en del is-skraper til bilen? Eller så vil jo en bred nal fort bli en smal nal ved hjelp av baufil. Har du flekker som ikke vil vekk med vanlig såpe og vann, er swix sin skirens et hått tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 3. juli 2003 #11 Del Skrevet 3. juli 2003 Det absolutt enkleste (og beste ) er varmt zalovannbruk masse vann på vinduet med en klut el. tørk av med nal. fiks ferdig blanke vinduer. Zalo fjerner fett kjempeenkelt! og er du litt god med nalen blir det null striper Mikrofiber over dersom det mot formodning skulle bli noen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 3. juli 2003 #12 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg pleier å ha en bøtte med varmt vann, 2 svamper, en nal og Jif Universal. Først drar jeg over vinduene med en svamp med varmt rent vann. Så sprayer jeg litt Jif Universal her og der på vinduet og bruker den andre svampen til å gni det over hele vinduet. Så er det bare å dra over med nalen etterpå og det blir skinnende blankt uten striper eller skitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 3. juli 2003 #13 Del Skrevet 3. juli 2003 OK greit nok med vinduene ute. Men hva gjør dere med glassdøren inne? Har en dør mellom gang og stue, ca halve døra er glass, inndelt i 8 ruter. HÅPLØS å få skikkelig ren uten å skru av sprossen og ta ut glasset, med de farer det innebærer. Er det noen som har gode råd? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. juli 2003 #14 Del Skrevet 3. juli 2003 Har en slik dør jeg også bortsett fra at glasset dekker hele døren og har 12 ruter. Jeg for min del bruker Jif Universal og en myk klut. Deretter dimmer jeg lyset og tar et glass vin. Blir så fornøyd, så. (Poenget mitt er at jeg orker ikke å tenke så mye på det så lenge glasset er rent. Rutene er så små likevel at ikke en gang moren min ser stripene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupi Skrevet 3. juli 2003 #15 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg får det beste resultatet med: Nylonvask i lunkent vann og ordentlig pusseskinn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå